Kierron laskeminen keskenmenon jälkeen
Osaisikohan joku teistä neuvoa? Meillä keräillään täällä itsetunnon rippeitä taannoin koetun varhaisraskauden keskenmenon jälkeen. Ja yritetään viritellä " uutta matoa koukkuun" .
Ongelmani on seuraava: Mistä lasken tämän kierron alkaneeksi? Aloitanko siitä, kun vuoto alkoi (=keskenmeno ilmeisesti tapahtui)? Aloitanko siitä, kun vuoto päättyi (kesti noin pari viikkoa)? Vai aloitanko kenties jostain muusta?
Minulle tehtiin raskaushormoniseuranta. Kävin kolme kertaa verikokeessa. Nyt maanantain testissä raskaushormoni oli tippunut jo arvoon 1, eli käytännössä se oli siis hävinnyt elimistöstä (17.2. ekassa testissä arvo oli noin 145). Olisiko tämä hyvä hetki aloittaa kierron laskeminen?
Neuvoja? Vinkkejä? Jotain?
Kommentit (2)
...siis ainakin muistaakseni. Keskenmeno oli muistaakseni viikolla 6 tai seitsemän. Ei maltettu odottaa ylimääräistä kiertoa, ja laskettu aika laskettiin niin kuin km alku olisi ollut normaalien kuukautisten alku. Ja myöhemmin ultrassa myös piti paikkansa.
Tosin mulla ihme kyllä vuoti km melko vähän, vähemmän kuin normaalit menkat. Ilmeisesti kohdun limakalvot olivat jääneet " puolivalmiuteen" kun niin hyvin tärppäsi heti perään. Olen muuten kuullut sellaisiakin kommentteja että alkuraskauden km:n jälkeen voi tulla jopa helpommin raskaaksi kuin normaalien menkkojen jälkeen.
Mulla lääkäri suositteli yksien normaalien kuukautisten odottamista ennen uutta yritystä, jotta kohdun limakalvot ehtii palautua ennalleen. En siis niin kovin tarkkaa kirjaa pitänyt kierron ajankohdista. Kuukautiset alkoi tasan neljän viikon kuluttua km-vuodon alusta eli tavallaan kai se vois olla kp1, kun vuoto alkaa, mutta pitää muistaa, ettei se kierto siinä vaiheessa välttämättä ole ihan ennallaan. Ei siis mitään varmaa tietoa vaan vain omia kokemuksia jälleen...
t. Essi