Synnyttäminen kännissä
Olen ihan sairaan ahdistunut synnyttämisestä. Parin viikon päästä olisi laskettu aika, enkä meinaa edes saada unta kun pelottaa niin sairaasti. Haluaisin ottaa viinaa ennen synnyttämään menoa, mutta pelkään että siitä tulee jotain sossutoimenpiteitä jos menen juovuksissa synnyttämään. Vauvallehan tuosta tuskin enää mitään tulee, kun raskaus on niin lopuillaan, mutta tiedän kyllä miten ahdasmielisesti alkoholiin suhtaudutaan Suomessa. Onko täällä muita jotka ovat olleet juovuksissa synnyttämässä? Kiinnostaisi kokemukset siitä, että millainen kokemus se oli ja että seurasiko siitä mitään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin ihan samaa kuin ap. Tosin en sen takia että olisin älyttömän ahdistunut vaan siksi että alkoholi nostaa kipukynnystä todella paljon. En kyllä aio toteuttaa pohdintaani, koska luulisin että vauvalle ei ole hyvä syntyä humalassa. En kuitenkaan usko, että lasta otetaan huostaan tms. jos äiti ei ole mikään alkoholisti.
Suosittelen ap:tä pyytämään jotain Tramalia tms. sedatiivista kipulääkettä mennessään synnyttämään, se luultavasti helpottaa ahdistusta eikä tarvitse juoda alkoholia.
Tramalia synnytyskipuihin...hehee. Synnytykseen on olemassa ihan omat lääkkeet ja keinot. Tietäisit kyllä jos asia jotenkin sinua koskisi.
Ajatelkaa, miten monta naista on synnyttänyt maailman sivu. Ja miten hyvät olosuhteet meillä täällä on synnytykseen, jos vertaa maailman historiaan tai nykytilanteeseenkin. Ei ole mitään hätää, sieltä se lapsi tulee. Ja saa olla yhtä kokemusta rikkaampi. Itse odotin synnytystä uteliaana ja mielenkiinnolla, luottaen nykyiseen tietoon ja taitoon. Ja tein sen uudelleen.. ja uudelleen.
Pistä sinä absolutisti korkki kiinni.