Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te aikuiset pukeudutte tällä säällä?

Vierailija
07.11.2016 |

Olen ihan jäässä farkkujen ja toppatakin kanssa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitan pitkälahkeiset villakalsarit, alla ei tarvitse olla boksereita. Päälle sitten pilkkihaalarit, kyllä lämmittää! :^)

Vierailija
22/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään, mitä aikuiset pukee ja sit vastauksissa collegehousua jne. En ymmärrä. Mäkin pisaran koirat myöhään illalla collegeissa joskus, mutta että päivävaatteena aikuisella naisella (oletan)? Enkä kyllä ymmärrä toppahousujakaan -5 asteessa työmatkaa varten... Kävelettekö kaikki 10km töihin? Eikö nyt tavalliset housut, pitkä takki ja lämpimät kengät riitä?

Toppahousuja ei vielä ole käytössä, mutta kyllä pyöräillessä käy sen verran viima, että tuulipuvunhousut on hyvä olla tavallisten vaatteiden päällä. Ja jos/kun sataa niin itse en ainakaan tykkää aloittaa (enkä kyllä lopettaakkaan) työpäivää litimärkänä. Sen verran hyvän itsetunnon myös omaan, että voin mennä ruokakauppaan ja työmatkat taittaa collareissa jos siltä tuntuu, töissä on kuitenkin työvaatteet joten pukeutumisen määrää oma fiilis, sää, työmatkan kulkuneuvo (pyörä vai julkiset) sekä se mitä teen töiden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään, mitä aikuiset pukee ja sit vastauksissa collegehousua jne. En ymmärrä. Mäkin pisaran koirat myöhään illalla collegeissa joskus, mutta että päivävaatteena aikuisella naisella (oletan)? Enkä kyllä ymmärrä toppahousujakaan -5 asteessa työmatkaa varten... Kävelettekö kaikki 10km töihin? Eikö nyt tavalliset housut, pitkä takki ja lämpimät kengät riitä?

No mitähän se sulle kuuluu, jos muut ei tahdo keimailla jossain farkuissa tai pahimmillaan legginsseissä ja jäätyä elävältä? Ja mikä vika collareissa? Eiku ai niin, miehet ei tykkää, kun perse ei korostu housuissa. Mut miten sitten voi käyttää pitkää takkia, eihän miehet sillonkaan mitään näe? En ymmärrä...

Se, että lämpömittari näyttää -5 ei tarkoita, että ulkona tuntus silti. Lisätään tuulta ja se on helposti -10. Mä pistän mieluummin ne "epäseksikkäät" toppikset jalkaan, kuin jäädyn hengiltä tonne lumipyryyn.

Vierailija
24/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit/sukkahousut, farkut, riekerin talvisaappaat, joku alupaita, neule, kevyttoppatakki, kaulahuivi, pipo ja lapaset. Ei oo pahakaan. Nyt -10.

Vierailija
25/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä toppahousuja, miksi käyttäisin. Mustat farkut tai suorat housut, jokasääntakki riittää. Hupuntyylinen myssy, kampaus säilyy hyvänä. Talvisaappaat,neuletakki, paitapusero, alusvaattet eli rintsikat ja pikkuhousut, yhdet sukkahousut, ja yhdet sukat. Näillä pärjään talven.

Vierailija
26/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ovat sairaan kylmätä housut, varsinkin naisten "farkut" jotka ovat kuin sukkahousut ja tuhat prosenttista akryyliä/elastaania.

Vierailija
27/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä kyllä ymmärrä toppahousujakaan -5 asteessa työmatkaa varten... Kävelettekö kaikki 10km töihin?

En kävele, mutta bussi saattaa tulla tai olla tulematta. Anteeksi, jos minulle tulee kylmä seistessäni pysäkillä parikymmentä minuuttia. Älä nyt kuitenkaan viitsi tulla sanomaan, että johan sitä 20 minuutissa kävelee pitkälle. Katsos kun minä en lähde kävelemään, kun kuitenkin sen bussin pitäisi tulla ja se ajaa minun ohitseni nopeasti, jos erehdyn ajattelemaan, että ehtisin tässä ehkä kävellä seuraavalle pysäkille.

Itse kyllä ihmettelen, että lähes kaikissa vastauksissa puhutaan vain ulkovaatteista. Onhan siinä nyt vissi ero, millainen takki tarvitaan, jos alla on vaikka toppi, kauluspaita ja neule, kuin pelkkä t-paita.

Vierailija
28/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinasitta laittaa oikeilla pakkasilla, jos nyt jo on kaikki toppatakit ja housut ja kalsarit käytössä :O

Mulla on kevyttoppatakki, farkut ja pitkävartiset saappaat. Lisäksi muhkea huivi ja nahkasormikkaat. Pipoa en ole vielä ottanu edes käyttöön.

Helsingissä alkutalvi on inhottavan kylmä, kun mereltä tuulee kostean kalseasti. Kun on riittävästi päälle, ei palele eikä hirveästi ketuta.

Sitten kun 15 astetta pakkasta palelee ja ärsyttää joka tapauksessa. Silloin puen tolkuttomasti päälle, olen mahdollisimman vähän aikaa ulkona ja visioin itseni aurinkoon, uima-altaan viereen drinkki kädessä ja pusken läpi pakkasen.

Jaa, mutta ei Helsingissä kyllä näe kovin monta aikuista menevän toppahousuissa töihin... Kylmähän täällä on, mutta aika toimiva julkinen liikenne. Kuka pukee muutaman minuutin pysäkillä seisomista varten toppahousut, jotta sitten hikoilee bussissa, ratikassa. metrossa?

