Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te aikuiset pukeudutte tällä säällä?

Vierailija
07.11.2016 |

Olen ihan jäässä farkkujen ja toppatakin kanssa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on farkut ja toppatakki myös.

Ai niin, mulla on myös lämmin auto.

Vierailija
2/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, polvimittainen villakangastakki, maiharit tai huopapintaiset nilkkurit, nahkakintaa, taskussa puuvillahuivi, pipoa en vielä ole mukaan ottanut, enkä pitkiksiä laittanut farkkujen alle. 10 min pidempään ei tarvitse ulkona olla arkisilla matkoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä toppatakki, jonka alla ohut pusero.

Collegehousut ja kalsarit (en ole jaksanut vielä kaivella toppahousuja varastosta, kun ovat muuton jäljiltä "siellä jossain" )

Pitkävartiset villasukat

Välikausi-/talvikengät

Pipo, kaulahuivi, villalapaset.

Eli ihan talven perussetti... Aika paljon tulee ulkona seisoskeltua esim. bussipysäkeillä ja jääkentän laidalla...

Vierailija
4/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, villasäärystimet farkkujen lahkeiden päällä, toppatakki, kaulahuivi, pipo ja hanskat. Jalassa villasukat ja kengät. Tämä siis on siis töihin menovaatetus. Hyvin pärjää tässä muutaman asteen pakkasessa, kun ei jää ulos asumaan. Ulkoilemaan mennessä sitten on lämpimämmin: kerroksia, tuulihousut ja toppatakki.

Vierailija
5/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh. Miten sitä nyt pakkaseen pukeudutaan???

Alusvaatteet, kerrasto (paita ja housut), sukat, neule, toppatakki ja toppahousut. Kauluri, pipo, kintaat, villasukat. Talvikengät.

Töissä vaihdan toppahousut farkkuihin tai muihin housuihin. Tarvittaessa otan kerraston alta pois.

En ymmärrä mikä tässä on vaikeaa. Paleleminen on vaan niin tyhmää.

Vierailija
6/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan pitkiä kalsareita, joten työ/kauppamatkat menen ilman niitä farkkujen alla, mutta otin suosiolla polvipituisen untuvatakin käyttöön, kun sää mni pakkasen puolelle.

Vierailija
7/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on farkut, toppi ja ohuehko puuvillapaita. Niiden lisäksi talvisaappaat ja talvitakki.

Vierailija
8/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujen alla sukkikset, neuleen alla joku hihaton rytky. Kunnon talvisaappaat, joihin ei tarvitse edes villasukkia. Untuvatakki lyhyttä mallia. Asusteet tietenkin myös, mutta ne on mulla kehnot.

Kylmempään säähän puen yleensä monet paksut sukkikset päällekkäin, silkkivilla-aluspaidan, neulemekon, pitkän untuvatakin ja polveen asti ulottuvat lämpimät talvisaappaat.

Vierailija
9/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ja niiden alla pitkikset, polvipituinen untuvatakki, huivi, paksut lapaset tai sormikkaat ja lapaset päällekkäin, villasukat, talvikengät ja pipo. Säärystimet olisi vielä voinut olla. Bussipysäkillä oli ainakin 8 ihmistä ilman pipoa. Itse en halua palella.

Vierailija
10/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meinasitta laittaa oikeilla pakkasilla, jos nyt jo on kaikki toppatakit ja housut ja kalsarit käytössä :O

Mulla on kevyttoppatakki, farkut ja pitkävartiset saappaat. Lisäksi muhkea huivi ja nahkasormikkaat. Pipoa en ole vielä ottanu edes käyttöön.

Vierailija
11/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat pärjään farkuilla, polveen ulottuvalla toppatakilla ja talvisaappailla. Jos lähden ulkoilemaan, laitan toppahousut.

Vierailija
12/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinasitta laittaa oikeilla pakkasilla, jos nyt jo on kaikki toppatakit ja housut ja kalsarit käytössä :O

Mulla on kevyttoppatakki, farkut ja pitkävartiset saappaat. Lisäksi muhkea huivi ja nahkasormikkaat. Pipoa en ole vielä ottanu edes käyttöön.

Tätä logiikkaa en ymmärrä. Eli palelet tänään, jotta et palelisi kuukauden kuluttua???

Minulla on nyt tarpeeksi vaatetta, tarkenen hyvin. Kun sää kylmenee, tarkenen näillä vaatteilla edelleen hyvin. Jos en, niin lisään villapaidan väliin, mutta harvemmin on tarvetta.

Pakkasiin tottuu, joten kylmä ei enää parin-kolmen viikon kuluttua tunnu niin kamalalta kuin nyt.

# 5

Vierailija
13/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin vilukissa että kun mittari menee -5C niin minä pistän arktisten olosuhteiden Canada Goosen päälle. Inhottaa jo ajatuksena "hienommat" tilaisuudet kun joudun ulos pelkällä villakangastakilla. :/

Vierailija
14/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinovilla-alusasu, toppahousut, toppatakki, kauluri, karvalakki, villasukat

Vierailija
15/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakin ja toppahousujen alla tavalliset sisävaatteet. Lämpimät talvikengät, kaula huivi, pipo nahkasormikkaat.

Kovempia pakkasia varten on paksummat toppahousut, lämpimämpi pipo ja hanskat.

Alle sitten kovilla pakkasilla vielä kerrasto ja tarvittaessa fleecehuppari.

Vierailija
16/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään, mitä aikuiset pukee ja sit vastauksissa collegehousua jne. En ymmärrä. Mäkin pisaran koirat myöhään illalla collegeissa joskus, mutta että päivävaatteena aikuisella naisella (oletan)? Enkä kyllä ymmärrä toppahousujakaan -5 asteessa työmatkaa varten... Kävelettekö kaikki 10km töihin? Eikö nyt tavalliset housut, pitkä takki ja lämpimät kengät riitä?

Vierailija
17/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä alkutalvi on inhottavan kylmä, kun mereltä tuulee kostean kalseasti. Kun on riittävästi päälle, ei palele eikä hirveästi ketuta.

Sitten kun 15 astetta pakkasta palelee ja ärsyttää joka tapauksessa. Silloin puen tolkuttomasti päälle, olen mahdollisimman vähän aikaa ulkona ja visioin itseni aurinkoon, uima-altaan viereen drinkki kädessä ja pusken läpi pakkasen.

Vierailija
18/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä alkutalvi on inhottavan kylmä, kun mereltä tuulee kostean kalseasti. Kun on riittävästi päälle, ei palele eikä hirveästi ketuta.

Sitten kun 15 astetta pakkasta palelee ja ärsyttää joka tapauksessa. Silloin puen tolkuttomasti päälle, olen mahdollisimman vähän aikaa ulkona ja visioin itseni aurinkoon, uima-altaan viereen drinkki kädessä ja pusken läpi pakkasen.

Jaa, mutta ei Helsingissä kyllä näe kovin monta aikuista menevän toppahousuissa töihin... Kylmähän täällä on, mutta aika toimiva julkinen liikenne. Kuka pukee muutaman minuutin pysäkillä seisomista varten toppahousut, jotta sitten hikoilee bussissa, ratikassa. metrossa?

Vierailija
19/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus sisävaatteet

+kevyttoppatakki tai ohut takki+fleese (molemmat vedenpitäviä parkamalleja)

+vedenpitävät tuulipuvunhousut

+villasukat ja vedenpitävät vaelluskengät

+kaulahuivi, hanskat ja kypäräpipo

Niin kuljen siis työmatkan (5km) pyörällä

Kaupungilla perusvaatteet (tarvittaessa sukkikset housujen alla) + ohut, mutta pitkä villakangastakki + pipo + hanskat +huivi + saapikkaat

Vierailija
20/38 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimiin vaatteisiin. En käytä farkkuja talvella koska ovat todella kylmät.