Vihaan talvea! En kylmyyden takia vaan vaatteiden takia.
Pitää pukea niin helvetisti vaatteita jos haluaa olla kylmettymättä. Ensin vedetään jalkaan paksut leggingsit housujen alle ja kengät jalkaan. Jalat tuntuvat tämän jälkeen kömpelöiltä puukalikoilta. Sitten paksu talvitakki jonka ansiosta kädetkin muuttuvat kömpelön tuntuisiksi puukalikoiksi. Ja se kahina! Sitten laitetaan hanskat käteen. Ei lapasia, ei niillä saa tehtyä mitään. Sitten huivi, jonka asentoa saa olla korjailemassa viiden sekunnin välein. Kaiken kruunaa pipo, jonka ansiosta kuuloaistisi huononee ja joka tuntuu epämukavalta kangaslärpäkkeeltä. Bonuspisteitä jos kyseinen pipo menee huonoon asentoon aina kun liikutat päätäsi liikaa.
Kommentit (30)
Mä kuljen hameessa ympäri vuoden. :) On mulla muutamat housut, mutta lähinnä käytän hameita ja mekkoja. Talvella villasukkahousut tai usemmat sukkikset päällekkäin, useiden hameiden kanssa alushame on tarpeen joka tapauksessa ja toki se päällyshamekin on pitempi ja paksumpi kuin kesällä. Tykkään myös käyttää pitkiä villasukkia. Pelastus on pitkä ja lämmin talvitakki. Kun on hyvät päällysvaatteet niin pärjää kyllä hyvin. Talvella sitä kuitenkin menee bussilla joka paikkaan eikä vietä samalla tavalla aikaa ulkona.
Mä vihaan muita vuodenaikoja paitsi kesää!
Aina viluttaa. Lenkille, tallille, töihin pitää pukea niin helvetisti vaatteita että liikkuminen vaikeaa. Hetken päästä ratsailla tai lenkillä sit taas hiki ja taas lopetettua järjetön vilu..
Asun väärässä maassa.
Kunnollinen huppu, niin niin, näkökentästä puolet poissa, eikä kuule mitään. Ja pitkässä takiss aon joko vaikeaa liikkua tai sen alle tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vilukissoja. Kunnon pakkasia ole vielä edes ollut.
Mä menen lähes samoilla vaatteilla kesät talvet. Farkut, ei mitään sukkahousuja tai muita villapöksyjä, tavallinen lyhyt- tai pitkähihainen paita, kesällä sandaalit/ballerinat, talvella tukevat talvikengät.
Pärjään, koska mulla on lähtökohtaisesti aina liian kuuma. Takkina on pari numeroa liian iso hupullinen polviin asti ulottuva toppatakki, jota ei voi kauniiksi kehua, mutta jonka ansiosta ei niitä villahousuja kyllä tarvitse.
Aina kun kävelen pidempään kuin 15 minuuttia, saa jo riisua hanskat ja avata takin vetoketjun kun tulee kuuma. Kesällä sit vielä karmeempaa.
Sama mulla. Laitan farkkujen alle sukkikset tai pitkät kalsarit pakkasellakin ainoastaan silloin, jos tiedän joutuvani seisomaan paikallani pitkiä aikoja. Just vasta harkitsen toppatakin käyttöönottoa.
Suositelkaa hyvää pipoa? Millainen on oikeasti lämmin pipo?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on villainen pipo, joka oli sellaista löysää mallia. Pesin sen ja nyt se huovuttunut ja napakka. Todella lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on villainen pipo, joka oli sellaista löysää mallia. Pesin sen ja nyt se huovuttunut ja napakka. Todella lämmin.
Mulla on atopia, tulee talvella naamaan. En voi käyttää sellaista paksua, karheaa villaa. Muita suosituksia?
Mua ei niinkään haittaa talvessa kylmyys, mutta hiusten sähköisyys ja ihon kuivuminen! Koko ajan saa olla rasvaamassa käsiä :(
Mä liikkuisin mieluiten t-paidassa, farkuissa ja sandaaleissa eikä niin hyviä talvivaatteita olekaan etteivätkö olisi mielestäni epämukavan paksut. Mulle sopis paremmin joku Havaijin ilmasto...
Epäilin juuri kilpirauhasongelmia, mutta arvot viitekehyksessä niin mitään ei tehdä...
Nimim. näin miinus kymmenessä asteessa kahdet-kolmet housut aina päällekkäin ja kaksi pitkähihaista, sekä se pitkä takki hupulla. Palelin silti. Talvi on kyllä ihanaa.