Sillä jolle vastasin, ei ole pipoa päässä, ei kunnon hanskoja tai talvitakkia. Pipo ja hanskat on helppo riisua ratikassa ja takin voi vaikka avata. En itsekään käytä työmatkoilla toppahousuja, mutta et sinä näe onko minulla villakalsarit housujeni alla tai lyhyet villahousut mekon alla.

Vierailija
29/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytännössä aina collarit, kesällä jopa collegeshortsit 😂 ja talve lla on toppahousut. Miksi ei olisi? Mitkä on "tavalliset housut"?

Vierailija
30/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinasitta laittaa oikeilla pakkasilla, jos nyt jo on kaikki toppatakit ja housut ja kalsarit käytössä :O

Mulla on kevyttoppatakki, farkut ja pitkävartiset saappaat. Lisäksi muhkea huivi ja nahkasormikkaat. Pipoa en ole vielä ottanu edes käyttöön.

Kypärämyssy pipon alle ja toppahousut. Oikeasti myös karaistuu, kun tottuu taas pakkaseen. En kyllä ymmärrä, miksi ihmiset eivät käytä päähinettä pakkasessa.

Vierailija
31/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla töihin mennessä toppatakki, saapikkaat tai nilkkurit, riittävästi sukkia, toppiksen alla vaatekertoja tarpeen mukaan, kaulahuivi ja hanskat. Takissani on myös huppu. Jos on housupäivä, on yleensä farkut; jos oikein kylmä aamu, puen legginsit tai sukkikset farkkujen alle, ne täytyy kyl töissä riisua sitten pois (muuten tulee kuuma). Jos mulla on hamepäivä, on jalassa villasukkahousut.

Jos taas esim. kävelen meiltä lähimpään kauppaan kotoa (4 km matka josta suurin osa tuulista aukeaa), mulla on pitkikset, toppahousut, pipo, tumput, kaulahuivi, lenkkarit (riittävästi sukkia), riittävästi paitoja päällekkäin, joku windstopperikerros välissä ja päällimmäisenä fleecetakki. Ja selässä reppu. Ja taatusti näytän tyylikkäältä, ja sitä tyylikkäämmältä näytän kun saan samalla happea ja liikuntaa, iho kiittää ja vyötärö myös.

Vierailija
32/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut ovat sairaan kylmätä housut, varsinkin naisten "farkut" jotka ovat kuin sukkahousut ja tuhat prosenttista akryyliä/elastaania.

Akryylifarkut? Mistä sä oikein vaatteesi ostat? Kyllä mulla on ihan puuvillaa ja 3-5% elastaania. Ja kun olen jo keski-ikäinen niin eivät ole ihan pillit -> mahtuu merinovillaa alle, sitten kun alkaa olla kylmä.

-2-

Vierailija
33/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän "kattaus": pitkähihainen ohut aluspaita ja pitkähihainen collegepaita, pitkät kalsarit ja polvisukat. Näillä riekun kotona. Kun lähden ulos, puen vuorilliset ulkoiluhousut (ei vielä toppaa!), kevyttoppatakin (kalvollinen eli pitää tuulta), pipon, kaulahuivin, joko Kuomat tai karvavuorilliset talvikengät ja karvavuorilliset mokkahanskat. Toppahousut ja paksumman toppatakin säästän kylmemmille ilmoille. Nyt on vain -10 astetta ja aurinko paistaa.

Vierailija
34/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ensimmäinen väittämäsi on myytti. Ihminen sopeutuu vähitellen kylmään, joten kovemmilla pakkasilla ei tarvitse enää niin kamalan paljon vaatteita lisää. Nyt alkutalvesta palelee eniten ja on viluisimmillaan. Sitten kylmyyteen vähitellen tottuu.

Vierailija
35/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

stringit ja farkut. ei hienot naiset mitään pitkiä kalsareita käytä

Vierailija
36/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä teen ja minne olen menossa.

Koiralenkille collegehousut/treenitrikoot, joku paita, kuluneet talvisaappaat+villasukat, untuvatoppis, pipo, kaulahuivi ja hanskat

Kaupungille tai kouluun farkut/villakangas-shortsit+sukkikset ja neule (tms. lämmin siisti paita)/mekko+sukkikset, nahkasaappaat/nilkkurit, villakangastakki, huivi+hanskat

Vierailija
37/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät lämminvuoriset saappat ja kaunis,polvipituinen, kiiltävä ja kauniisti laskeutuva minkkiturkki. Hienoa turkista vielä. Ihana!

Vierailija
38/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä aamuna asioilla, siellä oli: Lämmin takki, ohut villahuivi (kauluksen alla), paksu villahuivi (kauluksen päällä), pipo, lämmin takki, nahkarukkaset, huopikkaat. Sisävaatteina hihaton tunika, neuletakki, villakalsarit ja farkut.

Jos menisin lasten kanssa ulos (seisoskelua): villakalsarit, paksut villahousut, pitkähihainen ja hihaton silkkkivilla-aluspaita, sukat, villasukat, villapaita, ohut ja paksu huivi, paksu pipo, toppatakki, toppahousut, mahdollisesti kypärälakki, huopikkaat.

Kävelylenkille: toppahousut ja -takki, villakalsarit, silkkivillapaidat, ohut ja paksu huivi, rukkaset, huopikkaat tai maiharit, ohuempi pipo ja kypärälakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme