Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko käynyt jollekin niin, että uuden harrastuksen tai järjestötyön aloituksessa tunnet olevasi ei-tervetullut?

Vierailija
06.11.2016 |

Sisäpiiri vilkuilee alta kulmien ja antaa ymmärtää, että kerho toiminta on varattu jo tietyille ns. sisäpiirin ihmisille.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aloittaa tänä syksynä uuden liikuntaharrastuksen. Lehti-ilmoituksissa ja netissä haettiin uusia osallistujia, ei tarvitse olla entistä lajitaustaa, kaikki vaan innolla mukaan! Menin paikalle ja olin ainoa uusi henkilö jolla ei todellakaan ollut mitään lajitaustaa ennestään. Muut olivat ihan eri tasolla jo alusta asti, suurin osa sitä sisäpiiriä. En pysynyt yhtään muiden mukana. Enkä mennyt toista kertaa. Miksi mainostetaan että aloittelijat tervetuloa kun ei ole mistään aloittelijaryhmästä kuitenkaan kyse?

Vierailija
22/24 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Vantaan eräässä spr ryhmässä....juurikin noin. Olin vielä ensihoidon ammattilainen sh tasolla. En mainostanut asiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n touhuissa tunsin usein itseni aika ulkopuoliseksi ollessani nuori esikoisen äiti. Sitkeästi kuitenkin kävin kaikenmaailman kerhoissa että lapsi sai leikkiseuraa. Vieläkin puistattaa kun näen jonkun niistä äideistä vaikka aikaa on kulunut yli 10 vuotta.

Vierailija
24/24 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin aloittaa tänä syksynä uuden liikuntaharrastuksen. Lehti-ilmoituksissa ja netissä haettiin uusia osallistujia, ei tarvitse olla entistä lajitaustaa, kaikki vaan innolla mukaan! Menin paikalle ja olin ainoa uusi henkilö jolla ei todellakaan ollut mitään lajitaustaa ennestään. Muut olivat ihan eri tasolla jo alusta asti, suurin osa sitä sisäpiiriä. En pysynyt yhtään muiden mukana. Enkä mennyt toista kertaa. Miksi mainostetaan että aloittelijat tervetuloa kun ei ole mistään aloittelijaryhmästä kuitenkaan kyse?

Usein on se tilanne, että uusia harrastajia on saatava mukaan salivuokran yms. kattamiseksi.

Minä aloitin tanssiharrastuksen alkeis/alkeisjatkoryhmässä, jossa vähän osaavat ja aloittelijat olivat sulassa sovussa keskenään, kuten sen pitäisi ollakin. Reilun kymmenen vuoden kuluttua tuo tanssi oli jo poissa muodista, ja mukaan oli etsittävä uusia ihmisiä taitoihin katsomatta, jotta ryhmä voisi jatkaa. Lopulta "pitkään harrastanut alkeisryhmä" (eräänlainen seurustelukerho, jossa puhuttiin kerholaisten omista jutuista ja pidettiin improvisoituja myyjäisiä enemmän kuin tanssittiin) ja edistyneiden ryhmä yhdistettiin. Eihän siitä mitään tullut. Erikoista tuossa oli se, että koska edistyneet menivät alkeisryhmän tiloihin alkeisryhmän vanhaan tapaamisaikaan, aloittelijat olivat sisäpiiriä ja edistyneet ulkopuolisia tunkeilijoita, joita mulkoiltiin. Edistyneet jäivät yksi kerrallaan pois ja seurustelukerho jatkanee edelleen. En ole ainoa, jolta vanha harrastus jäi kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi