Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko hyvää kalasoppaa, jos laittaa valkoista kalaa ja lohta sekaisin?

Vierailija
05.11.2016 |

Mulla on pakastimessa vanhoja (unohtuneet pakastimeen) kuha- tai haukifileitä. Menisköhän ne lohen kaverina kalasopassa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit laittaa. Tee vaikka ranskalaista klassikkoa, Bouillabaissea. Erinomaista.

Vierailija
2/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Juuri näin. Hyvä tulee tuollaviisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voit laittaa. Tee vaikka ranskalaista klassikkoa, Bouillabaissea. Erinomaista.

Ei ole simpukoita, eikös ne kuulu siihen?

Ap

Vierailija
4/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotuja ei pidä sekoittaman.

Vierailija
5/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan huoletta voit laittaa eri kaloja. Voi olla jopa parempi soppa?

Vierailija
6/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt ei liian vanhoja ole. Jos kalat on pilalla, koko keitto on pilalla.

Vierailija
7/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan nyt ei liian vanhoja ole. Jos kalat on pilalla, koko keitto on pilalla.

Mistä tietää, että ne ovat pilalla? Mulla ei ole hajuakaan noiden iästä.

Ap

Vierailija
8/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauen jättäisin pois tai tekisin pelkästään valkoisista kaloista. Kala säilyy max 3 kk pakastimessa.

Vierailija
9/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Kuha kannattaa käyttää arvonsa mukaisesti. Käytä se hauki. Hauki vaatii pitkän kypsennyksen, että siitä irtoaa makua. Vähintään 4-6 tuntia.

Sinkkumies

Vierailija
10/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauen jättäisin pois tai tekisin pelkästään valkoisista kaloista. Kala säilyy max 3 kk pakastimessa.

No kyllä noiden täytyy olla moninkertaisesti sen ikäisiä. Tosin olen kyllä pitänyt useinkin kalaa pakkasessa kauemman kuin 3 kk. Mä en tiedä, onko nuo haukea vai kuhaa.

Ap

Vierailija
11/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee. Kuha kannattaa käyttää arvonsa mukaisesti. Käytä se hauki. Hauki vaatii pitkän kypsennyksen, että siitä irtoaa makua. Vähintään 4-6 tuntia.

Sinkkumies

Mistä mä tiedän, onko nuo haukea vai kuhaa?

Ap

Vierailija
12/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Rasvainen kala 3kk, rasvaton kala jopa vuosi.

Sinkkumies

Vierailija
13/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, Bouillabaisse on tavallaan kalastajien "pyttipannu", siihen voi panna mitä jämäkaloja hyvänsä. Itse asiassa sitä parempaa, mitä monenlaisempia kalalajeja. SIMPUKOITA ei ole mikään pakko panna, ei muöskään katkarapuja, mutta niitä VOI panna.

1

Vierailija
14/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ap

Haukifileessä lähtee punaiset "verisuonet" sivuille. Kuhassa ei. Eli jos ne on nähtävissä, niin siitä erotat. Lisäksi ruodoista, sekä haukifilee on "yleensä" isompi kuhafilettä. Siksi yleensä, että kuhakin kasvaa liki 10 kiloiseksi,

Sinkkumies

Vierailija
15/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, Bouillabaisse on tavallaan kalastajien "pyttipannu", siihen voi panna mitä jämäkaloja hyvänsä. Itse asiassa sitä parempaa, mitä monenlaisempia kalalajeja. SIMPUKOITA ei ole mikään pakko panna, ei muöskään katkarapuja, mutta niitä VOI panna.

1

Ok. Olen joskus katsonut ohjetta ja todennut aina, etten viitsi ostaa äyriäisiä kalakeittoa varten. Kaikissa ohjeissa mainitaan äyriäiset! Voishan tuota joskus kokeilla.

Ap

Vierailija
16/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa erottaminen on vaiketa, siksi itse ottaisin molemmat sulamaan ja tekisin sitten kerralla ronskisti kaksi kalaruokaa. Nämä omia pohdintojani vuosien takaa.

Sinkkumies

Vierailija
17/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ap

Haukifileessä lähtee punaiset "verisuonet" sivuille. Kuhassa ei. Eli jos ne on nähtävissä, niin siitä erotat. Lisäksi ruodoista, sekä haukifilee on "yleensä" isompi kuhafilettä. Siksi yleensä, että kuhakin kasvaa liki 10 kiloiseksi,

Sinkkumies

Pitää katsoa, näkyykö. Kyllä mäkin sulaneesta palasta osaisin ruotojen perusteella sanoa, kumpaa on, mutta pakasteista en. Mä oon yleensä kirjoittanut haukifileen pussiin, mitä sisältää, mutta kun mieskin on noita joskus pakastanut, niin on mennyt sekaisin mun hyvä systeemi.

Ap

Vierailija
18/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan tuota kuhaa niin halvalla, ettei mun tarvitse sen kanssa sniiduilla.

Ap

Vierailija
19/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1

Ok. Olen joskus katsonut ohjetta ja todennut aina, etten viitsi ostaa äyriäisiä kalakeittoa varten. Kaikissa ohjeissa mainitaan äyriäiset! Voishan tuota joskus kokeilla.

Ap

Muista laittaa sitten kalat eri aikaan. Esim. lohelle lyhyt aika.

Sinkkumies

Vierailija
20/24 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme