Mieheni vanhemmat eivät koskaan sano mitään negatiivista
Varmaan sairasta että minua on alkanut ihmetyttämään ja jopa ärsyttämään tämä asia. Välillä tuntuu,että anopin ihailu poikaansa kohtaan ei muutenkaan ole ihan normaalia. Ajoittain puhuu pojastaan niin ihailevan sävyyn kuin olisi tämän tyttöystävä. Viime aikoina minua on alkanut häiritsemään, kun vanhemmat eivät koskaan sano lapselleen mitään negatiivista. Ei esim känni sekoilusta tai esimerkiksi turhista töistä poissa oloista. Muuten kyllä puuttuvat kuin pienen lapsen elämään.
Kommentit (13)
Tuo provoksi väittely alkaa olla jo melkoinen Provo. Tule katsomaan niin uskot. Ap
Jospa ne ajattelee, että miniä moittii jo ihan tarpeeksi, säälivät lastaan..
" känni sekoilusta tai esimerkiksi turhista töistä poissa oloista "
Mistä ne edes tietää noista? Kerrotteko heille tuollaisista asioista?
En kerro kun ihan itse olleet näkemässä ja itse keskustelussa tuo muuten ilmi. Miksi heti kuvittelet että minä ne esille tuon.
Ehkeivät halua sanoa sinun kuultesi. Minkä ikäisiä muuten olette? Onko kyse siis poikkiksesta vai aikuisesta miehestä?
Näkevät yhteisessä illanvietossa ja ihan itseltä tulee poissaolot ilmi. Se on varmaan myös miniän syy. Ihan aikuisia ollaan, mutta pointtina on se että muuten puuttuvat elämäämme kuin olisimme alakoulussa. Turha oli aloittaa koko keskustelu kun tälle tasolle mennään. En kommentoi enää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo provoksi väittely alkaa olla jo melkoinen Provo. Tule katsomaan niin uskot. Ap
En usko provoksi, meille voi tulla todistamaan täsmälleen samanlaista tilannetta. Kaikki miehen huono käytös kuitataan "kyllähän se minun Pentti nyt tietää mitä tekee, on niin lahjakas ja viisas". Tuo varaukseton ihailu ja kehuminen on jotain niin absurdia ja johtanut siihen että mies ei koskaan myönnä olevansa väärässä ja katsoo usein myös velvollisuudekseen neuvoa muita.
Esimerkkejä seurusteluajoilta: mies on kylässä puolitutulla ja näkee pöydällä puhelinoperaattorin laskun. Alkaa pyytämättä selittää miten on huono valinta operaattoriksi ja miten tällä ja tällä tavalla tekemällä ja tämmöisiä osia kiinasta tilaamalla olisi paljon fiksumpaa ja parempaa toimia. Samoin saattaa ruveta sukulaistädin keittiössä osoittelemaan verhokiskoja ja kertomaan millaisiksi ne pitäisi vaihtaa. Tai syömään kutsuttaessa saattaa mennä keittiöön ja ruveta neuvomaan kokille vaihtoehtoisia ja parempia ruuanlaittotapoja. Anopin näkemys: "on se hyvä kun olet niin kiltti että autat näissä asioissa muita kun osaat kuitenkin niin paljon paremmin". Normaalin ihmisen näkemys: "voi vittu mikä urpo ".
Otan aika paljon krediittiä itselleni siitä että sinänsä hyväsydäminen ja kiltti mies on oppinut hiukan sosiaalisia taitoja minun seurassani.
Noin kasvatetaan narsisteja.
Ei ihme että ärsyttää.