Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teillä tykkää enemmän puhua syvällisiä: Sinä vai miehesi?

Vierailija
04.11.2016 |

Itse tykkäisin pohdiskella asioita pintaa syvemmältä ja mieheni taas on käytännön ihminen, joka ei ylimääräisiä pohdiskele ellei siitä ole selkeää hyötyä sillä hetkellä. Olen huomannut, että mulla on muitakin naispuoleisia ystäviä, joilla sama juttu: Miehet ei puhu naisen mielestä tarpeeksi syvällisiä juttuja. Miten teillä? Onkohan yleistäkin juuri näin päin, että juuri naiset kaipaisivat enemmän pohdiskelevaa puhumista ja miehet eivät vaiko vaan sattumaa mun lähipiirissä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Meillä on ihanaa, kun kummallakaan ei ole tarpeita jaaritella diipadapaa tai tehdä syväanalyysia maailmankaikkeudesta.

Vierailija
2/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvällisten pohtiminen on jo vanha juttu. Itse olin niin ylpeä itsestäni vielä muutama vuosi sitten, kun olin olevinani niin syvällinen ja näin ollen myös (ajattelin olevani) muita parempi.

Nykyään ei ole enää tarvetta kokea ylemmyyttä muihin verrattuna, joten keskityn olennaisiin asioihin,  iloitsen yksinkertaisista asioista, joita koen ja näen ympärilläni, haluan olla muille hyvä ja auttaa heitä, jos he sitä tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi olevan yleisempää juuri noin päin. Ihan sillä perusteella, että esim. netin keskustelupalstoilla on enemmän naisia kuin miehiä. Myös erilaiset keskusteluryhmät (vertaistuki yms.) keräävät enemmän naisia. Miehet ehkä useammin ovat kavereidensakin kanssa sellaisia käytännön puuhailevia ja naisilla suut käy. 

Vierailija
4/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on selvästi tarve kokea olevansa parempi ihminen kuin miehensä/miehet ylipäätään.

Ei ole aidosti syvällisen ihmisen merkki. Ap vain haluaisi olla syvällinen, kun se on kuullut jossain, että syvälliset ihmiset ovat muita hienompia ihmisiä.

Ap:n "syvällisyyden" esiintuominen tällä tavoin on oikeasti vain heikkoa itsetuntoa.

Syvällinen ihminen pystyy rakentamaan itselleen terveen itsetunnon, sillä itsetunto-ongelmien syynä on pinnallinen ajattelutapa.

Vierailija
5/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä varmaan. mies tykkää kyllä ja puhuukin syvällisiä, mutta se ei niin välitä keittiöpsykologiasta. mä saatan lörpötellä syvällisiä mistä vaan mutta miehen kanssa ne keskustelut on aina tietopohjasempia. se keskustelee ihan kenen kanssa vaan mielellään syvällisiä politiikasta, filosofiasta yms mutta ei sitä kiinnosta keskustella syvällisiä naapurin maijasta =D

Vierailija
6/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, mitä ovat ap:n (tai ihan kenen tahansa tähänkin ketjuun vastanneen) syvälliset pohdinnat.

Vierailija
7/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan rönsyilevää ja eläväistä keskustelua myös syvällisistä asioista, mutta ei ole vaimostani minulle jutteluseuraksi. Vaimoa kiinnostaa lähinnä tv:n tuijottelu ja dekkarit. Ei mene siis tasan nämä jutut. Minua ei kiinnosta autot eikä penkkiurheilukaan, joo oon kai poikkeava, kun esim filosofia kiinnostaa enemmän.

Vierailija
8/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Meillä on ihanaa, kun kummallakaan ei ole tarpeita jaaritella diipadapaa tai tehdä syväanalyysia maailmankaikkeudesta.

Jos ei ole ajattelun ammattilainen, niin yleensä jatkuva ns. syvällisten puhuminen on parikymppisten touhua, koska he ovat juuri oppineet käsittämään asioita isommin. Myöhemmällä iällä se on usein merkki masentuneisuudesta.

Vierailija
9/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mitä mielestäsi ovat "syvälliset keskustelut"? Onko kyseessä omasta itsestä ja tuntemuksista avautuminen vai tarkoitatko "syvällisyydellä" jostain ajankohtaisesta asiasta asiantuntevammin puhumista?

Vierailija
10/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kumpikaan olla syntyjen syvien pohtijoita. Yhtä pölkkyjä ollaan tällä saralla, ei jakseta jaaritella ja vatkata asioita.

Vierailija
11/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, mitä ovat ap:n (tai ihan kenen tahansa tähänkin ketjuun vastanneen) syvälliset pohdinnat.

Esim. tällä hetkellä kaipaisin syvällisempiä (kuin mihin mulla on parisuhteessani mahdollisuus) keskusteluja poliittisista ajankohtaisista aiheista: Clinton vs. Trump, Syyrian/Venäjän tilanne, millainen uskonto on islam yms. En siis yksioikoista oman mielipiteen pläjäyttämistä vaan moniulotteisempaa ja uusia näkökulmia avaavaa pohdintaa. 

Muita aiheita, joista tykkäisin keskustella parisuhteessani nykyistä syvällisemmin: Erilaisten parisuhteiden toimivuus/toimimattomuus (lähipiirissä on tuoreita avioeroja parhaillaan), mikä elämässä on lopulta tärkeää, omista/toisen arvoista keskustelu, myös kasvatusasioista lapsiimme liittyen haluaisin jutella mieheni kanssa nykyistä syvällisemmin. Myös erilaisten yhteisöjen, kuten työpaikat, suvut, ryhmädynamiikat kiinnostavat ja niitä tykkäisin puida. 

En koe todellakaan olevani mitenkään parempi ihminen tämän tarpeeni takia, mulla vaan on kuin pakottava tarve analysoida ympäröiviä asioita ja purkaa huoliani ja ajatuksiani ja tunteitanikin puhumalla ja näin käsitellä asioita. Ahdistun, jos mun pitäisi vain olla puhumatta. Mies onneksi kuuntelee sujuvasti ;) kun itse pölpötän aiheesta sun toisesta. Miehellä itsellään on ratkaisukeskeiset ja hyvin lyhyesti esitettävät ajatukset asioista ja se onkin varmaan hyvä ja toimiva juttu, työelämässäkin hän pärjää hyvin, on ratkaisukeskeinen jne. Itselläni vaan on tarve analysoida ja puhua juurikin rönsyilevän uusia näkökulmia avaavasti. :) 

ap

Vierailija
12/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pohdiskelevampi ja myös akateeminen, mies alemmin koulutettu eikä niin puhele syvällisiä. Mutta ei haittaa, en mä sitä keskustelukumppaniksi ole ottanutkaan, hän on ihanan komea ja seksikäs ;)

Vierailija
13/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ajattelun ammattilainen, niin yleensä jatkuva ns. syvällisten puhuminen on parikymppisten touhua, koska he ovat juuri oppineet käsittämään asioita isommin. Myöhemmällä iällä se on usein merkki masentuneisuudesta.

Totta.

Tämä saa tietenkin alapeukkuja masentuneiden luvatulla keskustelufoorumilla, mutta totuus on kuitenkin tässä, vaikkette sitä haluaakaan myöntää.

Vierailija
14/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin mun mies. Mulla on suht kattava yleissivistys ja pystyn pintapuolisesti keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta, mutta miehellä paljon enemmän tietoa ja uskomaton muisti, joten pystyy syvällisesti pureutumaan moniin asioihin. Jos joku haluaa jauhaa liipalaapaa, niin kannattaa kääntyy mun puoleen, mutta jos haluaa järjellistä ja syvällistä keskusteluseuraa, kannattaa vetää mun miestä hihasta.

Vierailija
15/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin mun mies. Mulla on suht kattava yleissivistys ja pystyn pintapuolisesti keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta, mutta miehellä paljon enemmän tietoa ja uskomaton muisti, joten pystyy syvällisesti pureutumaan moniin asioihin. Jos joku haluaa jauhaa liipalaapaa, niin kannattaa kääntyy mun puoleen, mutta jos haluaa järjellistä ja syvällistä keskusteluseuraa, kannattaa vetää mun miestä hihasta.

kerranki joku kehtaa myöntää et mies on se fiksumpi ja syvällisempi. naiset aina luulee olevansa niin syvällisiä ku ne jauhaa paskaa siitä kuinka annelin mies pettää sitä ja salee kärsii jostain narsismista ja kuinka ei saa henkeä ku sydän itkee verta =DDDD

se mitään syvällistä keskusteluu ole se on juoruiluu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän