Miksi Suomessa hotelliaamiaispöytä on täynnä rasvaista ruokaa?
On Pekonia, nakkeja, rasvaista juustoa ja tietenkin jogurttia kauhotaan myslin tai murojen päälle. Unohtamatta tietenkään sitä lekkelemakkaran määrää kera pehmeän vaalean leivän. Terveellistä?
Kommentit (41)
Suomessa on yleensä ihan monipuolinen aamupala. Joskin itse kaipaan oikeaa kananmunakokkelia ja kesäisin olisi ihana saada tuoretta kalaa!
Aamupaloja on erilaisia eri puolilla maailmaa. Parhaimmat olen syönyt Wienissä (sitä tuoretta kalaa, tuoreita hedelmiä, tuoretta leipää, kuohuviiniä, vahvaa, hyvää pannukahvia ja sitä jokaiselle oma pannu pöytään) ja Kiinassa (nuudeliaamupalat on ihan parhaita, kun ne valmistaa kokki).
Ai, mun mielestä on hyvä valikoima monenlaiseen makuun. Minä otan yleensä suolakalaa, juustoa, vihanneksia, muutaman pekoniviipaleen, falafelia ja munakasta. Lisäksi maustamatonta jugurttia + siemeniä ja vähän luumuja, sekä teetä. Ei valittamista. Voihan ne leivät, puurot, myslit ja pullat hypätä yli, jos haluaa syödä terveellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä aina löytyy myös puuroa, ja maustamatonta jugurttia, joskus on rahkaa, on hedelmiä, marjoja, vihanneksia, yleensä löytyy myös ruisleipää eikä pelkkää vaaleaa.
Miksi se puuro on muuten aina jotain ihan hirveää klimppistä tönkköä?? Tykkään kaurapuurosta, mutta hotellissa se on aina ihan kamalaa ja jää syömättä.
Se puuro on keitetty neljän viiden maissa jollei aikaisemminkin. Sitten se on koko aamun siinä kattilassaan. Ongelma poistuu, jos aamiaisenhoitaja ymmärtää käydä välillä kaatamassa kuumaa vettä puuron joukkoon ja sekoittaisi. Näinhän ei tapahdu monessakaan paikkaa, joten puuroa lautaselle ja käyt itse kaatamassa kuumaa vettä joukkoon ja sitähän saa kahviautomaateista/vedenkeittimestä.
Matkustele vähän niin huomaat, että Suomessa on aika terveellistä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä miten muualla on, jos nyt on puhe Suomen hotelleista?
Kyllä mäkin petyn joka kerta, kun sinne aamiaiselle menee. Mulla ei uppoa mitenkään mitkään nakit heti aamusta. Onneksi siellä on muutakin, mutta esim. hedelmät ja marjat voisi olla parempia.
Eiköhän ne nakit ole siellä nimenoman sen takia, että ihmiset niitä syö. Miksi muuten? Älä hotellia syytä siitä, mitä asiakkaat haluavat syödä.
Vierailija kirjoitti:
Matkustele vähän niin huomaat, että Suomessa on aika terveellistä vielä.
Millä mittarilla?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yleensä ihan monipuolinen aamupala. Joskin itse kaipaan oikeaa kananmunakokkelia ja kesäisin olisi ihana saada tuoretta kalaa!
Aamupaloja on erilaisia eri puolilla maailmaa. Parhaimmat olen syönyt Wienissä (sitä tuoretta kalaa, tuoreita hedelmiä, tuoretta leipää, kuohuviiniä, vahvaa, hyvää pannukahvia ja sitä jokaiselle oma pannu pöytään) ja Kiinassa (nuudeliaamupalat on ihan parhaita, kun ne valmistaa kokki).
En ole perehtynyt munakokkeliin erityisesti, varmaan missään muualla syönytkään kuin hotellin aamiaisella.
Missä sitä oikeaa munakokkelia saa ja miten se eroaa suomalaishotellien vastaavista, en ole ulkomaillakaan saanut hotelliaamiasella mitään erilaista.
Lähinnä vain Euroopassa ja USAssa olen liikunut ja oon aina luullut että se mitä Suomessakin tarjotaan on munakokkelia. Paistetut munat olisivat toki parempia, mutta varmasti hankalampi valmistaa.
En tiedä. Mie vaan oon vauva.fi palstalla kun muut menee aamiaiselle.
Aamupalan juurikin pitää olla sellainen rasvainen. Ap:llä jäänyt taas sivistys tässä kohtaa puolitiehen.
Suomessa yleensä sentään tarjolla puuroa ja jyvä-/ruisleipää. Ulkomailla harvoin on noita, leipä lähes aina vehnähöttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole perehtynyt munakokkeliin erityisesti, varmaan missään muualla syönytkään kuin hotellin aamiaisella.
Missä sitä oikeaa munakokkelia saa ja miten se eroaa suomalaishotellien vastaavista, en ole ulkomaillakaan saanut hotelliaamiasella mitään erilaista.
Lähinnä vain Euroopassa ja USAssa olen liikunut ja oon aina luullut että se mitä Suomessakin tarjotaan on munakokkelia. Paistetut munat olisivat toki parempia, mutta varmasti hankalampi valmistaa.
Tuo hotellien munakokkeli on yleensä jauheesta tehtyä, ei mitenkään houkuttelevan näköistä eikä makuista.
Parissa s-ryhmän hotellissa olen saanut kunnon munakokkelia, mutta tästä on jo vuosia aikaa. Luulen että niissäkin on jo siirrytty tuohon jauheversioon.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yleensä sentään tarjolla puuroa ja jyvä-/ruisleipää. Ulkomailla harvoin on noita, leipä lähes aina vehnähöttöä.
Joo, valitettavasti. Hävettää ihan.
Vierailija kirjoitti:
On Pekonia, nakkeja, rasvaista juustoa ja tietenkin jogurttia kauhotaan myslin tai murojen päälle. Unohtamatta tietenkään sitä lekkelemakkaran määrää kera pehmeän vaalean leivän. Terveellistä?
Ei kuitenkaan ole paistettuja kananmunia, pekonia, rasvaisia makkaroita ja hillovalikoimaa niinkuin Briteissä.
Puuronkin saa ihan automatik. Sitä ei tarvitse erikseen tilata.
Suomalaista hotelliaamiaista terveellisempää , tuorempaa ja parempaa hotelliaamiaista olen syönyt ainoastaan Koreassa, Japanissa ja HongKongissa.
Muualla Euroopassa ja muutoinkin maailmalla ne aamiaiset tuppaavat olemaan kaikkea muuta kuin terveellistä.
USAssa pienempi aamiainen on yleensä kuorrutettuja donitseja ja kahvia. Siis paljon parempi ja terveellisempi kuin suomalainen hotelliaamiainen.
😝
Noh, monessa maassa aamupalatarjottavat ovat tyyliin vaaleaa leipää, hilloa ja nutellaa, suklaamuroja, sokerisia jugurtteja, juustokuutioita ja rasvaisia leikkeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, monessa maassa aamupalatarjottavat ovat tyyliin vaaleaa leipää, hilloa ja nutellaa, suklaamuroja, sokerisia jugurtteja, juustokuutioita ja rasvaisia leikkeleitä.
Ai niin, listasta unohtui croissantit, täytettynä ja ilman täytettä (sukla tai joku kreemi) ja muut croissanttaikinasta tehdyt sokeriset ja suklaiset leivonnaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihme nillittäjä. Kyllä siellä on terveellisiäki vaihtoehtoja.
Ei se litkujogurtti ole rasvaista, ainoastaan sokerista.
Tuosta listasta kun jättää veks(sokeri) jogurtin, myslin, murot ja leivän ja lisää munia ja kasviksia niin se on ihan ok aamupala harvakseltaan nautittuna.
Maailmalla se aamiainen on usein vain croissant ja marmeladia. Sekö on mielestäsi terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista hotelliaamiaista terveellisempää , tuorempaa ja parempaa hotelliaamiaista olen syönyt ainoastaan Koreassa, Japanissa ja HongKongissa.
Muualla Euroopassa ja muutoinkin maailmalla ne aamiaiset tuppaavat olemaan kaikkea muuta kuin terveellistä.
Miten niin?
Puuroa en ole nähnyt kuin Suomessa hotelliaamiaisella, sehän ei ole rasvaista.
Aika usein kun luen hotelliarvostelut niin tuo aamiaisen taso on tärkeä tietää.
Jos se on joku kevyt versio, eikä kuten apn kuvauksessa, se tarkoittaa että nälkä tulee jo kello 11, niin kuin Suomessa jossa onkin jo viikolla ruoka-aika. Viikolla juon aamulla vain kahvin, mutta viikonloppuna aina munat ja pekoni aamusta ja ruokailu vasta illemmalla.
Ulkomailla ei välttämättä ravintolat ole edes auki klo 11, kevytaamiaisen jälkeen on pakko käydä jossain pikaruokapaikassa ja lomamatkalla pikaruuan syöminen on mahdollisuuksien haaskausta.