Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihansyöjä kylään vegaanille

Vierailija
06.11.2016 |

Täällä palstalla usein pohditaan mitä laittaa vegaanin ruuaksi kun sellainen tulee kylään.Laittaako vegaanit koskaan lihansyöjälle liharuokaa kun se tulee kylään?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa laittaa, ei varsinkaan, jos eettisyys on kovin vahva.

Vierailija
2/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Lihansyöjät ja sekasyöjät ovat sikäli rentoa ja sopeutuvaista sakkia, että pärjäävät jonkin aikaa myös vegaaniravinnolla :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat sekasyöjiä eli jos tässä nyt lihansyöjällä tarkoitetaan jotain lemmikkiä, kuten kissaa, niin miksi tälle kissalle pitäisi ruokaa kylässä tarjota? Eiköhän se ole lemmikin omistajan tehtävä ruokkia lemmikkinsä.

Vierailija
4/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti ottaen, monet sekasyöjät kyllä toivoisivat, että ne kostutettua mannaryyniä koostumukseltaan muistuttavat jälkiruokakakut jätettäisiin kokonaan tarjoamatta. Mieluummin jälkkäriksi vaikka hedelmäsalaatti.

Vierailija
5/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ainakin on ollut joitain vegaaneja, jotka laittavat ihan normiruokaa jos tulee vieraita. Kai se vähän riippuu, että jos on jokin kokonaan vegaaniperhe, niin tuskin he alkavat ostamaan liha-, maito- ja munatuotteita vain vieraita varten. Mutta jos taas on kyseessä perhe, jossa yksi vegaani ja muut normaaleja sekasyöjiä, niin ehkä tällöin helpompi tehdä liharuokaakin, kun joka tapauksessa sitä perheen jääkaappiin ostetaan.

Vierailija
6/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille kutsuttaisiin kavereita syömään, niin kyllä mä voisin laittaa liharuokaakin. Mies on sekasyöjä, eli kyllä ainekset kaapista löytyisi. Eri asia olisikin, kuinka syömäkelpoista ruokaa saisin aikaiseksi, itse kun en haluaisi maistaa että onko nyt hyvä määrä mausteita jne. 

Vierailija
7/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa lihansyöjä syödä muutakin kuin lihaa. Johan se on kouluissakin yksi pvä viikossa kasvisruokaa.

Vierailija
8/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen ole lihasyöjäpeto, vaan sekasyöjä luonnostaan. Pitääkö sulle kylään mennessäsi tarjota aina kaikkea, mikä kuuluu ruokavalioosi? Se, että vaatii jotain tarjottavan on eri asia kuin se, että pyytää, että jotain jätetään omista tarjoiluista pois. Terkuin kaikkiruokainen sekasyöjä, joka pitää välillä ihan huomaamattaankin vegaanisia päiviä, asiaa edes ajattelematta. 

Vierailija
9/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin aloituksessa älykkyys oikein kukoistaa.

...

Vierailija
10/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suomalaiset on jotenkin niin outoja. Eivät ymmärrä, että se antaa myöden, joka pystyy. Vegaani ei eettisistä syistä osta eikä käytä eläinperäisiä tuotteita. Tämä on tiukka vakaamus. Sekasyöjä taasen voi ostaa mitä vaan ja syödä mitä vaan eli täysin eläinperäisiä ainesosia vailla oleva ateria on sekasyöjän ruokavalioon sopiva. Ja sama taas esim. siinä, että jos muslimit (tai vastaavat) eivät kättele toista sukupuolta, niin tätä vakaamusta kunnioitetaan, koska suomalainen taas voi kätellä tai olla kättelemättä. En ymmärrä, miksi näistä asioista pitää oikein tahallaan loukkaantua ja vetää herneet nenään. Minusta mennään aina sen mukaan, jolla on ne tiukemmat periaatteet.

