Miksi 2-vuotias nukkuu levottomasti?
Meillä kuopus on ollut koko elämänsä ajan vähän sellainen levoton nukkuja ja vauvana heräsi todella helposti. Hän heräilee öisin ja myös "vaikeroi" puoliunissaan. Pitää siis sellaista eräänlaista yninää, aika vaikea selittää. Me ollaan molemmat vanhemmat ihan poikki, kun ei saada nukkua kokonaisia öitä. Kesällä nukkui ehkä pari kuukautta keskeytyksettömiä öitä.
Lapsi on terve, ei ole kauheasti sairastellut. Hän on päivisin iloinen ja reipas, joskin on aika herkkä. Nukahtaa hyvin sekä päivä- että yöunille. Auttakaa mua, oon jo ihan loppu.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Oliko "sylivauva"? Meidän 2 v on samanlainen yöpoukkoilija. Olen päättänyt että jotuu turvallisuuden tunteen säätelystä. Hän aina pienenä nukkui vain sylissä tai ihoa vasten ja nykyäänkin kaipaa turvaa öisin. Siskonsa 9kk on "itsenäinen". Tyttö häiriintyy jos nukkuu vieressä, uni katkeilee milloin mihinkin. Nyt kun nukkuu omassa sängyssään niin vetäisee 22-09 unta ja kahdet päikkärit.
Veli volisee öisin ja aamuyöstä hipsii meidän sänkyyn. Ei auta kuin lohduttaa, ei se teininä enää kainalossa notku 💕
Kyllä meillä pidetään paljon sylissä, mutta kuopus ei ole oikeastaan sylivauva. Hän tulee usein aamuyöstä meidän viereen kyllä, mutta höpöttelee ja potkii, eikä varsinaisesti välttämättä nuku kuin pieniä pätkiä. Kuopus nukkuu kanssamme samassa huoneessa pinnasängyssä. Mä oon miehelle ehdotellut, että siirrettäis kuopus esikoisen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, mutta hän on sitä mieltä, että ikävämpi on poukkoilla sitten keskellä yötä sinne.
Ap
Näkisikö unia? 2-vuotiaalla mielikuvitus kehittyy hurjaa vauhtia ja se seuraa varmasti uniinkin. Eräänä yönä heräsin siihen, kun oma alle 2,5-vuotiaani itki puoliunessa sängyssään ja kun kysyin mikä hätänä, hän vaikeroi "ton naapurin käsi mun sängyssä". Eikä tosiaan siis ollut kättä saati naapuria koko talossa.
Oletteko kokeilleet nukkua korvatulpat korvissa? Jos siis lapsi ei ole varsinaisesti hereillä vaan unissaan vaikeroi ja ölisee? Toki eri asia jos on selkeästi joku huonosti, mutta omani (nyt 2,5v) saattaa inahdella ja äännellä pitkin yötä vaikka on ihan sikeässä unessa.
Vierailija kirjoitti:
Näkisikö unia? 2-vuotiaalla mielikuvitus kehittyy hurjaa vauhtia ja se seuraa varmasti uniinkin. Eräänä yönä heräsin siihen, kun oma alle 2,5-vuotiaani itki puoliunessa sängyssään ja kun kysyin mikä hätänä, hän vaikeroi "ton naapurin käsi mun sängyssä". Eikä tosiaan siis ollut kättä saati naapuria koko talossa.
Oletteko kokeilleet nukkua korvatulpat korvissa? Jos siis lapsi ei ole varsinaisesti hereillä vaan unissaan vaikeroi ja ölisee? Toki eri asia jos on selkeästi joku huonosti, mutta omani (nyt 2,5v) saattaa inahdella ja äännellä pitkin yötä vaikka on ihan sikeässä unessa.
Ei ainakaan puhu unista. Tämä on tosiaan jatkunut vauva-ajasta asti, vaikka kesällä oli vähän aikaa taukoa. Mä voisinkin käyttää korvatulppia nukkuessa, mutta mies ei (ne jotenkin kiusaavat häntä), ja tuntuu kohtuuttomalta sitten jättää hänelle kaikki yöheräily. Lapsi kuitenkin tuon yninän lisäksi usein myös itkee ja punkaa itsensä sängystä pois. Hän saattaa myös lähteä touhailemaan itsekseen yöllä, ja on ihan hyvä olla kuulolla, mitä tapahtuu.
Ap
Montako hammasta jo on? Voisiko olla poskihampaita tulossa? Meillä niitä tehtiin KAUAN, monta kuukautta ja uni oli repaleista.
Vierailija kirjoitti:
Montako hammasta jo on? Voisiko olla poskihampaita tulossa? Meillä niitä tehtiin KAUAN, monta kuukautta ja uni oli repaleista.
Mä oon just tarkistanut suun, ei tunnu tai näy turvotusta. En nyt kyllä muista, montako hammasta on. Mäkin epäilin hampaita.
Ap
Oliko "sylivauva"? Meidän 2 v on samanlainen yöpoukkoilija. Olen päättänyt että jotuu turvallisuuden tunteen säätelystä. Hän aina pienenä nukkui vain sylissä tai ihoa vasten ja nykyäänkin kaipaa turvaa öisin. Siskonsa 9kk on "itsenäinen". Tyttö häiriintyy jos nukkuu vieressä, uni katkeilee milloin mihinkin. Nyt kun nukkuu omassa sängyssään niin vetäisee 22-09 unta ja kahdet päikkärit.
Veli volisee öisin ja aamuyöstä hipsii meidän sänkyyn. Ei auta kuin lohduttaa, ei se teininä enää kainalossa notku 💕