Pomo kieltää juttelun työkavereille työaikana
Ollaan myyjiä (aikuisia eikä mitään teinejä) ja pomo ei salli mitään juttelua työaikana työkavereille. Ruokatauot ym tietenki on aina meillä eri aikaan niin sielläkään ei pysty juttelemaan mitään. Ahdistavaa olla nykyään töissä kun koko ajan tunne että joku kyttää miten työskentelee:( kuitenkin firman arvoissa on tiimityöskentely, hyvä ryhmähenki ym ym ja sitten meidät "sijoitellaan" töissä niin työympäristöön ettei vaan kukaan pääse kenellekään sanaa sanomaan.
Kommentit (11)
Puhelinmyynnissä yleistä hajoita ja hallitse -taktiikkaa. Mitä vähemmän työntekijät seurustelevat keskenään, sitä vähemmän ehtivät ilmaista tyytymättömyyttä huonoja työoloja kohtaan.
Ota yhteyttä luottamusmieheen, heille nämä ovat tuttuja asioita, joihin pitää pystyä myös vaikuttaman.
Siis onko myös työasioista puhuminen kielletty? Se on jo outoo...
Ja kyllä muutenkin on toi juttelukielto omituinen. Sen toki ymmärrän ettei asiakkaiden läsnäollessa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynnissä yleistä hajoita ja hallitse -taktiikkaa. Mitä vähemmän työntekijät seurustelevat keskenään, sitä vähemmän ehtivät ilmaista tyytymättömyyttä huonoja työoloja kohtaan.
Ota yhteyttä luottamusmieheen, heille nämä ovat tuttuja asioita, joihin pitää pystyä myös vaikuttaman.
Työ ei ole puhelinmyyntiä. Ihan normaalia myyntityötä/asiakaspalvelua asiakkaille liikkeessä. AP
Minä teen ihan toimistotöitä ja ei täälläkään saa jutella työkaverin kanssa mistään. ei edes työasioita.
Onneksi pääsen täältä pian pois
Vierailija kirjoitti:
Siis onko myös työasioista puhuminen kielletty? Se on jo outoo...
Ja kyllä muutenkin on toi juttelukielto omituinen. Sen toki ymmärrän ettei asiakkaiden läsnäollessa jutella.
Työasioista saa jutella ja on pakkokin välillä. Mutta silloinkin saa olla varuillaan koska pomohan voi luulla meidän juttelevan ihan muista asioista kuin töistä. AP
Outoa.
Voisiko syynä olla se, että asiakkaita häiritsee myyjien välinen keskustelu?
Olen joskus mennyt liikkeeseen, tarvinnut apua, mutta myyjät ovat juoruilleet keskenään eikä kukaan ole auttanut.
Tarvitsisin tuollaisen pomon. Lähimmän työkaverini puheesta kun en saa mitään selvää enkä kehtaa olla koko ajan kysymässä, että mitä.
Heti aamusta just yks tapaus, kun olen tehnyt yhtä asiaa toista vuotta väärin, koska olen ymmärtänyt työkaverin puheesta juuri päinvastaista kun asian olisi pitänyt olla.
Tai sitten korvissa on vikaa.
Töissä tehdään töitä eikä jutella työkavereiden kanssa ellei ole töihin liittyvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa.
Voisiko syynä olla se, että asiakkaita häiritsee myyjien välinen keskustelu?
Olen joskus mennyt liikkeeseen, tarvinnut apua, mutta myyjät ovat juoruilleet keskenään eikä kukaan ole auttanut.
Meillä toimitaan niin että jokaisen asiakkaan luokse mennään ja asiakas on aina ykkönen. Ei kuorman purku esimerkiksi. Miten työyhteisöstä voi tulla hyvä ja ryhmähenkeä jos työkaverille ei saisi mitään koskaan puhua. Koen tämän tällä hetkellä niin ahdistavana, että en tiedä miten tulen jaksamaan henkisesti tämmöisessä työpaikassa:( AP
Sama sääntö on myös noissa aasialaisissa tehtaissa, joissa tehdään meidän vaatteet. Tosin siellä on hymyily myös kiellettyä ja työvuorot on jotain 12-48h. Lounaaksi saa yhden riisikipon ja yön saa nukkua lattialla samassa huoneessa 10 muun kanssa ja vielä maksaa työnantajalle tästä huvista.
Tehokkuutta ajetaan näköjään tännekin. Ehkä meiltäkin kielletään ammattiliitot, ja kaikki pääsevät vapaasti sopimaan työehdoista.
Onko tämmöinen käytäntö yleistäkin kaupan alalla myyjillä? Tulee vain välillä outo olo, että meneekö nyt jo vähän yli. AP