Vierailija
11/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meille kutsuttaisiin kavereita syömään, niin kyllä mä voisin laittaa liharuokaakin. Mies on sekasyöjä, eli kyllä ainekset kaapista löytyisi. Eri asia olisikin, kuinka syömäkelpoista ruokaa saisin aikaiseksi, itse kun en haluaisi maistaa että onko nyt hyvä määrä mausteita jne. 

EHkä sun miehes tekisi sen ruuan, kaiketi tekee muutenkin, jos kerran sekasyöjä on, etkä sä osaa tehdä liharuokia...

Vierailija
12/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun luokse tulee kylään, saa halutessaan ostaa itse omat lihat/maidot/jne. joita voin kyllä valmistaa, mutta en haluaisi itse käyttää rahaa niihin.

Vierailija
13/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdotonta pärjätä yksi ateria ilman lihaa, suosittelen ettet mene vegaanille kylään. Ja sama toisinpäin, älä kutsu vegaania syömään jos et halua/pysty/osaa tehdä vegaanista ruokaa. Näin yksinkertaista se on!

Vierailija
14/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut suomalaiset on jotenkin niin outoja. Eivät ymmärrä, että se antaa myöden, joka pystyy. Vegaani ei eettisistä syistä osta eikä käytä eläinperäisiä tuotteita. Tämä on tiukka vakaamus. Sekasyöjä taasen voi ostaa mitä vaan ja syödä mitä vaan eli täysin eläinperäisiä ainesosia vailla oleva ateria on sekasyöjän ruokavalioon sopiva. Ja sama taas esim. siinä, että jos muslimit (tai vastaavat) eivät kättele toista sukupuolta, niin tätä vakaamusta kunnioitetaan, koska suomalainen taas voi kätellä tai olla kättelemättä. En ymmärrä, miksi näistä asioista pitää oikein tahallaan loukkaantua ja vetää herneet nenään. Minusta mennään aina sen mukaan, jolla on ne tiukemmat periaatteet.

Onnistuit sitten vääntämään tämänkin suomalaisten syyksi.

Yllätys: suomalainen voi olla myös muslimi ja vegaani.

Vierailija
15/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut suomalaiset on jotenkin niin outoja. Eivät ymmärrä, että se antaa myöden, joka pystyy. Vegaani ei eettisistä syistä osta eikä käytä eläinperäisiä tuotteita. Tämä on tiukka vakaamus.

Minä olen sekasyöjä, ja se on kyllä ihan tiukka vakaumus myös. Minä syön joka päivä lihaa tai muuta eläinperäistä jossain muodossa. Siivua leivän päällä, lihapullia, uunilohta, pihviä, kananmunaa, maitoa... Pelkällä rehulla en tule toimeen. Jos minut kutsutaan syömään, odotan saavani jotain oikeaa ravintoa enkä mitään myslipiiperrystä, ja haluan juomaksi maitoa.

Vegaanit voisivat ymmärtää senkin asian, että kasveja myrkytetään (maaperän tärkeä eliöstö kuolee) ja pensaita ja puita verkotetaan (linnut ja piennisäkkäät kärsivät kituliaan kuoleman) ja lintuja aktiivisesti ammutaan viljelmiltä, samoin ansoitetaan ns. tuhoeläinten varalta. Ekologista ei ole sekään, että rahdataan jotain soijaa sademetsäviljelmiltä Suomeen. Kaikki kasvit kasvavat paskassa tai apulannassa, joka on teollinen tuote ja sellaisena varsin epäekologinen.

Vierailija
16/16 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ei eettisistä syistä osta eikä käytä eläinperäisiä tuotteita. Tämä on tiukka vakaamus.

Eettisintä olisi kasvattaa itse kaikki ruokansa ja ampua riistaa metsästä. Mieluiten jousipyssyllä. Ampumaseurat ja kansalaisopistot tarjoavat opetusta jousipyssyllä tai jalkajousella ampumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme