Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhentaako/pilaako meikkaaminen tosiaankin ihon?

Vierailija
02.11.2016 |

Tämä uskomus siis teinivuosilta, ajoilta ennen meikkaamista, jolloin äiti yritti jarrutella omaa meikkaamisen aloittamista. Nimenomaa voisi kuvitella, että kosteuttava BB-voide nimenomaa suojaisia esimerkiksi talvella kasvojen herkkää ja kuivaa ihoa, siis sellaista mitä oma ihoni on. Voiko ihoa myös kosteuttaa liikaa? Vinkkejä kasvojen alueen ihonhoitoon? Entä muut ihon kuntoon vaikuttavat tekijät? Ainakin fuksivuoden jälkeen huomasin ihoni vanhentuneen enemmän kuin kymmenessä edellisessä vuodessa armottoman ryyppäämisen takia. Pitäisi kai vähentää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kaikki ne kemikaalit mitä meikit sisältää nyt niin hyväksikään on iholle.

Vierailija
2/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt lähinnä meikeistä vai rasvoista? Vai kummastakin? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko, tupakka, alkoholi, ruokavalio ja uni vaikuttavat, ja tietysti geenit ja ihotyyppi kanssa. Meikit varmaan vaikuttaa negatiivisesti jos ei huolehdi ihon puhtaudesta ja käyttää itselle sopimattomia tuotteita (esim. liian kuivattavia tai ihoa tukkivia), mutta voivat olla olla hyödyksikin (esim. suojakertoimella varustettu, itselle sopiva bb-voide vs. ei mitään rasvaa tai aurinkosuojaa).

Mun äidillä on ikäisekseen aivan loistava iho, äiti meikkaa mutta ei polta, karttelee aurinkoa ja käyttää aina isoa suojakerrointa kun palaa helposti.

Vierailija
4/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella kannattaa käyttää sitä bb-voidetta suojaamaan viimalta. Kesällä se sama voide yleensä suojaa auringolta. Jokin kohtuus taitaa olla tässäkin asiassa paras, eli suojaa iho, mutta älä tuki sitä täyteen erilaisia tuotteita. Muista puhdistus iltaisin + sopivan kosteuttava voide omalle ihollesi. Näitähän saa myös luontaiskosmetiikan puolelta jos sellainen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Ei se kylmässä ja tuulessa ja tuiskussa ahavoitunut iho ole mitenkään parempi kuin kevyesti meikattu. Kannattaa juoda tarpeeksi vettä, sekin kai vaikuttaa ihon kosteustasapainoon.

Vierailija
5/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meikin suurkuluttajat kuten Helena Lindgren näyttäisivät aivan varmasti ihan joltain muulta jos meikin käyttö vanhentaisi ihoa. Ihotyyppi, tupakointi ja etenkin auringon ottaminen vaikuttaa tosi paljon. Millä mekanismilla ajattelit meikin vanhentavan ihoa?

Vierailija
6/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanheta, kunhan muistaa puhdistaa ja kosteuttaa tarpeeksi, omalle iholle sopivilla tuotteilla, ja on esimerkiksi päivän viikossa ilman meikkiä (antaa ihon hengittää)

Vierailija
7/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoiteet kuivattavat ihoa, joten ihon kosteutus paikallaan. Aurinko on ainoa, joka vanhentaa ennen aikaisesti, jos muita nautintoaineita ei huomioida.

Vierailija
8/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkin bb-voidetta käytätte? 

Vierailija
9/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Lumenen Arctic Aqua 3D Hydration BB-voidetta, jota sekoitan kosteuttavaan pohjustusvoiteeseen. Ei peitä juuri ollenkaan, mutta antaa kauniin, tasaisen värin iholle. ap

Vierailija
10/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella kannattaa käyttää sitä bb-voidetta suojaamaan viimalta. Kesällä se sama voide yleensä suojaa auringolta. Jokin kohtuus taitaa olla tässäkin asiassa paras, eli suojaa iho, mutta älä tuki sitä täyteen erilaisia tuotteita. Muista puhdistus iltaisin + sopivan kosteuttava voide omalle ihollesi. Näitähän saa myös luontaiskosmetiikan puolelta jos sellainen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Ei se kylmässä ja tuulessa ja tuiskussa ahavoitunut iho ole mitenkään parempi kuin kevyesti meikattu. Kannattaa juoda tarpeeksi vettä, sekin kai vaikuttaa ihon kosteustasapainoon.

Suositushan on, että sinne tuuleen ja tuiskuun ei panna mitään tököteitä. Paras on, jos voi skipata aamupesunkin. Itse laitan illalla reilulla kädellä hyvää öljyä naamaan, jos tiedän että joudun seuraavana päivänä tuiskuun.

Vierailija
11/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositushan on, että sinne tuuleen ja tuiskuun ei panna mitään tököteitä. Paras on, jos voi skipata aamupesunkin. Itse laitan illalla reilulla kädellä hyvää öljyä naamaan, jos tiedän että joudun seuraavana päivänä tuiskuun.

Pitäisikö silloin siis mennä yliopistolle etukäteen meikittä ja meikata vasta siellä? ap

Vierailija
12/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli ja kylmä ilma kuivattavat ihoa, joten ihon rasvailu on tosissaankin tarpeellista. Bb-voiteitakin on erilaisia; jotkut ovat peittävämpiä kuin toiset, ja joissakin saattaa olla pelkästään ihon epätasaisuuksia peittävä sävy (vihreä, violetti...). Jos haluat peittävän sävyn niin silloin parempi vaihtoehto on normaali meikkivoide. Niitäkin on erilaisia, joten on paha neuvoa sen enempää kun en tiedä lopullisia tavoitteitasi. :)

Meikki itsessään ei siis vanhennuta ihoa, eikä tuki ihohuokosia, jos sitä käyttää oikein hyvien tuotteiden lisäksi. Jos haluat hyvän pohjan meikille, on itsestäänselvää käyttää myös laadukkaampia siveltimiä. Omat suosikkini ovat Real techniquesin siveltimet. Joten h&m merkkiset ovat ehdoton no no, jos haluat tasaisen ja kestävän lopputuloksen. Erilaiset meikin viimeistelysuihkeet ovat myös tärkeä osa meikkausta; ne siloittavat meikin pinnan ja pidentävät meikin kestoa.

On varmaan sanomattakin selvää, että perus markettien meikkivoiteet ja muut tuotteet eivät ole laadultaan yhtä hyviä kuin esimerkiksi emotionista hankittuna tai netistä tilattuna.

Ainiin, ja ihonpuhdistus ja sen hoitaminen meikkausta ennen ja sen jälkeen on tärkeää. Itse käytän pääasiassa vain Dermosililta tilaamia tuotteita ihon hoitoon, koska ne ovat laadultaan hellävaraisempia omalle iholleni.

Vierailija
13/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö silloin siis mennä yliopistolle etukäteen meikittä ja meikata vasta siellä? ap

Tai jättää kokonaan meikkaamatta. Mutta jokainen tekee itse ratkaisunsa, ja aika moni päätyy meikkaamaan. Eikä siinä mitään pahaa.

Meikkibisnes on esimerkki alasta, jolla markkinointikieltä uskotaan. Moni ihan tosissaan ajattelee, että meikki suojaa saasteilta tai pakkasilta, vaikka mitään tuollaista tieteellistä evidenssiä ei ole. Samoin merkkimeikit eivät ole välttämättä yhtään sen kummempaa kamaa kuin marketeissakaan myytävät.

Iho tarvitsee uv-suojan ja kosteutuksen. Sen kummemmin sitä ei tarvitse eikä voikaan suojata.

Vierailija
14/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina luullut että meikki ei pilaa ihoa. Olen näet aina joka ilta puhdistanut kasvomeikin pois kaksoispuhdistuksella, arvokkailla ja laadukkailla puhdistustuotteilla. Nyt olen kuitenkin ollut 9 kk ilman kasvomeikkiä, meikannut ainoastaan silmät. Eli ei puuteria, ei meikkivoiteita. Aamuisin pelkkä kosteusvoide. Iho on aivan eri näköinen kuin ennen. Kirkkaampi ja heleämpi ja väriltään tasaisempi ja muutenkin huomattavasti terveemmän näköinen. En oikeastaan enää tarvikaan kasvomeikkiä, koska peitettävää ja tasoitettavaa ei enää ole. Vanhentamisesta en tiedä, mutta ihon kunto noin muuten on parantunut huimasti.

Vierailija
15/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkien myrkyt vanhentaa.

Aina välillä putkahtaa uutisin asti tieto jostakin aineesta, jota on jossakin tuotteessa liikaa. Älkää nyt kuvitelko, että meikit ihan myrkyttömiä ja vaarattomia ovat. Ne voivat olla vähemmän vaarallisia kuin ennen (ei enää elohopeaa) mutta kumman moni jatkuvasti valittaa herkistyneensä niin jollekin meikkituotteelle, ettei voi sitä enää käyttää.

Vierailija
16/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentamisesta en tiedä, tuskin kukaan on testannut ja meikannut vuosikausia pelkästään toista puolta naamastaan.

Mutta aika hurjia reaktioita meikeistä kyllä on tullut ystävilleni, joilla yli 20 vuotta säännöllistä meikkausta takana. Nykyään varmasti aineet ovat turvallisempia,mutta kokonaisaltistus merkkaa myös. Siksi on ihan viisasta että kannustaa lastaan aloittamaan mahdollisimman myöhään. Ehtii myös tottua omaan naamavärkkiin au naturel.

Vierailija
17/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aina luullut että meikki ei pilaa ihoa. Olen näet aina joka ilta puhdistanut kasvomeikin pois kaksoispuhdistuksella, arvokkailla ja laadukkailla puhdistustuotteilla. Nyt olen kuitenkin ollut 9 kk ilman kasvomeikkiä, meikannut ainoastaan silmät. Eli ei puuteria, ei meikkivoiteita. Aamuisin pelkkä kosteusvoide. Iho on aivan eri näköinen kuin ennen. Kirkkaampi ja heleämpi ja väriltään tasaisempi ja muutenkin huomattavasti terveemmän näköinen. En oikeastaan enää tarvikaan kasvomeikkiä, koska peitettävää ja tasoitettavaa ei enää ole. Vanhentamisesta en tiedä, mutta ihon kunto noin muuten on parantunut huimasti.

En huomannut lainkaan samanlaisia muutoksia itselläni kun lopetin meikkaamisen. Iho on edelleen punottava nenänpielissä, kosteusvoiteita käytän mutta silti saattaa tulla kuivia läikkiä paikoin jne. Kolme vuotta olen ollut ilman meikkejä. Meikkiä käytin päivittäin liki 20 vuotta, eikä se ainakaan vanhentanut, hyvä puhdistus ja kosteutus tietysti vaikuttaa, en koskaan tinkinyt niistä. Geeneilläkin tietysti osansa, koska tupakoinkin ja käytin runsaasti alkoholia, tässä pitäisi olla sen mukaan ihan rusina jo. N45

Vierailija
18/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtauduin nuorena epäluuloisesti kavereiden pakkelikerroksiin. Moni ihmetteli, kuinka en meikkaa, tokaisin että jos ei miehetkään tartte Tikkurilaa, niin en minäkään.....en ole oikein ikinä meikannut kunnolla kuin juhliin ja työhaastatteluihin. Kestoväriä ripsiin ja puuteria vähän ja huulikiiltoa. Ihon puhdistuksessa olen käynyt pari kertaa vuodessa. Joka ilta Nivean rasvaa naamaan, kaulalle ja kropalle ja silmänympärysvoidetta. En tupakoi enkä kapakoi, inhoan auringonottoa ja nyt vasta 47 vuotiaana alan huomata juonteita silmäkulmissa ja hienonhienoja uurteita on ilmestynyt silmäluomiin.

Moni tupakoiva auringonottoa rakastanut kaveri näyttää vanhemmalta kuin minä. Sitä en tiedä, onko meikeillä osuutta asiaan, mutta ainakin nuo kaksi ensimmäistä vaikuttaa. Ja säännöllinen ryyppääminen kyllä näkyy naamasta, varsinkin nenästä ja silmistä.

Vierailija
19/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijät (lähipiirissä on ) kokevat jatkuvan maskeeramisen kuluttavan ihoa ja siksi pitävät mielellään vapaalla meikittömiä päiviä ja samaa sanovat lehtihaastatteluissa mallit. Meikin poistossa esim. herkkä silmänympärysiho kärsii helposti hankauksesta ja venymisestä.

Vierailija
20/22 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki itsessään ei vanhenna mutta säännöllinen puhdistusaineiden käyttö kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme