Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran käytät alkoholia?

Suurperheen äiti
04.11.2016 |

Itse juon lasten ollessa kotona vain yhden siiderin,enkä humalaan koskaan vaikkei lapset olisi kotonakaan,mies ei ole käyttänyt alkoholia ollenkaan 16 vuoteen,isäni oli alkoholisti ja arvostan ettei meidän lapset ole nähnyt koskaan meitä kännissä.esikoispoika 23v ottaa joskus kännin,toinen poika juo joskus siiderin tai oluen eikä yhtään enempää.nyt 9 v tyttö on sanonut että kun hän on täysi ikäinen aikoo juoda ja polttaa tupakkaa,tupakointi harmittaa jos aloittaa,minä poltan ja häpeän sitä,mies lopetti tupakoinnikin 16v sitten kun eka tyttäremme syntyi

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3 annosta päivässä.

Vierailija
2/22 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa, muuten en. Riippuu siis vähän, monetko synttärit, valmistujaiset, viiskymppiset, häät jne on vuoden sisällä, mutta sanoisinko että noin kerran kuussa käytän alkoholia ja olen ehkä neljä kertaa vuoteen humalassa.

n22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi viiniä iltaisin ruuan kanssa, joka päivä. Kotoa opittu tapa syödä aina hyvin. Tänään parimlasia shamppista töissä yhtiökumppanien kanssa ennen kotimatkaa.

Juhlissa enemmän, ei koskaan kompurointia, sammumista tai örvellystä. Siis sopivasti.

Vierailija
4/22 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, maistanut olen, muttei mitään mielenkiintoa alkoholiin.

Vierailija
5/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en yhtään. Jotenkin en osaa juoda lasten läsnäollessa, vaikken uskokaan, että joku yksi äidin hörppäämä saunaolut heitä pahemmin traumatisoisi :D Lisäksi en kyllä koekaan yhden/parin ottamista mitenkään rentouttavana tms. Mulle tulee vain vähän kömpelö ja hölmö olo, joten sama juoda kokista...

Satunnaisesti juon silloin se ilta/yö menee aika kosteissa tunnelmissa. Viimeksi heinäkuussa ja sitä ennen ehkä vuoden 2014 kesällä. Juon itseni ihan kivaan humalaan, mutta niissä rajoissa, etten kuitenkaan koskaan tyyliin kontaa paskat housussa pitkin kyliä ja herää muistini menettäneenä naapurin koirankopista...

Vierailija
6/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä riittävästi, mutta nyt budjetti ei enää kestä. Lopettaminen on ainoa tie. Harmittaa.

No ehkä raitistumiseen ei kuole?

Vierailija
7/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari siideriä kuussa, en ikinä kotona.

Vierailija
8/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paljon, mutta olen keskituloinen ansiotyöntekijä joten ei hätää.. en ajattele vakavasti mistään varsinkaan politiikasta yms

Alkoholi + Ansiotyö = yhteiskunta tykkää

Vierailija
9/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen juonut kahdesti, 2015 en juonut kertaakaan, vuosi 2014 oli aika hurja kun olin jopa neljästi kännissä. M25

Vierailija
10/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koskaan juo kotona mitään, ellei ole ystäviä kylässä. Silloin saatetaan avata viinipullo jos toinenkin. 

Juon kunnon humalan ja menen ihan ulos ulos ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, mutta after workillä käyn noin kerran tai kaksi kuussa. Kesällä saatan käydä jopa viikottain. Silloin viinilaseja tulee juotua 3-4. 

Vierailija
11/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yhden puolen litran siiderin jälkeen jo hiprakassa. Juon kerran, pari kuukaudessa, pullollisen tai kaksi kerrallaan lonkeroa tai kuivaa siideriä. Joskus harvoin punaviiniä muutaman lasillisen, jos jostain lahjaksi saadaan.

Vierailija
12/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotkut juhlat saatan juoda lasillisen tai pari, muuten ei tule juurikaan otettua. Olen ehkä hitusen kännissä kerran vuodessa, joskus jopa kahdesti. WILD :D

Vierailija
13/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-iltaisin saatan ottaa lasin tai kaksi viiniä. Lasten ollessa pieniä en heidän nähden käyttänyt alkoholia lainkaan.

Vierailija
14/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästi olen tänä vuonna ollut humalassa. Silloin tällöin lasillinen viiniä tai kuoharia sen lisäksi.

Vierailija
15/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut. Sain esikoisen 90-luvulla. Ja katso: Vietimme paljon illanistujaisia usean kerran vuodessa. Paikalla 6-8 aikuista, kukaan ei ajokunnossa. Lapset juoksee ja leikkii keskenään. Kukaan aikuinen, soi yksikään EI ördää. Lapsen (22) on kertonut ettei tajunnut mitään. Eli ei ollut ihmeissään "muuttuneesra käytöksestä". Olen juonut viiniä myös jouluaattona. Enemmän kuin yhden lasillisen! Apua. Kamalaa. Lapsi sanoi että ihanaa kun et ole äiti juo ja ole humalassa - taustalla pyöri tietoisku "anna lapselle selvä joulu". 😊. Eli pari vinkkulasia eivät muuta jokaisen persoonaa...

Mutta maailma on muuttunut.

Me kaikki olisimme silloin - nykymoraalilla - päässeet sossun listoille.

Vierailija
16/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Välillä kausia, että alkoa menee päivittäin riittävästi. Nyt taas kausi, ettei kiinnosta pätkääkään. 19 päivä ilman... Eli tuurijuopoksi voi varmaan nimittää. Ja kyllä. Käyn töissä. Yrittäjä olen, joten en kenenkään työnantajan haitaksi ole... Niin ja ei lapsia.

Vierailija
17/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut. Sain esikoisen 90-luvulla. Ja katso: Vietimme paljon illanistujaisia usean kerran vuodessa. Paikalla 6-8 aikuista, kukaan ei ajokunnossa. Lapset juoksee ja leikkii keskenään. Kukaan aikuinen, soi yksikään EI ördää. Lapsen (22) on kertonut ettei tajunnut mitään. Eli ei ollut ihmeissään "muuttuneesra käytöksestä". Olen juonut viiniä myös jouluaattona. Enemmän kuin yhden lasillisen! Apua. Kamalaa. Lapsi sanoi että ihanaa kun et ole äiti juo ja ole humalassa - taustalla pyöri tietoisku "anna lapselle selvä joulu". 😊. Eli pari vinkkulasia eivät muuta jokaisen persoonaa...

Mutta maailma on muuttunut.

Me kaikki olisimme silloin - nykymoraalilla - päässeet sossun listoille.

Oletko nytkin känässä, kun tekstissä useampi kohta mistä ei saa tolkkua. Olipa lasten onni, ettei kukaan juoksun ja leikin lomassa loukannut itseään ensiapukuntoon. Mullakin lapsuudessa illanviettoja rasittavien, ei-ajokuntoisten, joskus pelottavienkin (riidan haastamista, rähinöintiä) aikuusten seurassa. Että äläpäs yleistä ja glorifioi sitä alkonkäyttöäsi. Vähän kyllä selittelyltä kuulostaa.

Vierailija
18/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan alkoholia.

Vierailija
19/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa, kännit 1-4 kertaa viikossa ja riskirajat räjähtäny jo vuosia sitten

Vierailija
20/22 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ollenkaan, koska se ei ole mielestäni kovin järkevää, mutta juokoon ken juo:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän