Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat pärjänneet koulussa ihan kivasti, mutta eivät silti ole viisaita tai älykkäitä?

Vierailija
06.11.2016 |

Mulla on huono yleistieto ja unohdan lukemastani 90 % hyvin nopeasti. Matikka on ainoa laji, missä olen keskitasoa parempi oikeasti, kielissä aika keskinkertainen ja kaikessa muussa surkea. Olen saattanut saada täysiä pisteitä tenteistä opiskellessa ja kokeissa koulussa, mutta silti en välttämättä esim. puolen vuoden päästä muista asiasta paljon mitään. Töissä pärjään kyllä hyvin suunnittelualalla, kun samat asiat toistuu, opin muistamaan ne ja mulla on hyvä kyky kuitenkin selvittää asioita ja hoksata itse.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Useita laudatureja ja 9,5 keskiarvo, huono muisti mutta hyvä päättelykyky. Minä taas olen hyvä kielissä (varsinkin äidinkielen osaamisesta on ollut hyötyä), mutta matikassa keskinkertainen. Meneehän tämä näinkin, mutta parempaa muistia kyllä töissäni kaipaisin.

Vierailija
2/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen voi saada helposti uskomaan, ettei ole hyvä.Sitten alkaa itekin uskoa.Jos ka on yli 9 ei ole huonomuistinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen voi saada helposti uskomaan, ettei ole hyvä.Sitten alkaa itekin uskoa.Jos ka on yli 9 ei ole huonomuistinen

No kun lukee alueen seitsemän kertaa läpi, niin jää siitä jotain mieleen, vähäksi aikaa. Ei mulle kerta tai pari ole koskaan riittänyt. Mutta jos on tenttejä, joissa on saanut olla materiaalit mukana, olen pärjännyt loistavasti. Ne ovat usein vaikeampia kuin ne, joissa ei saa olla, mutta mulle sopii se, että tieto etsitään. Mulla on todella huono pitkäkestoinen muisti ja lähimuistia ei ollenkaan. Mutta mulla on kyllä keskiarvo huidellut siinä ysin alapuolella vähäsen. Kielet 7-8. ap

Vierailija
4/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas toisinpäin. Pääsin ylioppilaaksi C:n papereilla ja 6,7 ka:lla mutta kaikissa palikkatesteissä mitä on tehty esim työhönotossa olen aina 5% fiksuimpien joukossa. Eli en olekaan ollut tyhmä vaan huonosti motivoitunut koulussa.

Vierailija
5/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muisti ja viisaus tai älykkyys eivät ole synonyymejä.

Vierailija
6/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutenkaan älykäs. Saan kaikista palikkatesteistä aika paljon huonompia tuloksia, kuin mitä muut sanovat saavansa. Eikä mulla ole juurikaan visuaalista hahmotuskykyä, en pärjää kuviopäättelytesteissä. Numerotesteissä pärjään kyllä. ap

Vierailija
7/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kokeissa sain yleensä hyviä numeroita, edellisen illan pänttäämisellä, mutta kokeen jälkeen kaikki hävis mielestä.

Vierailija
8/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tapaa ihmisiä, jotka pätevät sillä, että latelevat pitkät pätkät jostain klassikkokirjasta tai muistavat sitaatteja elokuvista tai suoltavat runoa ulkoa. Ei onnistu minulta, eikä kyllä ole mitään motivaatiotakaan moiseen. Mieluummin sovellan oppimaani kuin latelen jotain ulkomuistista.

Vierailija
9/9 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tapaa ihmisiä, jotka pätevät sillä, että latelevat pitkät pätkät jostain klassikkokirjasta tai muistavat sitaatteja elokuvista tai suoltavat runoa ulkoa. Ei onnistu minulta, eikä kyllä ole mitään motivaatiotakaan moiseen. Mieluummin sovellan oppimaani kuin latelen jotain ulkomuistista.

Tämä. Jos ihminen sanoo rakastavansa psykologisia keskustelua tai haluaa keskustella kulttuurista, minulle tulee mieleen wannabe-älykkö. On vain muotia sanoa noin, vaikka keskustelunaiheita voi olla tuhansia parempiakin. Minusta jostain  tauluista tai baletista keskustelu on äärimmäisen tylsää. Psykologisia keskusteluja rakastava ystäväni alkoi ladella minulle kirjatietoa autistmista, ja kun kerroin tosiasioita, koska itsellä autistinen lähisukulainen, hän suorastaan suuttui, kun kerroin että kirjatieto on vain kirjatietoa ja jokainen on yksilöitä eikä tietyt kohdat päde sukulaiseen ollenkaan. Hän luuli tietävänsä asiasta niin paljon, koska oli lukenut asiasta. Minä olin itse asiassa lukenut samat kirjat, sukulaisen takia ja päälle omat kokemukset, joista osa kumosi kirjatiedot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi