Miksi ette pidä koirianne kytkettynä julkisilla paikoilla? Ei mene järkeen.
Asun Helsingissä Herttoniemen kaupunginosassa, jossa on monta isoa koirapuistoa ja luontoa mutta myös paljon liikennettä. Ihan joka päivä kotiin kävellessä vastaan tulee koiranulkoiluttaja koirineen mutta koira on vapaana. Asun isossa kerrostaloyhtiössä ja täällä on paljon koiria joita ulkoilutetaan tietysti tässä lähellä - ja aina ilman mitään talutushihnaa. Viimeisen kuukauden aikana mun luokseni on juossut pari eri koiraa ja turha yrittää väistää kun pomppivat melkein päälle. Yksi hirven kokoinen jättikoira pelästyttää aina sekä minut että lapseni. Kerran yksi koira syöksyi kadun kulman takaa ja olisi juossut suoraan pyöräni pinnojen väliin ellen olisi jarruttanut ja melkein törmännyt sen seurauksesta itse seinään. Kerran bongasin koiran paskantamasta lasten hiekkalaatikkoon kun omistaja lampsii vähän matkan päässä. Kaikki nämä ihan hiljattain, ilman liekaa.
Oikeasti nyt, pitäkää ne koirat kytkettynä. Sen sanoo kaupungin järjestyssäännöt ja se on sakotettava asia. Ette voi tietää, miten paljon joku voi irtokoiraa pelätä tai mitä se saa äkkiä päähänsä. Lisäksi se on sitten voi voi, jos koira juoksee auton alle, kun ette viitsi pitää eläintänne kytkettynä edes liikenteen lähellä.
Kommentit (13)
Pitäkää vapaana vaan, mua ei haittaa yhtään.
Asun myös Herttoniemessä ja yhtään vapaana juoksevaa koiraa en ole nähnyt, millä puolella asut? Ja joo tosiaan ihmiset koirat kiinni kaupungissa! Mun koiran luokse jos yllättäen ryntää toinen koira se käy päälle eikä päästä irti. Ja juuri siksi on aina tiukasti hihnassa, pitäkää ne omannekin hallinnassa.
No itse en pidä vapaana koiraani muualla kun vieraillessa kotikaupungissani takapihamme metsässä. Siellä kun ei ketään ikinä oo tullu vastaan. Kaupungeissa on musta väärin pitää vapaana varsinkin jos koira menee ihmisten luo. Koirapuistotkin on vähissä keskustassa täälläpäin ja joutuu kävelemään hirveässä ruuhkassa aina johonkin kauemmas että pääsee puistoon.
Kesällä kun menin uittamaan koiraa ison kaupungin koirienuimarannalle niin siinä oli pieni poikalapsi ja hänen äitinsä KALASTAMASSA... päästin kuitenkin koiran irti ja se vaan meni veteen polskimaan tyytyväisenä ja noutamaan palloa. Mua jotenkin häiritsi kun tollaset koirille tarkoitetut paikat on niin vähissä ja sit just sinne pitää tulla... joku toinen koira olis menny ja juossu sen pojankin alas siitä liukkaalta kalliolta. Sit auta armias jos veis koiransa jonnekin kalastuspaikalle uimaan mut kyllä sitä vaan koiran uimapaikalle tullaan kalastamaan.
Einyt ihan kuulunut aiheeseen mutta kerroin silti kun jotenkin harmitti se. Pitkä matka piti ajaa että pääsi rannalle ja sit tuli sellane fiilis et viitsiikö sitä päästää irti kun siinä ollaan kalastamassa...
Mutjoo ehdottamisti ei koiria irti tuollaisilla alueilla...
N19
Toinen asia, mikä suututtaa on se, että miksi kuljette koirien kassa ostareiden sisäpuolella. Esim. Arabian kauppakeskuksessa näkee paljon näitä tapauksia. Sekä jätetään se koira siihen tuulikaappiin räksyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia, mikä suututtaa on se, että miksi kuljette koirien kassa ostareiden sisäpuolella. Esim. Arabian kauppakeskuksessa näkee paljon näitä tapauksia. Sekä jätetään se koira siihen tuulikaappiin räksyttämään.
Miksei koiran kanssa saisi mennä kauppakeskukseen? Monesti siellä on esim. eläinkauppa, minne voi mennä koiran kanssa sovittamaan.
Kyllä mua aika lailla ärsyttää, kun tuttu pitää pitbullejaan (4 kpl) vapaana ja vielä jaksaa somessa valittaa, kun muilta koiranomistajilta tulee ikävää palautetta. Pitäisi nyt rakkinsa sidottuna edes lasten leikkipaikalla.
Tämäkin vähän ohi aiheen mutta eilen kun olin kävelemässä autolta kauppaan niin kaupan pihaan oli jätetty koira odottamaan (lähes oven eteen pyörätelineeseen kiinni) olin varmaan 3 m päässä nii yritti kyllä ihan raivolla päästä kiinni onneksi oli lyhyessä hihnassa mutta kyllä siinä säikähti. Eli älkää jättäkö koiria yksin kaupan pihaan jos et tiedä miten käyttäytyy!
Mäkin asun Hertsikas mut en oo huomannu tälläista ilmiötä
Muuten asiaa mutta kaipunkien järjestyssääntöjä ei ollut olemassa enää aikoihin, joten niihin on turha vedota muuten kuin provoissa 1/5.
Budapestissa paikalliset ulkoilutti koiriaan irti vilkkailla kävelykaduilla, eikä kukaan pahoittanut mieltään.
Huh kuinka paljon melkein tilanteita!! Melkein jo pelästyin että on oikeasti joku hätänä.
Itse en ymmärrä, miksi koiria pitää ulkoiluttaa (kaikenlisäksi vielä vapaana tietenkin) kuntoradalla, jossa on tasaisin välimatkoin erittäin selvästi kieltokyltein merkitty koirien ulkoiluttamisen olevan kiellettyä. Esimerkkinä Leppävaaran kuntorata.
Mä en pidä, mutta mun koirani eivät koskaan mene vastaantulijoiden luo. Kuvaamasi kaltainen toiminta ei ole millään tapaa hyväksyttävää.