Jos kumppanisi sanoisi että on ihan sama mihin rahasi käytät
Olisit se joka käy teillä töissä elättääkseen perheen ja puoliso hoitaa lapsia kotona, jos hän sanoisi että on ihan sama mihin rahasi käytät niin mitä ajatuksia se teissä herättäis? Meillä vaimo noin sanoi ja en oikein tiedä mitä ajatella, noinko tärkeä olen? Kuitenkin ilmoittaa usein kauppaan lähtiessä että ei ole rahaa ostaa sitä ja sitä, tottakai annan aina rahaa kun itse ajattelen että kun kerran yhdessä asutaan, naimisissa ollaan niin sillon kaikki on yhteistä. Onko sittenkään?
Kommentit (8)
Pistä kiireesti rahat naisiin, viinaan ja autoihin, kun kerrankin luvan sait.
Moottoritie on kuuma kirjoitti:
Pistä kiireesti rahat naisiin, viinaan ja autoihin, kun kerrankin luvan sait.
No näin ajattelin ja heittää vaimolle läjän laskuja ja sen kauppalistan että maksappas siitä. Muuttuisko mieli että onkohan sittenkin merkitystä sillä mihin ne rahat käytetään? Ap
a) puolisi kertoi sulle, ettei ole mikään kontrollifriikki
b) sun nykyinen taloudellinen panostus ei ole hänen mielestä riittävä
eli voit edelleen käyttää sun omia rahoja kuten haluat, mutta osallistu enemmän perheen menoihin
lähtöoletuksena, että,teillä ei ole tiukkaa rahasta
Se joka tienaa ja elättää niin saa kyllä päättää mihin rahansa käyttää, ei siihen tarvita puolison lupaa. On sullakin ongelmat. Mä kävin justiin shoppailureissulla Milanossa, ostin kaikkea mitä halusin enkä kysellyt mitään lupia puolisolta ostoksiini. Minä lyhennän yhteisen talon asuntolainaa ja makselen yhteisiä laskuja (sähkö, tieosuuskunta jne). Mies maksaa lähinnä ruokaostoksia ja jotain pienempiä laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Olisit se joka käy teillä töissä elättääkseen perheen ja puoliso hoitaa lapsia kotona, jos hän sanoisi että on ihan sama mihin rahasi käytät niin mitä ajatuksia se teissä herättäis? Meillä vaimo noin sanoi ja en oikein tiedä mitä ajatella, noinko tärkeä olen? Kuitenkin ilmoittaa usein kauppaan lähtiessä että ei ole rahaa ostaa sitä ja sitä, tottakai annan aina rahaa kun itse ajattelen että kun kerran yhdessä asutaan, naimisissa ollaan niin sillon kaikki on yhteistä. Onko sittenkään?
Tässä on jotain, mitä en ymmärrä. Miksi sä "annat rahaa", jos rahat on yhteisiä? Iten voi olla, että vaimolla ei ole kaupassa rahaa, jos rahat on yhteisiä? Sun puheissa joku ei nyt mätsää.
Ja veikkaan, että vaimon puuskahdus siitä, miten on yhdentekevää, mihin rahasi köytät, liittyy jotenkin tähän mätsäyksen puutteeseen.
Aivan sama, käytän rahat muutenkin ihan miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jotain, mitä en ymmärrä. Miksi sä "annat rahaa", jos rahat on yhteisiä? Iten voi olla, että vaimolla ei ole kaupassa rahaa, jos rahat on yhteisiä? Sun puheissa joku ei nyt mätsää.
Ja veikkaan, että vaimon puuskahdus siitä, miten on yhdentekevää, mihin rahasi köytät, liittyy jotenkin tähän mätsäyksen puutteeseen.
Koska vaimo hoitaa niitä lapsia kotona ja saa vain kotihoidon tuen tililleen ja mä käyn töissä ja saan palkkani tililleni. En silti ole koskaan ajatellut että hän eläisi ja maksaisi meidän kuluista puolet sillä kotihoidontuella, vaan että mun palkka ja hänen kotihoidontuki on meidän perheen yhteistä rahaa jota yhdessä käytetään ja että kaikella on merkitystä mihin niitä käytetään, vaikka eri tileille menevätkin. Ap
Ajattelisin että puoliso on loukkaantunut jostakin mitä olen hänelle sanonut... todennäköisesti rahaan liittyen esim. valittanut jostakin johon minulla ei ole varaa kun olen joutunut sitä tai tuota ostamaan perheelle.