Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat, pilttien päiväunet ja kutsuille tulo, kun heille sopii

Vierailija
03.11.2016 |

Ja alkuun, olen itsekin äiti, joten lasten päiväunet eivät ole vieras käsite. Oma lapseni nukkuu klo 12-14.

Mutta asiaan. Minua suorastaan ärsyttää mammat, jotka ilmoittavat tulevansa kutsuille, kun heidän pilttinsä on nukkunut päiväunet tai ennen, että ehtivät kotiin päiväunille. Järjestä siinä sitten kutsuja, kun jokainen vieras saapuu, kun heille sopii.

Esimerkiksi kutsut klo 14-16, niin yksi mamma tulisi klo 12, yksi klo 13 ja yksi klo 16. Muut vieraat tulevat sovittuna ajankohtana.

Ja syy erikoisiin saapumisaikoihin; PetteriKatariinan PÄIVÄUNET.

Muut törmänneet vastaavaan?

Mikä vaikeus siinä on yhtenä päivänä joustaa päiväunissa? Tai jos lapsi nukkuu kahdet lyhyemmät unet tai ehkä jopa kylässä sitten. Meillä saa kyllä vieraiden lapset nukkua. Löytyy huoneita ja voi laittaa vauvan vaikka rattaissa parvekkeelle.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty pitämään aikaisemmin, eikä illalla, koska isompien lasten harrastukset. Ja ihan on kyseessä syntymäpäivät, jos pitää pilkkua viilata.

Ap

Eikö sun isommat lapset voi joustaa harrastuksistaan? Ai ei? Jännä.

Vierailija
22/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty pitämään aikaisemmin, eikä illalla, koska isompien lasten harrastukset. Ja ihan on kyseessä syntymäpäivät, jos pitää pilkkua viilata.

Ap

No eikö se ole mukavampikin ,ettei kaikki tule kerralla. Ehtii paremmin seurustella vieraiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muiden päiväunista stressaat? Lapsilla on erilaiset tarpeet ja rutiinit. Minkälaiset kutsut tässä on kyseessä? Riippuu ihan kutsuista, haluaisinko sekoittaa päivärytmin niiden takia. Jos kutsusi ovat esim. 14-16 ja se aika ei joillekin käy, niin sitten ei käy. Ne tulevat, jotka ehtivät.

Vierailija
24/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi nukkuu, kun sitä väsyttää. Ja siellä, missä sattuu olemaan. Ei minun lapsilla koskaan ole ollut mitään tiettyä paikkaa, jossa nukkuvat päiväunet. Ja itse menisin kyllä kutsuille oman lapseni päiväuniaikaan ja olen mennytkin. Ei ole iso juttu. En ole koskaan ottanut stressiä lasten päiväunista. Nukkuu, kun nukkuu. Yleensä klo 12-14, mutta ei haittaa, jos nukkuu vaikka klo 16 tai ei nuku ollenkaan.

Ap

Juuri näin, mutta jos menen kutsuille lapsen päiväuniaikaan, niin jostain syystä kutsujen emännät ei pidä siitä, että tuon mukanani matkasängyn, jonka asettelen olohuoneeseen sopivalle paikalle. Lapsi nukkuu, kun väsyttää, mutta ennen sitä hän voi taistella unta vastaan karjumalla ja huutamalla, koska vaikka on väsy, niin vieras paikka kiinnostaa. En tietenkään anna sen haitata, kerron vain kaikille, että ei päiväuniaika saa rajoittaa elämää.

Tupperwarekutsuilla huutava lapsi ei ole kaikkien  mieleen.

Vierailija
25/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö ne harrastukset voi joustaa? Niihin ehtii tai ei ehdi, ei iso juttu.

Vierailija
26/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, harrastukset ei odota, eikä jousta. Varsinkaan, kun niistä maksettu. Mammat saa joustaa. Niin tsekin joustin, kun pitivät oman lapseni päiväuniaikaan kutsut. Menimme paikalle. Lapseni nukkui mennessä autossa puolet unista ja tullessa puolet.

Ap

Vierailija
27/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, harrastukset ei odota, eikä jousta. Varsinkaan, kun niistä maksettu. Mammat saa joustaa. Niin tsekin joustin, kun pitivät oman lapseni päiväuniaikaan kutsut. Menimme paikalle. Lapseni nukkui mennessä autossa puolet unista ja tullessa puolet.

Ap

Oletko provo vai vaan täysin kyvytön keskustelemaan? Jos jälkimmäistä, en ihmettele, että kutsuillesi ei ole tungosta.

Vierailija
28/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä olet vain katkera, kun itse olet aina joustanut ja muut ei? Toi on asia mitä ei täällä ratkaista, kyse lienee enemmän teidän ihmissuhteista.

