Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten värjäys hennalla, kokemuksia ja suosituksia?

Vierailija
04.11.2016 |

Oon kyllästynyt etsimään sitä täydellistä kuparisen luonnonpunaista sävyä, jokainen mukakupari väri taipuu perustylsäksi ruskeaksi tai oranssiksi joka kuluu muutamassa pesussa.. Yhdellä ainoalla värillä olen saanut aivan täydellisen sävyn, mutta sekin kului todella nopsaa pois. Oon tässä tutkiskellut ja todennut että hennaa käyttämällä saisi hyvinkin samanlaisen, ellei jopa kauniimman sävyn, ja pitkäänkestävän sellaisen!

Osaisko kukaan suositella jotain tiettyä hennaväriä? Näitähän on jossain kaupoissa, mutta en oo kyllä niitä koskaan sen tarkemmin tutkiskellut. Tai jauheita, ilmeisesti saa jostain luontaistuotekaupoista?

Kokemuksia kehiin! :-)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUosittelen tilaamaan netistä BAQ-hennaa eli body art quality -hennaa. On laadukkaampaa kuin luontaistuotekauppojen ja markettien hennat. Body art quality on hienojakoista ja sihdattua, halvemmat on hiekkaisia ja oksanpalasia joukossa. Hiekkaista koostumusta vaikeampi levittää ja tuskaista huuhdella pois.

Hyvä merkki on esim. Jamila.

- 7 vuotta säännöllisesti hennannut

Vierailija
2/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUosittelen tilaamaan netistä BAQ-hennaa eli body art quality -hennaa. On laadukkaampaa kuin luontaistuotekauppojen ja markettien hennat. Body art quality on hienojakoista ja sihdattua, halvemmat on hiekkaisia ja oksanpalasia joukossa. Hiekkaista koostumusta vaikeampi levittää ja tuskaista huuhdella pois.

Hyvä merkki on esim. Jamila.

- 7 vuotta säännöllisesti hennannut

Oi, pitää perehtyä! Kauniin sävyisiä hiuksia kyllä tuli paljon vastaan äsken kun hieman laitoin googlea tuon puolelta laulamaan. :-)

Kiinnostaisi kuitenkin myös esimerkiksi nuo Hennajauheet sekä Khadin tuotteet, olisikohan niistä kenelläkään tietoa? Esimerkiksi tuota hennajauhettakin löytyy punaisena sekä voimakkaan punaisena.. semmoinen luonnollinen enemmän kupariin taittava punainen olisi kuitenkin tässä tavoitteena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun suositella.Nyt vasta tajuaakin millaista myrkkyä noi hiusvärit on.Mulla tumma tukka ja tekee aavustuksen punertavan sävyn sekä peittää harmaat.Kivan tuntuista päässä.Ostan mitä milloinkin,marketinkin henna on ihan ok.

Vierailija
4/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea tämä ensin

http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2010/01/hennaa-hiuksiin.html

Muista siis valita tuote, joka on 100% aitoa hennaa (Lawsonia Inermis), johon ei ole lisätty mitään. Tarkista. Lawsone tai Cassia obovata, tms.

Vierailija
5/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin hennaamisen pari kuukautta sitten. Kokeilin ensin kaksi kertaa Lushin Caca Rougea, mutta väri haalistui jo viikossa todella paljon ja lisäksi oli hankalaa pilkkoa paksu kova palikka ja tehdä siitä sopiva seos. Sotki myös paljon kylppärissä ja paikat oli kuin mutapommin jäljiltä.

Sitten kokeilin Ruohonjuuren Khadi 100% pure-hennaa ja yllätyin positiivisesti. Seoksesta tuli ihanan pehmeä, sotki vähemmän kuin Caca Rouge ja väri on paljon intensiivisempi sekä tuntuu kestävän pitkään. Sitä voin siis suositella. 

Olen lukenut paljon hyvää tuosta Jamila-hennasta (sama nimi kuin itselläni heh). Haluaisin kokeilla sitä seuraavaksi.

Vierailija
6/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
7/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennan punaisuutta voi lisätä esim. sitruunamehulla. Kurkuma maustetta voi lisätä hennajauheen joukkoon. Itsellä on kokemusta Prisman satva hennajauheesta ja ruohonjuuren Mac urth hennajauheesta.

Hennaaminen ei ole vaikeata mutta vaatii aikaa, hennajauheen päälle kaadetaan kuuma vesi, hieman jäähtynyt hennapuuro levitetään hiuksiin. Hiuksissa se saa vaikuttaa 3-4 tuntia. Hiusten päälle voi laittaa suihkumyssyn tai elmukelmua pään ympärille.

Vierailija
8/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullista hiusten väriä ei voi tietää, riippuu niin omasta tukanväristä.

Olen hennannut kahdeksan vuotta, harmaita on tullut mutta ne menee piiloon, minulla on punaisia raitoja ;)

Kohta vedän taas mustaksi hennan ja indigon seoksella. Mun mies istuu joskus saunaseurana cassiahoito päässä :D

Hiukset voi hyvin! Tosin vaikeat kihartaa koska ovat niin raskaat, ennen kun hiukseni oli käsitelty myrkyillä niin se hamppuinen kakshaarakasa pysyi kiharalla pitkään, pakko oli kihartaakin koska oli niin epäsiisti muuten. Noidankehä.

http://www.hennaserai.com

Hyvä halpa nopea

Vierailija
9/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun suositella.Nyt vasta tajuaakin millaista myrkkyä noi hiusvärit on.Mulla tumma tukka ja tekee aavustuksen punertavan sävyn sekä peittää harmaat.Kivan tuntuista päässä.Ostan mitä milloinkin,marketinkin henna on ihan ok.

Jep siksi teinkin nyt tuossa jokin aika sitten sen päätöksen että vaalensin tummanruskeaksi värjätyn pääni yhdellä vaalennuksella siihen pisteeseen ettei tarvitse enää tunkea tummaa/mustaa päänahkaan.. Meinaan kutitellut ikävästi noi tummat värit  jo muutamilla kerroilla, enkä uskalla enää riskeerata. Hengittäminenkin niissä myrkkykaasuissa tekee pahaa!  Nyt olis pohja semmoinen hiemaan kupariin taittava tummanvaalea, johon saisi varmaan ihan nätisti punaisen sävyn näkymään. :-) 

Vierailija
10/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin hennaamisen pari kuukautta sitten. Kokeilin ensin kaksi kertaa Lushin Caca Rougea, mutta väri haalistui jo viikossa todella paljon ja lisäksi oli hankalaa pilkkoa paksu kova palikka ja tehdä siitä sopiva seos. Sotki myös paljon kylppärissä ja paikat oli kuin mutapommin jäljiltä.

Sitten kokeilin Ruohonjuuren Khadi 100% pure-hennaa ja yllätyin positiivisesti. Seoksesta tuli ihanan pehmeä, sotki vähemmän kuin Caca Rouge ja väri on paljon intensiivisempi sekä tuntuu kestävän pitkään. Sitä voin siis suositella. 

Olen lukenut paljon hyvää tuosta Jamila-hennasta (sama nimi kuin itselläni heh). Haluaisin kokeilla sitä seuraavaksi.

Ihana kuulla tosta Khadista, kun sitä tässä mietiskelin! Oliko toi sun käyttämä ihan tätä? http://kauppa.ruohonjuuri.fi/hiusvari-puhdas-henna/KHADI-8906020510487/…

Pohdin tosiaan että onko parempi ihan vaan pelkkä hennaväri jolla ei ole mitään tiettyä sävyä merkittynä, vai sitten esimerkiksi kun on noita jota ovat punaisia,voimakkaanpunaisia,liekinpunaisia tms.. Esimerkiksi Santella tuo natural red ja sitten flame red? 

Vierailija
11/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en saa liitettyä sun viestiä tähän, mutta siis se käyttämäni Khadi henna on juurikin tuo linkissä oleva!

t. nro5

Vierailija
12/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa tänne sitten päivitystä miten hennavärjäys onnistui? 

Vierailija
13/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän sokokselta saatavaa hennaa, en merkkiä kyllä muista. Pussissa kuitenkin on. Vaihtelen punaisen ja tulenpunaisen välillä.

Teen soossin kamomillateehen, ja pakastan sen vähintään 12h ennen värjäystä. Kirkastaa väriä. Kannattaa laittaa myös tilkka sitruunamehua.

Ennen värin laittoa pesen hiukset, ja laitan värin märkiin hiuksiin.

Vaikutusaikana olen pitänyt n 5 tuntia, elmukelmua ja pyyhe päähän vaan ja sohvalle rentoutumaan :)

Hennaamalla hiukseni pysyvät hyvässä kunnossa. Olen kyllä tykännyt.

T. Vuosi hennaamista takana

Vierailija
14/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä en saa liitettyä sun viestiä tähän, mutta siis se käyttämäni Khadi henna on juurikin tuo linkissä oleva!

t. nro5

Okei, tuo vois olla yks potentiaalinen vaihtoehto siis! Minkälainen sulla oli aloituskohta tuon kanssa ja minkälainen lopputulos? :)

Ja alimmalle kommentoijalle, joo voin tulla kertomaan kun saan joskus värjättyä :) Huomenna tai maanantaina käyn metsästämässä kaupoilla! 

Vierailija
15/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa tuolla punaisella ja tulenpunaisella on? 

Vierailija
16/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Satva-hennalla, omenaviinietikalla ja vedellä olen värjännyt hiuksia 10 vuotta. Hiukset ulottuvat vyötärölle eikä niissä ole kaksihaaraisia. Teen hennaa pois pestessä 50/50 sekoituksen shampoosta ja hoitoaineesta. Henna irtoaa helpommin kun tukkaa pesee tavallista liukkaammalla shampoolla.

Vierailija
17/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nro5

Okei, tuo vois olla yks potentiaalinen vaihtoehto siis! Minkälainen sulla oli aloituskohta tuon kanssa ja minkälainen lopputulos? :)

Ja alimmalle kommentoijalle, joo voin tulla kertomaan kun saan joskus värjättyä :) Huomenna tai maanantaina käyn metsästämässä kaupoilla! 

Kun aloitin oma värini oli aika lailla tämä ja latvani vaaleammat kun olin pari vuotta sitten blondannut ja sittemmin lopettanut värjäyksen kokonaan:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/90/04/73/900473a196e2223ae797…

Lushin henna ei kauaa pysynyt päässä ja haalistui melkein omaan väriin pienellä kuparin vivahteella. Khadilla värjäyksen jälkeen väri aika lähelle tätä ja pysynyt todella kauniina: 

http://cdn1.the-orbit.net/ashleyfmiller/wp-content/uploads/sites/8/2013…

Olen tykännyt todella paljon ja saanut kehuja jopa tuntemattomilta!

Vierailija
18/19 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa tuolla punaisella ja tulenpunaisella on? 

Jos tarkoitit noita Santen tuotteita, niin muakin kiinnostais toi todellinen ero. Googletellessa käsitin että flame red olis enemmän semmoinen vaaleahko kupari ja toi natural red olis sitten tummempi punakupari...?

Vierailija
19/19 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän