Ehdotan, että raskaana oleva työntekijä tulisi irtisanoa suoraan.
Perusteena se että työntekijä on rikkonut sopimuksen tulla joka päivä töihin ajaksi X korvausta Y vastaan.
Lisäksi KAIKKI poissaolot ja lomat johtuen sikiämisestä tulisi maksaa itse ilman mitään korvauksia yhteiskunnalta ja kaikkein vähiten työnantajalta.
Lapsi ei ole mikään subjektiivinen oikeus joka tulisi yhteisvastuullisesti maksaa (vrt. lemmikki).
Voi kuulostaa hiukan karulle mutta tämä pudottaisi veroja ja yrittäjät uskaltaisivat viimein palkata nuoria naisia.
Kommentit (24)
Harmi, että sun äitiäs ei irtisanottu sinun takiasi. Taidat olla saanut aina kaiken, minkä haluat. Kuulostaa kovin itsekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii. Lopetetaan myös nykyisen muotoinen vanhustenhoito, tulee liian kalliiksi yhteiskunnalle.
Jokainen vanhus huolehtikoon itse omista vanhuuspäivistään, lapsia tehneillä on ehkä hyvällä lykyllä apua omista lapsistaan, lapsettomat maksakoon täyden hinnan avusta ellei lähipiiristä löydy apua ja hoitajia.
Suorastaan oksettaa miten nykypäivän lapsettomat kuvittelee voivansa elää täysin itsekkään elämän, ja että sitten vanhuuspäivillä ne muiden lapset, joita oot koko ikäs parjannut, vaihtaa sun vaippas ja pesee persees kun et itse enää pysty. Sit kyllä kummasti kelpaa ne muiden lisääntymisen johdosta kasvaneet hedelmät.
En ole lapseton vaan kolmen lapsen 40v. isä.
Olen vakavissani. Te naiset valitatte koko ajan ettei kukaan palkkaa teitä, ehdotin vain ystävällisesti ratkaisua ongelmaan.Ap
Hohhoijaa...ja tämäkö on naisen syytä.
Olisiko peiliin katsomisen paikka. Sinäkin olet kylvänyt pitkin kyliä siemeniä, eikä vastuullisuus tunnu paljon painavan hartioitasi, vaan sysäät sen naisen kannettavaksi.
Voisi ääni muuttua kellossa, jos palattaisiin entiseen aikaan, jolloin naiset olivat kotona ja miehelle oli kunnia-asia elättää vaimo ja lapset vuosikymmeniä.
Minulla ei ole lapsia. Keksi joku hauskempi provo että olisi jotain viihdykettä tällekin illalle.
Mistä kuvittelet ap. tulevaisuudessa työnantajien saavan työvoimaa, jos ehdottomasi laki tulisi voimaan. Sinun ja kaltaisesi elämä on rajallinen ja yrityksen elinkaaressa työpanoksesi on kuin pisara meressä.
Myös kansainvälisissä markkinoilla, Suomen asema joutuisi epäsuosioon, heikon yritysimagon ja eettisten arvojen vuoksi, joka lisäisi myös lapsettomien työllisyyttä, kun vienti ei vedä eikä kauppa käy.
Tiedätkö ap. yhtään sivistysvaltiota, jossa yhteiskunta ja elinkeinoelämä ei tukisi syntyvyyttä? Minä en.
Kautta Suomen historian elinkeinoelämä on tukenut lapsiperheitä, koska tarvitsevat lapsellisten työvoimaa, myös tulevaisuudessa. Ei siitä kauaa ole, kun yritykset pitivät työntekijöiden lapsille omia päiväkotia jne. jopa palkkojen sotu)maksuissa oli korvamerkitty osuus lasten kunnalliselle päivähoidolle.