Vierailija
29/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on asioita joista joustetaan ja niitä joista ei. Itse voi onneksi päättää, miten toimii. Näin teet sinäkin ap. Sinuna en syyttäisi muita joustamattomuudesta asiassa, jolla sinulle ei ole suurta merkitystä. Itse kuitenkin arvotat lasten harrastukset niin korkealle, ettei niistä voi olla missään tapauksessa pois. Ja sekin on ihan hyvä. Sinä, kutsujen järjestäjänä ilmoitat ajankohdan ja jos se ei joillekin käy, niin sitten jäävät pois. Eivät kai ne päiväunien nukkujat väkisin ole tulossa myöhemmin?

30/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheaa!!!

Joo, itse kutsun ihmisiä synttäreille vasta kello 16 eteenpäin koska meidän lapset nukkuu päikyt silloin. Moni ei pääse koska isompien harrastukset. Kyllähän tässä on sukuriita ollut asian takia lähellä monesti...

Joo, joustetaan puolin ja toisin noiden lasten takia.. Niille niitä järkätään eikä itselle. Minäkin neljä kertaa vuodessa...

Vierailija
31/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä mesoat, että mammat saa joustaa lastensa päiväunista? Ikävä palauttaa maan pinnalle, mutta ei kukaan jousta jos ei halua joustaa. Se, että sinä joustit on oma valinta. Ne jotka eivät halua joustaa, eivät tule. Tuo oma joustamattomuutesi vaan saattaa johtaa siihen, että lapsesi saattaa saada aika yksinäiset synttärit :/.

32/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä itsekin olen äiti ja sitten puhutaan " mammoista" hyvin alentavaan sävyyn...

Vierailija
33/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ap:n juhlista kyse, ei ap:n lapsien juhlasta...

Vierailija
34/43 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy kyllä sanoa, että mä en järjestäisi kutsuja sellaiselle päivälle, että omilla lapsilla on pakollisia harrastuksia. Ensinnäkin en tiedä mitään epäkohteliaampaa kuin lopettaa juhlat tietyllä kellonlyömällä, että moneltako vieraat olis kotona jos nyt lähtis. Varsinkin, jos Leilalla on vielä hyvä juttu kesken ja Tuulalla kupissa kahvia, lapsistakaan kaikki eivät edes leikeiltä ja muulta ohjelmalta vielä ehtineet pöytään.

Mutta kukin tavallaan. Ap ei jousta jossain ja muut ei jousta toisissa asioissa. Meillä on lapset joustaneet niin, että juhlat voivat olla vaikka viikon päässä oikesta syntymäpäivästä

Vierailija
35/43 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ap:n on pakko olla provo... Oon lukenu tätä keskustelua läpi, nii tulee vaan mieleen, että TOIVOTTAVASTI ap ei ole tosissaan ja yrittää vaan saada "mammoja" hermostumaan teksteillään.

Vierailija
36/43 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ap enää muista, millaista on pienen lapsen kanssa, joka ei pääse nukkumaan silloin kun sitä väsyttää tai unet jää liian lyhyeksi...? Me jätettäis kemut suoraan väliin, jos sattuisi päiväuniajalle.

Vierailija
37/43 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi meidän lapsista oli sellainen että päiväunet oli nukuttava aina samalla kellonlyömällä tai muuten yöllä ei nukkunut ollenkaan. Kummallista, sitähän luulisi että väsyneempi lapsi nukkuisi yön paremmin. Mutta ei. Ja senpä takia sen lapsen päiväunista oli pidettävä kiinni jos mieli yöllä nukkua.

En toki ollut itsekään ihastunut tilanteeseen mutta minkäs teet. Kaikkien lasten kanssa ei vain onnistu sellainen menevä elämä vaikka kuinka haluaisi, eikä se ole vanhemmista kiinni. Meidän muut lapset ovat olleet huomattavasti rennompia nukkumisen suhteen.

Vierailija
38/43 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lapset tykkäävät tutuista rutiineista ja vanhemmat huomaavat pääsevänsä helpommalla kun pitävät niistä kiinni, joten siinä syy miksi moni ei halua päiväunista joustaa. 

Kutsut voi aloittaa yhtä hyvin kello 15.00 jolloin suurin osa jo pääsee paikalle. Jos siis oikeasti haluaa pikkulasten vanhempia lapsineen paikalle.

Vierailija
39/43 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kutsuja pidetään tiettyyn aikaan? Koska on muina aikoina on menoja. Siksi.

Ap

Sinulla on siis joka ikinen päivä menoja klo 16 jälkeen, kun juuri varsin yleiseen päiväuniaikaan olet kutsujasi järjestämässä?

Vierailija
40/43 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No arvatenkin vaikeutena on se, että kutsut käyvät varsin epämiellyttäviksi, kun mukana on päiväunista joustamisen takia yliväsynyt ilmestyskirjan peto. Ehkä äitinä voit ymmärtää, että toiset lapset saattavat olla hyvinkin hankalia väsyneenä.

Ymmärtän kyllä, mutta en minä halua pitää majataloa klo 12-18, kun olisi muitakin menoja. Sitten ei pidä tulla kutsuille tai jos tulee, jättää lapsen kotiin.

Ap

Ihme et sulla edes vieraita käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi