Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksitään työkkärin "työtarjoukselle" parempi nimi

Vierailija
05.11.2016 |

Tuo "työtarjous" termi on niin harhaanjohtava, mikä olisi mielestäsi parempi termi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä siellä työkkärissä nykyään muka on aikaa syynätä työttömiä ja lähetellä tarjouksia? Voiko turhempaa työtä olla!

Itsekin olen nyt taas vaihteeksi työttömänä, mutta onneksi ei ole tällä kertaa "tarjouksia" tullut. Osaan kyllä itsekin katsoa, mitä haen.

Vierailija
22/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta noissa "työtarjouksissa" on se että olet hakenu jo niihin viikko-kaks sitte ennenku työkkäri hoksaa sulle näitä töitä "tarjota"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi-arpa.

Vierailija
24/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjousten lähettely kuvaa kyllä hyvin te-toimistojen jämähtämistä ja toimenkuvan hämärtymistä. Noista tarjouksista voisi tosiaankin olla suuri apu, jollei nettiä kätevine hakutoimintoineen olisi.

Vierailija
25/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin tädin kiimainen uni

Vierailija
26/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mapintäytetapahtuma.

Tämä!

Onkohan niille työkkärin tädeillekin tullut jokin työtarjousten välittämispakko...? Tuntuu, että sieltä laitetaan tulemaan ihan mitä tahansa, juurikin sillä periaatteella, että onpahan nyt laitettu..

Vierailija
27/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloste julkisesta järjestelmästä sisältäen hakuvelvoitteen

Vierailija
28/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusajatuksena koko systeemissä tuntuu olevan, että työttömät on laiskoja eikä hae työpaikkoja itse nii laitellaa noita hakupakkoja ja pelotellaan karensseilla ihankun se jotain auttais 

Vierailija
29/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä työtarjouksethan johtavat vain siihen, etteivät työnantajat uskalla enää ilmoittaa työpaikoista mollin sivuilla, kun sieltä tulee miljoona näitä hakemaan pakotetun, työhön epäsopivan henkilön hakemusta.

Vierailija
30/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimi on oikeasti niin harhaanjohtava, että itku tulee.

Kun sain ensimmäisen tuollaisen kirjeen, niin olin ihan hämmentynyt, että ihanko tosi! Minulleko on nyt työpaikka!?

Vielä haastattelussakin olin siinä luulossa, että se työ on tosiaan minulle katsottu. Kunnes sitten hämmentyneenä kysyin, että niin onko tämä tarjous laitettu muillekin. Olihan se toki. Samantien minulla meni fiilikset ja samantien tajusin, että jos olisin sen tiennyt,  niin olisin valmistautunut siihen haastatteluun paremmin. Nyt olin mennyt vain vähän kuin näytille, koska olin kuvitellut, että paikka on minulle, jos vain yhtään olen työnantajan silmissä ok.

Enhän mä sitä paikkaa saanut.

Toista tarjottua työtä en edes hakenut, koska en vastannut millään tavalla työnantajan vaatimuksia. Käsittämätöntä, että työkkäri oli siitä minulle työtarjouksen edes laittanut.

Karenssihan siinä tuli kolmeksi kuukaudeksi...

Vierailija
31/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic eli onko kenellekkään täällä tullut koskaan "työtarjousta" työpaikasta jota ei olisi Mol.fi sivustolla ollut avoimena ja kenen tahansa haettavavana eli vähän niinkun piilotyöpaikasta?

Vierailija
32/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Velvoite hakea mol.fi-palvelussa ilmoitettua työtä, joka saattaa sopia kokemukseesi tai koulutukseesi. (Tai sitten , kjäh, kjäh.)"

Vierailija
33/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Offtopic eli onko kenellekkään täällä tullut koskaan "työtarjousta" työpaikasta jota ei olisi Mol.fi sivustolla ollut avoimena ja kenen tahansa haettavavana eli vähän niinkun piilotyöpaikasta?

Mulla on ollut kaikki sellaisia, joita ei ole ollut mollin sivuilla.

- 30.

Vierailija
34/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istuvan hallituksen linjassa ollaan, niin uusi nimi voisi olla "kilpailukykyhakemus".

