Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan pysyvässä suhteessa ollut tehnyt aborttia, koska ei ITSE HALUNNUT lasta?

Vierailija
05.11.2016 |

Miten puoliso suhtautui, oliko hän samaa mieltä, tukiko hän, tuliko ero vai mitä? Kysymys koskee siis nimenomaan pysyvässä suhteessa, kenties jo avioliitossakin, eläviä pariskuntia. Eli sellaista tilannetta, joka sinällään olisi täydellinen ajankohta saada lapsi (hyvä suhde, ikää riittävästi, talous kunnossa, omistusasunto jne), mutta et kuitenkaan itse lasta halunnut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Naimisissa oltiin, mutta ei kumpikaan haluttu lasta. Ehkäisy oli kunnossa, mutta tulin silti raskaaksi. Oltiin puhuttu jo etukäteen, että jos jostain syystä ehkäisy pettää, abortti on ainoa vaihtoehto. En missään nimessä olisi tehnyt lasta. Sittemmin on molemmat sterilisoitu, ettei samaa kävisi uudestaan.

Vierailija
2/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Naimisissa oltiin, mutta ei kumpikaan haluttu lasta. Ehkäisy oli kunnossa, mutta tulin silti raskaaksi. Oltiin puhuttu jo etukäteen, että jos jostain syystä ehkäisy pettää, abortti on ainoa vaihtoehto. En missään nimessä olisi tehnyt lasta. Sittemmin on molemmat sterilisoitu, ettei samaa kävisi uudestaan.

Saanko kysyä, vaikuttiko abortti jotenkin parisuhteeseenne? Itseäni pelottaa, että jos mies kuitenkin alkaisi myöhemmin katua aborttia ja jotenkin "inhota" minua sen vuoksi, vaikka nyt tuntuukin olevan samaa mieltä kuin minäkin. Tyhmää tietysti miettiä tällaisia, mutta kun vain omista ajatuksistaa voi olla 100 % varma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tälläisen tapauksen, ovat edelleen yhdessä vaikka miehelle olikin kova pala, kun ei saanut avopuolisonsa päätä käännytettyä lapsen suhteen..

Vierailija
4/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? Pystyykö muuten sterilisaation tekemään abortin yhteydessä?

Vierailija
6/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti. Mies oli himourheilija, jonka piireihin kuului viikottaiset viikonloppukännittelyt seurajoukkueen parissa. Kaskoin, että isäksi hänestä ei ollut, vaikka lasta halusi. Keskeytetty yhdyntä vuosien ajan, kunnes. Mies halusi naimisiin sitä ennen, minä en, syystä että oli juoppo ja lähes huollettava, ns. lapsi.

Vierailija
7/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 1.5 v ja tein abortin. En vain olisi jaksanut raskautta ja vauvavuotta + uhmaikäistä. Mies oli samaa mieltä.

Vierailija
8/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, vaikuttiko abortti jotenkin parisuhteeseenne? Itseäni pelottaa, että jos mies kuitenkin alkaisi myöhemmin katua aborttia ja jotenkin "inhota" minua sen vuoksi, vaikka nyt tuntuukin olevan samaa mieltä kuin minäkin. Tyhmää tietysti miettiä tällaisia, mutta kun vain omista ajatuksistaa voi olla 100 % varma...

Ei vaikuttanut. Abortti ei ollut meille mikään iso juttu, pelkästään korjattiin asia mikä oli mennyt väärin. Vähän kuin joku syylän poisto. Meille on täysin selvää että lapsia ei meille tule.

Vierailija
9/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tälläisen tapauksen, ovat edelleen yhdessä vaikka miehelle olikin kova pala, kun ei saanut avopuolisonsa päätä käännytettyä lapsen suhteen..

Miksi nainen halusi aborttia, huolimatta miehen päänkääntöyriyksistä, tiedätkö? Väkivaltainen mies, jota äititunne ei hyväksy isäksi, eikä miehen käytös muutu raskauden edetessä? Tai miehessä joku muu vaje? Jossa nainen suostuu elämään, mutta ehdottomasti ilman lasta?

Vierailija
10/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabu, josta pitäisi avautua. Minunkin.

Vierailija
11/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti. Mies oli himourheilija, jonka piireihin kuului viikottaiset viikonloppukännittelyt seurajoukkueen parissa. Kaskoin, että isäksi hänestä ei ollut, vaikka lasta halusi. Keskeytetty yhdyntä vuosien ajan, kunnes. Mies halusi naimisiin sitä ennen, minä en, syystä että oli juoppo ja lähes huollettava, ns. lapsi.

Miksi aikuiset ihmiset, joille lapsi ei ole toivottu, ei voi käyttää oikeaa ehkäisyä ja ehkäistä sitä ei-toivottua raskautta.

Vierailija
12/12 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuiset ihmiset, joille lapsi ei ole toivottu, ei voi käyttää oikeaa ehkäisyä ja ehkäistä sitä ei-toivottua raskautta.

Koska, keskeytetty yhdyntä oli meille silloin siihen aikaan puhuttu raskauden estämiskeino. Näin mentiin kymmenisen vuotta. Vaikka peruskoulussa oli vaivoin mainittu kondomista, jäi se tämän toisen ehkäisykeinon alle. Sittemmin aloin käyttämään e-pillereitä. Jos ajattelet, että kotona olisi jotain kerrottu mistään naiseuteen liittyvistä asioista, ei kerrottu. Pikemmin pidettiin vaivana kaikinpuolin tytärtä, jolla kuukautiset alkoi ja vartaloon tuli muotoja. Henkinen kasvupuoli tapettiin.