Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihastreenissä ei aina tule lihakset kipeiksi?

Vierailija
05.11.2016 |

Onko se ettei lihakset kipeydy merkki siitä, ettei treeni ole ollut hyödyllistä? Minulle tulee aina treenirupeaman alussa lihakset seuraavana päivänä kipeiksi, mutta seuraavien kertojen jälkeen ei tunnu missään, ei edes treenatessa, hengästyy vaan ja sydän hakkaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho tottuu harjoitukseen varsinkin jos painot eivät nouse tai toistot lisäänny.

Olen itse huomannut että tärkeä merkitys, vähän lihasryhmästä riippuen, on nopeudella ja venytyksellä. Mitä räjähtävämmin liikut, sitä enemmän aktivoituu nopeita lihassoluja, joilla on suurin kasvupotentiaali. Nopea ja repivä nosto huonolla tekniikalla repii siis lihakset kipeämmäksi kuin hillitty nostelu; ainut ongelma 'repimisessä' on se että siinä voi tulla myös loukkaantumisia ja varsinkin selän kanssa pitää olla varovainen.

Venytys taas liittyy liikerataan. Voi olla että rintalihas ei tule kipeäksi penkissä mutta tulee hyvinkin araksi käsipainoliikkessä, josta englanniksi käytetään nimeä 'dumbbell fly' liikeradan ollessa pidempi ja lihakseen kohdistuessa pieni venytys liikkeen ääripäässä. Erityisen hyvin tuo pätee ojentajalihakseen tai ainakin tiettyyn ojentajan päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme