En sitten yhtään ajatellut kun aloin neulomaan sukkia
Loin silmukat 46 koon mukaan ja huomasin vasta kiilakavennusten jälkeen, et näistä tulee jättisuuret. Nyt mietin kelle miehelle lahjoittaisin pinkkivioletit villasukat.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne. Pura pois ja tee uudestaan pienemmällä silmukkamäärällä. :)
Kun en millään jaksaisi :D se täs onkin ongelma, että olen tehnyt turhaa työtä.
Kirpparilta ostin fuksianpunaiset palmikkoneulevillasukat, joissa melko pitkä varsi 9 eurolla. Kirjoneulevillasukat ja kirjoneulelapaset oli 7 euroa. Uusia siis. Eipä juuri kannata itse vaivautua tekemään.
Anteeksi ap, mutta 😂😂😂
Tää nyt vaan oli niin ihana viesti, että tuli hyvä mieli. Mies tuossa vielä sanoi, että villasukkien värillä ei oo väliä, kunhan ne ovat mukavat ja lämpimät.
4 jatkaa Olen itsekin tehnyt vastaavan mokan. Alkuun harmitti, mutta myöhemmin nauratti. Mulla taitaa yhä olla tuolla laatikossa keskeneräisenä vääränkokoinen käsityö, kun ei huvittanut enää purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilta ostin fuksianpunaiset palmikkoneulevillasukat, joissa melko pitkä varsi 9 eurolla. Kirjoneulevillasukat ja kirjoneulelapaset oli 7 euroa. Uusia siis. Eipä juuri kannata itse vaivautua tekemään.
Siinä yksi joka ei ymmärrä itse tekemisen iloa. Kun ei ole koskaan mitään tehnyt itse, paitsi vaihtanut telkasta kanavaa...
Vierailija kirjoitti:
4 jatkaa Olen itsekin tehnyt vastaavan mokan. Alkuun harmitti, mutta myöhemmin nauratti. Mulla taitaa yhä olla tuolla laatikossa keskeneräisenä vääränkokoinen käsityö, kun ei huvittanut enää purkaa.
Oma poikaystävä taas sanoi ettei tarvitse villasukkia kun sillä on kaapit täynnä mummonsa tekemiä villasukkia. :D pikkuveljet taas ei oo hirveen innostuneita pinkistä väristä. :D pitää varmaan yrittää kysellä poikaystävän kavereilta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä yksi joka ei ymmärrä itse tekemisen iloa. Kun ei ole koskaan mitään tehnyt itse, paitsi vaihtanut telkasta kanavaa...
Hahaa, etpä voi muuten osua enempää harhaan päätelmissäsi.
Mut siis kyllähän 46 aikalailla on jo miehen koko. Eikö tarkoituksesi sitten ollut tehdä kokoa 46 vai miksi sen mukaan teit?
Sanoisin myös että pura, pienemmällä silmukkamäärällä tulee nopeampaa valmista taas! Ja et mitenkään jaksa kutoa toista kappaletta, jos et tiedä mitä niille teet muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mut siis kyllähän 46 aikalailla on jo miehen koko. Eikö tarkoituksesi sitten ollut tehdä kokoa 46 vai miksi sen mukaan teit?
Sanoisin myös että pura, pienemmällä silmukkamäärällä tulee nopeampaa valmista taas! Ja et mitenkään jaksa kutoa toista kappaletta, jos et tiedä mitä niille teet muutenkaan.
Tarkoitus oli tehdä koolle 40 sukat. :D en sitten yhtään ajatellut sen tarkemmin ohjeita lukiessani, ettei suurin silmukkamäärä sovellu siihen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus oli tehdä koolle 40 sukat. :D en sitten yhtään ajatellut sen tarkemmin ohjeita lukiessani, ettei suurin silmukkamäärä sovellu siihen :D
Tää siis ap
Tuunaa siitä joulusukka "takan" reunalle
Kyllähän 46 nron sukat ovat jättiläiset, sukkataulukon mukaan jalkaosan pituus on 28 cm.
Ja eihän sitä koko sukkaa tarvitse purkaa, vaan kavennukseen saakka + ylimääräinen.
Mielestäni Novitalla on hyvä sukkien kokotaulukko, josta näet sukan mitat.
Mä olin teininä hoitamassa kesätöissä 6-vuotiasta tyttöä, ja kun oltiin leikkipuistossa, neuloin samalla itselleni villapaitaa. Tyttö sanoi, että siitä tulee liian suuri. En uskonut. Siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän 46 nron sukat ovat jättiläiset, sukkataulukon mukaan jalkaosan pituus on 28 cm.
Ja eihän sitä koko sukkaa tarvitse purkaa, vaan kavennukseen saakka + ylimääräinen.
Mielestäni Novitalla on hyvä sukkien kokotaulukko, josta näet sukan mitat.
Mun pitäis purkaa kokonaan, koska varret ja kantapää on ihan hirveen isot. Ei siis riitä, että aloittaisin kärkikavennukset siinä vaiheessa, kun peittää mun pikkuvarpaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lanka on villaa, voit tehdä niistä vanutetut sukat, kun peset ne 60 asteessa. On tosi lämpimät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lanka on villaa, voit tehdä niistä vanutetut sukat, kun peset ne 60 asteessa. On tosi lämpimät.
Ei oo täysin villaa. 7 veljestä polaris -lankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, etpä voi muuten osua enempää harhaan päätelmissäsi.
Hyvä siellä on huudella, kun tietää ettei jää koskaan huuteluistaan kiinni.
Tee siitä fantasiakeppihevosen pää! :)
Tuttu tunne. Pura pois ja tee uudestaan pienemmällä silmukkamäärällä. :)