Tampereella baarissa - huijattiinko mua?
Olin muutama viikko sitten Tampereella eräässä baarissa keikalla. Otin kossuvissyn, joka maksoi 6,50 €. Ihan keskitason hinta mielestäni, ei siinä vielä mitään.
Seuraavakin juoma oli kossuvissy. Se maksoi kuusi euroa, mitä ihmettelin, mutta en jäänyt kyselemään (baarissa kova meteli ja tiskillä hirveästi porukkaa).
Kolmannen kerran, kun menin hakemaan samaa juomaa niin se maksoikin jo 7,50 €. Ihmettelin tässä vaiheessa todella paljon, joten viittoilin baarimikkoa tuomaan minulle kuitin. Hän nappasi vastahakoisesti jonkun kuitin ja ojensi sen minulle ja lähti pois. Siinä ei ollut mitään hintaa, siinä luki vain jotakin "kassan avaus".
Musta tuntuu, että nuo baarimikot löivät juomia ohi kassan ja sen takia minulle ei tarjottu kuittia koko iltana ja juoman hinta vaihteli. En ruvennut siellä inisemään, koska siellä oli kamala meteli ja aivan järkyttävä määrä porukkaa (siis baarin kokoon nähden, siellä ei mahtunut juuri kulkemaan).
Tiedän myös, että tuon baarin liiketulos on laskenut koko ajan. En ihmettele asiaa jos henkilökunta kahmii rahat itselleen.
Mitä mieltä te olette? Säästin kyllä tuon kassan avaus-kuitin. Pitäisikö olla yhteydessä baarin omistajaan? Mitä tässä pitäisi tehdä, vai pitäisikö mitään?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ei huijattu hämeessä asuu vähän tyhmempää sakkia, ei ne edes osaa huijata tarkoituksella.
:D kiitos, mutta tästä ei ollut mitään apua.
Kiinnostuneena kyselisin paikan nimeä?
Tiedän ja se paikka taitaa olla Ilona ? Eikö siellä melkein samoin kävi minulle ostin gintonic 7,5e ja maksoin 20e ja tarjoilija nainen antoi 2,5e takaisin huomautin asiasta ja antoi heti sen puuttuvan 10e ja sanoi oho unohdin .. Niin varmaan . Ehkä jollekin känniselle menee läpi mutta ei minulle.
Tämä ilmiö on ulkomailla erittäin yleistä ja nyt se on rantautunut jo suomeen.
Pitää korjata katetta kun myynti määrät ovat laskeneet.
Mitäköhän verottaja sanoisi toiminnasta.
Joku salainen tarkastaja voisi valvoa ja todeta tämä saman tilanteen.
Ajat on vaikeita mutta asiakkailta varastaminen on myös rikos eikä nosta ravintolan imagoa tai arvostusta.
Voi olla, että löivät kassan ohi. Voi myös olla, että yksi tarjoilija on myynyt sulle ison vissyn/soodan, toinen pienen, yksi jättänyt mikserin veloittamatta. Hintaeron luulisi tällöin kyllä olevan suurempi, mutta eos.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla yökerho ilona
Kuka uskoisi mitä joku pöhnänen väittää, vaikka totta puhuisikin.
Paitsi jos joku virkavallan edustaja sattuisi kohdalle niin voisi olla hyvälle selitykselle paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on Bar Vikkula. Siellä siis olin vain keikan takia. Ilonassa en ole ikinä käynyt, ikävää jos tämä huijaaminen on yleistä. Kai baarimikot ajattelevat, että kännistä asiakasta voi viedä kuin pässiä narussa.
- AP
Kuopion Ilonassa olen myös todennut painostamista juomien tilaukseen ja joskus on annettu liian iso juoma kun on pitänyt tulla pieni ja vain virnuiltu päälle.
Kiinni jäit kirjoitti:
Kuka uskoisi mitä joku pöhnänen väittää, vaikka totta puhuisikin.
Paitsi jos joku virkavallan edustaja sattuisi kohdalle niin voisi olla hyvälle selitykselle paikka.
No, vaikkei täysin uskoisikaan. Luulen silti, että ainakin tuon Vikkulan omistajaa saattaisi kiinnostaa.
- AP
Mietin myös miten tuon omistajan saisi kiinni. En todellakaan ala mihinkään Vikkulan facebook-sivulle kirjoittamaan.
- AP
Ei huijattu hämeessä asuu vähän tyhmempää sakkia, ei ne edes osaa huijata tarkoituksella.