Miksi lapsettomat haluaa ehdoin tahdoin pitää lomansa koulujen talvilomaviikolla?
Kai te ymmärrätte että silloin lentokoneessa ja rantakohteissa on enemmän näitä vihaamianne lapsia? Miksi pitää taistella ja yrittää siis viedä lapsiperheiltä yhteiset lomat? Senkö takia että voitte itkeä että ne lapsiperheet pilasivat teidän lomanne kun ei lentokoneessakaan saa olla rauhassa?
Kommentit (47)
En haluakaan. Olen lisäksi huomannut että retkeilymajat ovat loistavia sinkkumatkailijalle. Edullisia, lapsivapaita, ja siellä tapaa mielenkiintoisia ihmisiä.
Tänä vuonna haluan lähteä lomalle siskoni ja veljeni perheiden kanssa, kolme edellistä hiihtolomaa olen ollut töissä, nyt on mun vuoro.
Rehellisesti sanottuna ei hirveästi kiinnosta milloin kouluilla on lomat. Jouluna ja pääsiäisenä pidän pitkät lomat, koska siinä on muutenkin useita vapaapäiviä ja lomapäiviä ei pala niin montaa.
Ei muutenkaan lapsiperheitä oo tullut vastaan siellä missä me lomaillaan. Eli en ymmärrä mikä ongelma se olisi meille.
En mä lapsettomana erityisesti halunnut, ajattelin silloin säälillä niitä perheitä joiden lapset ei saisi vuodessa lomaa vanhempiensa kanssa samaan aikaan. Itselleni se ei ollut mikään pakko saada kesälomia jne tiettynä aikana ja olisi ahdistanut jotenkin, jos joku pikkuinen ei olisi saanut äitiään vaikka jouluksi kotiin mun takia. Ei siis perustunut mihinkään lapsivihaan...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap oletat heti että lapseton=lapsivihaaja?
Olet oikeassa. Käytin väärää sanavalintaa. Olisi pitänyt lapsettoman sijaan käyttää sanaa lapsivihaaja. Pahoittelut kaikille.
Ap
Pidin lomaa mm elokuussa ja lentokoneessa ei ollut pieniä lapsia, menin Roomaan ja tulin myös.
Miksi lapselliset luulevat kykenevänsä sanelemaan milloin lapsettomilla on oikeus pitää lomansa?
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, mutta miksi perheelliset haluaa aina heinäkuun lomaa? On ne muksut lomalla silloin kesäkuussakin
Siksi kun päiväkodit ovat meilläpäin heinäkuun kiinni. Siksi heinäkuu olisi paras lomakuukausi nyt kun lapset ovat pieniä. Mutta eihän se aina toteudu. Meillä on kiertävät lomalistat.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodit on kiinni usein heinäkuussa. Siksi.
quote=Vierailija]En mä tiedä, mutta miksi perheelliset haluaa aina heinäkuun lomaa? On ne muksut lomalla silloin kesäkuussakin
Eikös kunnilla ole velvollisuus pitää auki edes yhtä päiväkotia myös lomien aikana? Esim. juuri heinäkuussa? Vai eikö vanhemmat vaan halua laittaa lapsiaan näihin sijaispaikkoihin? Kuulostaa omiin korviini vaan hyvältä verukkeelta vaatia heinäkuu vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole lapseton mutta voisin kuvitella että siksi silloin kun monet muutkin ovat lomalla, sukulaisperheet jne. Ois ikävä mennä esim. Siskon perheen kylään toiselle puolen suomea jos ovat päivät töissä. Monet harrastuksetkin ovat tauolla hiihtolomaviikon.
Toisella puolella Suomea on hiihtoloma eri aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
quote=Vierailija]En mä tiedä, mutta miksi perheelliset haluaa aina heinäkuun lomaa? On ne muksut lomalla silloin kesäkuussakin
Mites ne päiväkodit siihen vaikuttaa jos nyt kuitenkin lapset jo koulussa eli kesälomilla? Vai voisinko mä lapsettomana perustella lomatoiveittani sillä, että heinäkuu ois hyvä, kun päiväkoditkin kiinni?
No sitten kun on pieniä koululaisia, niin tilanne onkin vaikein. Silloin mulle onkin aivan sama milloin mun 4 vkon lomani on, kunhan on koulujen loma-aikaan edes.
Jos vaikka on muuta perhettä, esim. sisarukset ja heidän lapsensa kenen kanssa halutaan viettää lomaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös kunnilla ole velvollisuus pitää auki edes yhtä päiväkotia myös lomien aikana? Esim. juuri heinäkuussa? Vai eikö vanhemmat vaan halua laittaa lapsiaan näihin sijaispaikkoihin? Kuulostaa omiin korviini vaan hyvältä verukkeelta vaatia heinäkuu vapaaksi.
Varsinkin pienten lasten kanssa sitä yrittää vältellä mahdollisimman paljon tuollaisia vaihtuvia säilöpaikkoja. Varmaan myös pyrkivät pitämään edes kerran vuodessa lapsille loman, jossa on isä ja äiti kotona. Surullista, jos jollain ei tällainen onnistu, siksi olisi ihan hyvä punnita, onko se oman loman pitäminen heinäkuussa ihan ehdoton juttu vai voisiko sitä joskus vähän joustaa. Eli _jos_ ei ole mitään ihmeellistä niin _voisiko_. Tämä ei ole mikään vihamielinen kommentti, että kaikilta lapsettomilta lomat pois, kuten nää aina halutaan ymmärtää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle voi olla rankkaa olla yhtäkkiä vieraassa päiväkodissa jossa on osa tuttuja ihmisiä ja osa vieraita. Siksi on varmasti kiva jos lapsi saa olla juuri silloin pois päiväkodista kun se oma päiväkoti on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mielelläni vienyt pientä sijaispaikkoihin. Se on pienelle lapselle aika iso juttu mennä taas vieraaseen ympäristöön, jossa vieraat aikuiset ja lapset. Olen kyllä joskus pakon edessä joutunut käyttää niitä sijaispaikkoja. Mutta kyllä sitä yleensä kaikki muut vaihtoehdot yrittää ensin tutkia.
Ihan vaan ärsyttääkseen sua. Kaikki lapsiperhelomien pilaaminen on lapsettomien päämäärä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka on muuta perhettä, esim. sisarukset ja heidän lapsensa kenen kanssa halutaan viettää lomaa yhdessä.
Ymmärrän kyllä. Mutta sisar perheineen varmaan kuitenkin pärjää lomallansa ilman sinun seuraakin? Sinun ei tarvitse ehkä olla huolissasi mitä he syövät tai mitä tekevät päivisin tai tintea syyllisyyttä kun et pysty viemään heitä esim. huvipuistoon tms.
Toivottavasti minusta ei tule yhtä itsekästä ja arvotonta kun tämä lapsi syntyy. Tuntuu että 90% naisista tulee täysin tunteettomia, aivottomia ja itsekkäitä samaan aikaan kun se lapsi pullahtaa ulos.
Lapsettomilla on ihan yhtäläinen oikeus niihin lomiin kuin teillä lapsellisillakin ja se että joku lisääntyy ei anna erivapauksia niinkuin moni niin luulee. Oli se sitten lomat tai jonossa etuilu jne. Lapsien hankinta on täysin oma valinta ja sen takia se on vanhempien itse järjestettävä ne hoidot jne lomilla. Ne lomat ei kuitenkaan yllätyksenä tule.
Ette voi tietää sen lapsettoman syitä miksi ne lomat halutaan niille lomaviikoille, joten lopettakaa itsekkyys ja hoitajaa itse lapsenne hoito asiat
Noo, ehkäpä sisko on sitten ensi kerralla itse töissä kun ei saanut lomaa. Voit sitten mennä lomallasi vahtimaan sen muksuja niin on hänenkin hoito-ongelmat ratkaistu :)
Oikeesti voisi vähän työyhteisöissä miettiä. Eihän se reilua ole jos yhdet ja samat vuodesta toiseen vetelee tietyt viikot lomia ilman että muille annetaan mahdollisuutta, mutta kyllä ne 1-2 luokkalaisten vanhemmat soisi olevan etusijalla koulujen syys/talvilomilla, kun ne pienet ei vielä niin välttämättä pärjää. Ja sitten kun näitä ekaluokkalaisia ei ole, niin sitten kiertämään ne lomat. Ei olisi paljon pyydetty.
T. Eräs joka ei pienistä lapsista huolimatta saa ikinä syys/joulu/hiihtolomaa koulujen loma-aikaan, kun mummot menee vahtimaan lapsenlapsiaan ja kauemmin talossa olleina ovat ilmeisesti etusijalla.