Ilta-Sanomissa rikkaat ehdottaa eutanaasiaa
Ite rikkaita ja saavat parhaat hoidot ja kivunlievitykset. Kätevää ehdottaa köyhemmille tuskanhuutoihin piikkiä persuuksiin.
Kommentit (6)
Tuosta hyötyisivät myös ne köyhät. Ei ole mukavaa katseltavaa täysin tiedottomat ja reagoimattomat vuodepotilasvanhukset tai sairaat. :(
Toki tuo päätös olisi läheisille raskas, mutta luulen että moni siihen kuitenkin pystyisi kun näkee mitä se on. :(
Omiin persuksiinsahan nuo sitä piikkiä haluavat siinä tapauksessa, että kipulääke ei riitä ja elämän laatu käy sietämättömän huonoksi. Ja yksi olisi halunnut "piikin" myös pojalleen.
Noilla tyypeillä on vaikutusvaltaa, vaikka he ovatkin eläkkeellä. Tuntemattomammat eivät saisi asiaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta hyötyisivät myös ne köyhät. Ei ole mukavaa katseltavaa täysin tiedottomat ja reagoimattomat vuodepotilasvanhukset tai sairaat. :(
Toki tuo päätös olisi läheisille raskas, mutta luulen että moni siihen kuitenkin pystyisi kun näkee mitä se on. :(
Kenen päätöksenä sä sitä pidät?
Minä haluaisin armokuoleman, jos olisin parantumattomasti sairas, kivut olisivat sietämättömät ja tietäisin, että pahemmaksi vain muuttuu. Tai toisaalta jos olisin vuosikausia toimintakyvyttömänä sängynpohjalla, enkä ymmärtäisi ympäröivästä maailmasta mitään. Elämä ei olisi enää elämisen arvoista, sanoisi uskovaiset hihhulit mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin armokuoleman, jos olisin parantumattomasti sairas, kivut olisivat sietämättömät ja tietäisin, että pahemmaksi vain muuttuu. Tai toisaalta jos olisin vuosikausia toimintakyvyttömänä sängynpohjalla, enkä ymmärtäisi ympäröivästä maailmasta mitään. Elämä ei olisi enää elämisen arvoista, sanoisi uskovaiset hihhulit mitä tahansa.
Olen uskovaisesta perheestä, tapakristitty (ts. kuulun hyväntekeväisyyttä tekevään kirkkoon, mutta en käy jumalanpalveluksissa), sairastan harvinaista syöpää ja minulla oli erittäin huono ennuste. Tällä hetkellä voin hyvin, koska sain allogeenisen kantasolusiirron, mutta syöpä voi palata.
En ainoastaan halua eutanasiaa, vaan edellytän, ettei minua pidetä kärsimässä, kun parempikin ratkaisu on olemassa. Eutanasia on armahdus. Armahdetaanhan eläimiäkin, miksi ihmisten pitäisi kärsiä vuosikausia?
Rikkaiden mielestä varmaan köyhät joutaisi heti piikittää pois.