Keksitään työkkärin "työtarjoukselle" parempi nimi
Tuo "työtarjous" termi on niin harhaanjohtava, mikä olisi mielestäsi parempi termi?
Kommentit (50)
Näitä lukiessa tulee aina mieleen, että ihminen on työtön, koska on keskimääräistä tyhmempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nimi on oikeasti niin harhaanjohtava, että itku tulee.
Kun sain ensimmäisen tuollaisen kirjeen, niin olin ihan hämmentynyt, että ihanko tosi! Minulleko on nyt työpaikka!?
Vielä haastattelussakin olin siinä luulossa, että se työ on tosiaan minulle katsottu. Kunnes sitten hämmentyneenä kysyin, että niin onko tämä tarjous laitettu muillekin. Olihan se toki. Samantien minulla meni fiilikset ja samantien tajusin, että jos olisin sen tiennyt, niin olisin valmistautunut siihen haastatteluun paremmin. Nyt olin mennyt vain vähän kuin näytille, koska olin kuvitellut, että paikka on minulle, jos vain yhtään olen työnantajan silmissä ok.
Enhän mä sitä paikkaa saanut.
Toista tarjottua työtä en edes hakenut, koska en vastannut millään tavalla työnantajan vaatimuksia. Käsittämätöntä, että työkkäri oli siitä minulle työtarjouksen edes laittanut.
Karenssihan siinä tuli kolmeksi kuukaudeksi...
Et ole ainoa harhautettu :D. Ensimmäistä kertaa jäädessäni työttömäksi sain minäkin tarjouksen, kirjallisena postin kautta. Paperissa ei ollut puh.nroa, sähköposti ainoastaan. Minäpä innokkaana kyselin sitten työnantajalta lisätietoja, milloin voisin aloittaa, osoitetta ym. "Jostain kumman syystä" en saanut vastausta ollenkaan, toiseenkaan tiedusteluuni..
Voisihan siellä työkkärissä kertoa tai jopa siinä "tarjouksessa" tuon tarjouksen luonteen eli on velvoite hakea ko. paikkaa, kuten satojen muidenkin.
Jokaiselle työttömälle työnhakijalle kerrotaan työtarjouksesta ja menettelytavoista. Harmi, että niin moni ei kuuntele tai on lukutaidoton.
Harmi, kun kaikki työkkärin työntekijät eivät kaikkia menettelytapoja kerro. Kukaan ei ollut mulle kertonut sanallakaan, että työtarjous on vain kehoitus hakea työpaikkaa eikä suoraan tarjous sinulle. Koko työtarjouksesta ei ollut kukaan etukäteen kertonut mitään.
Useimmat työttömät sanovat näin, vaikka Oma asioinnissa kuittaavat infon "suoritetuksi".
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa tulee aina mieleen, että ihminen on työtön, koska on keskimääräistä tyhmempi.
Mutta onneksi sinä olet niin vitun fiksu (y)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nimi on oikeasti niin harhaanjohtava, että itku tulee.
Kun sain ensimmäisen tuollaisen kirjeen, niin olin ihan hämmentynyt, että ihanko tosi! Minulleko on nyt työpaikka!?
Vielä haastattelussakin olin siinä luulossa, että se työ on tosiaan minulle katsottu. Kunnes sitten hämmentyneenä kysyin, että niin onko tämä tarjous laitettu muillekin. Olihan se toki. Samantien minulla meni fiilikset ja samantien tajusin, että jos olisin sen tiennyt, niin olisin valmistautunut siihen haastatteluun paremmin. Nyt olin mennyt vain vähän kuin näytille, koska olin kuvitellut, että paikka on minulle, jos vain yhtään olen työnantajan silmissä ok.
Enhän mä sitä paikkaa saanut.
Toista tarjottua työtä en edes hakenut, koska en vastannut millään tavalla työnantajan vaatimuksia. Käsittämätöntä, että työkkäri oli siitä minulle työtarjouksen edes laittanut.
Karenssihan siinä tuli kolmeksi kuukaudeksi...
Et ole ainoa harhautettu :D. Ensimmäistä kertaa jäädessäni työttömäksi sain minäkin tarjouksen, kirjallisena postin kautta. Paperissa ei ollut puh.nroa, sähköposti ainoastaan. Minäpä innokkaana kyselin sitten työnantajalta lisätietoja, milloin voisin aloittaa, osoitetta ym. "Jostain kumman syystä" en saanut vastausta ollenkaan, toiseenkaan tiedusteluuni..
Voisihan siellä työkkärissä kertoa tai jopa siinä "tarjouksessa" tuon tarjouksen luonteen eli on velvoite hakea ko. paikkaa, kuten satojen muidenkin.
Jokaiselle työttömälle työnhakijalle kerrotaan työtarjouksesta ja menettelytavoista. Harmi, että niin moni ei kuuntele tai on lukutaidoton.
Harmi, kun kaikki työkkärin työntekijät eivät kaikkia menettelytapoja kerro. Kukaan ei ollut mulle kertonut sanallakaan, että työtarjous on vain kehoitus hakea työpaikkaa eikä suoraan tarjous sinulle. Koko työtarjouksesta ei ollut kukaan etukäteen kertonut mitään.
Useimmat työttömät sanovat näin, vaikka Oma asioinnissa kuittaavat infon "suoritetuksi".
Siis minkä infon? Mä olen kyllä lukenut kaikki viestit mitä sieltä on tullut ja käynyt kolmestaan tekemässä suunnitelmat ja kuuntelemassa tiedot, mutta koskaan en ole kuullut kenenkään sanovan työtarjouskirjeestä mitään. Ensimmäinen kirje tuli täysin yllätyksenä, että mikäs se tämä tällainen on, onko tämä työ minulle. Ei mitään tietoa miten tulisi toimia vaan kysyä piti asiasta erikseen.
Se kirje on ihan älyttömän harhaanjohtava kaikella tavalla, ei vain pelkästään nimen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että olet asiasta tietämätön, joten miksi edes sekaannut?
Vierailija kirjoitti:
Tuo "työtarjous" termi on niin harhaanjohtava, mikä olisi mielestäsi parempi termi?
Työpaikan hakumääräys (karenssin uhalla)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niille työkkärin tädeillekin tullut jokin työtarjousten välittämispakko...? Tuntuu, että sieltä laitetaan tulemaan ihan mitä tahansa, juurikin sillä periaatteella, että onpahan nyt laitettu..
On, siellä on tavoitteena laittaa tietty määrä työtarjouksia menemään. Järjestelmä ehdottaa automaattisesti niitä tarjouksia, joten senkin takia se tarjouksen osuvuus omaan kokemukseen/koulutukseen voi olla mitä on. (Koska järjestelmän ammattiluokitus ei oikein mene yksi yhteen käytännön ammattien kanssa.) Eikä kenelläkään ole aikaa katsoa erikseen, että sopiiko se koneen ehdottama työ nyt sille työnhakijalle.
Luulen että välittävät vain tiedon avoimesta paikasta sen kummemmin tutkimatta. Kunhan ammattinimike jotenkin täsmää. Niitähän tulee tarjolle siihen omat sivut -osioon. Mulle tarjottiin paikkaa jossa olisi pitänyt olla rekkakortti. Nimike vain niin hupaisa että olisi käynyt toimistoihmisellekin.