Vierailija
35/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen työehdotus

Leikitään työnhakua (ehto työmarkkinatuelle)

Hakupakko

Pakollinen työvoimapoliittinen toimenpide

Vierailija
36/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto voi työnantajan puolesta tehdä esikarsinnan ja sen jälkeen lähettää työtarjouksen 5-10 työnhakijalle työpaikasta, joka ei ole mol.fi -sivulla.

Uskomattoman moni työnhakija ei seuraa te-palvelut.fi -sivuja tai katso Oma asiointi -palvelusta, mitä työpaikkoja siellä on tarjolla. Siksi työtarjous toimii uskomattoman hyvänä herätteenä ja muistutuksena siitä, että töitä oli tarkoitus hakea.

Uuteenkaupunkiin on tulossa 1000 työpaikkaa, joihin ei tehdä työtarjouksia vaan tyynen rauhallisesti valitaan hakijoita työttömistä työnhakijoista. Saattaa tulla yllätyksenä monelle, joka odotti työtarjousta ja sitä, että voisi keksiä tekosyitä sille, että ei hae.

Vierailija
37/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sain ensimmäisen tuollaisen kirjeen, niin olin ihan hämmentynyt, että ihanko tosi! Minulleko on nyt työpaikka!?

Vielä haastattelussakin olin siinä luulossa, että se työ on tosiaan minulle katsottu. Kunnes sitten hämmentyneenä kysyin, että niin onko tämä tarjous laitettu muillekin. Olihan se toki. Samantien minulla meni fiilikset ja samantien tajusin, että jos olisin sen tiennyt,  niin olisin valmistautunut siihen haastatteluun paremmin. Nyt olin mennyt vain vähän kuin näytille, koska olin kuvitellut, että paikka on minulle, jos vain yhtään olen työnantajan silmissä ok.

Toista tarjottua työtä en edes hakenut, koska en vastannut millään tavalla työnantajan vaatimuksia. Käsittämätöntä, että työkkäri oli siitä minulle työtarjouksen edes laittanut.

Et ole ainoa harhautettu :D. Ensimmäistä kertaa jäädessäni työttömäksi sain minäkin tarjouksen, kirjallisena postin kautta. Paperissa ei ollut puh.nroa, sähköposti ainoastaan. Minäpä innokkaana kyselin sitten työnantajalta lisätietoja, milloin voisin aloittaa, osoitetta ym. "Jostain kumman syystä" en saanut vastausta ollenkaan, toiseenkaan tiedusteluuni..

Voisihan siellä työkkärissä kertoa tai jopa siinä "tarjouksessa" tuon tarjouksen luonteen eli on velvoite hakea ko. paikkaa, kuten satojen muidenkin.

Vierailija
38/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirsk....amatööri. Kannattaa opetella säännöt, jos aikoo pelata tätä byrokratiapeliä. Tietysti jos elämä ei ole yhteiskunnan almujen varassa, voi haistattaa paskat koko systeemille.

Vierailija
39/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa harhautettu :D. Ensimmäistä kertaa jäädessäni työttömäksi sain minäkin tarjouksen, kirjallisena postin kautta. Paperissa ei ollut puh.nroa, sähköposti ainoastaan. Minäpä innokkaana kyselin sitten työnantajalta lisätietoja, milloin voisin aloittaa, osoitetta ym. "Jostain kumman syystä" en saanut vastausta ollenkaan, toiseenkaan tiedusteluuni..

Voisihan siellä työkkärissä kertoa tai jopa siinä "tarjouksessa" tuon tarjouksen luonteen eli on velvoite hakea ko. paikkaa, kuten satojen muidenkin.

Jokaiselle työttömälle työnhakijalle kerrotaan työtarjouksesta ja menettelytavoista. Harmi, että niin moni ei kuuntele tai on lukutaidoton.

Vierailija
40/50 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin halpaan joskus 19 vuotiaana kun asepalveluksesta päästyäni ilmoittauduin työmarkkinoille ensimmäistä kertaa  nii tuli työtarjous jossa haettiin kokenutta rakennusmaalari joka osaa sitä ja tota ja tätä no minä ajattelin että ku tämmönen on tullut nii sillon paikka on minulle varattu ja ei muutaku nimi alle ja se on sillä selvä no sitte otin yhteyttä työnantajaan nii ei kovin innoissaan ollu kun sanoin että ammattikoulu vasta suoritettuna :D ja taisinpa mainita että työkkäristä sain "työtarjouksen" kys paikkaan