Nuoren masennus
Miten teillä nuori on oireillut jos masennusta? Mikä sai viemään hoitoon, hakemaan apua?
Kommentit (5)
Meillä vanhemmat eivät "huomanneet" kun siskolla anoreksia ja muutenkin oirehti. Ei haettu apua kun tyhmät vanhemmat.
Hommaa nuorelle lemmikki, jota voitte yhdessä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa nuorelle lemmikki, jota voitte yhdessä hoitaa.
Oletko tosissasi? Miksi luulet, että masentunutta nuorta kiinnostaisi hoitaa jotain lemmikkiä???
Neuvostoliitossa masennusta hoidettiin piiskaamalla potilaita persposkille. Kohottaa adrenaliinitasoa ja saa ihmisen virkistymään. Suosittelen.
Meillä 18v poika nukkui kokoajan oli silti väsynyt,ei tuntenut mielihyvää mistään ja oli itsetuhoajatuksia,kävi vuoden krt vko juttelemassa ja aloitti masennuslääkityksen joka alkoi tehota 3ssa viikossa,nyt voi todella hyvin!
Minä sairastuin masennukseen teininä. Oli unettomuutta, itsetuhoisuutta, ahdistusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, itkuisuutta ja välillä totaalista turtumusta kaikkeen, ruokahaluttomuutta, jaksamattomuutta yms. Vanhempani vähättelivät ongelmiani, eivät ottaneet ollenkaan tosissaan. Olin myös ihan omillani muutenkin. Pystyin esim. olemaan lähes viikon syömättä (ei vain ollut ruokahalua), eikä kukaan huomannut mitään!
Että sellainen "välittävä" ja "lämmin" perhe meikäläisellä. Lopulta ymmärsin onneksi itse hakea apua itselleni. N. vuoden päästä siitä muutin pois kotoa. Siitä alkoi hidas paranemisprosessi.