Mitä pitää tehdä jos löytää kuolleen ihmisen?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mihin siis kuolit ? Leijutko nyt sängyn yläpuolella mutta sait kuitenkin niinkuin South Parkissa kännyn napattua vielä mukaan kun näpyttelet?
Valitettavasti ei ole matkasi loistokas sillä paratiisissa ei ole kännyköitä eikä ipadeja eikä edes linuxia eikä topattuja paitoja. Tulee vieroitusoireita. Hyvä jos armeija on alla niin on niinkuin jo harkat alla.
NO VITTU VARMAAN SYÖDÄ SE?? ootko sä ihan tyhmä
Mistä löydät poliisin numeron? Nykyäänhän poliisi hälytetään hätänumerosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole enää poliisin numeroa, niin mihin soitetaan jos naapurin teinit mekkaloi niin ettei nukuttua. Tuskin hätätapaus kuitenkaan??
112. Virka-ajan ulkopuolella ei poliisia muusta numerosta tavoita. Eikä vissiin virka-aikanaan. Rikosilmoituksetkin tehdään itse netissä.
Vierailija kirjoitti:
NO VITTU VARMAAN SYÖDÄ SE?? ootko sä ihan tyhmä
Ihmiset järkyttyy joskus just noin kun löytää ruumiin. Koettasit nyt eläytyä. Syöminen ei auta asiaa vaikka ekana noin mieleen juolahtaisikin niinkuin sulla. Noissa tilanteissa pitää olla cool ja pirauttaa fonectalle jossa ne sanoo: fonecta miten voin auttaa ...?
Tarkista josko olisi vielä hengissä, soita 112 joka tapauksessa
Eikö ihmiset tiedä että poliisin ja ambulanssin saa kaikki kiinni nykyään ainoastaan numerosta 112..
Kuten jo kerrottu, soitto 112. Hätäkeskuspäivystäjä kyselee tarkemmat tiedot ja tarvittaessa neuvoo miten tarkistaa elintoiminnot ja antaa elvytysohjeet.
Itse olen löytänyt ruumiin, joka oli jo mätänemistilassa, joten paikalle lähetettiin poliisit. Ambulanssille ei ollut enää tarvetta.
Poliisit tulivat, kyselivät henkilötietoni, miten löysin ruumiin ja vainajan taustoista sekä viimeisistä päivistä. Oli siis tuttu ihminen kyseessä. Odottivat kunnes ruumis oli haettu pois hautaustoimiston toimesta.
Tärkeintä on soittaa hätänumeroon ja vastata rauhallisesti kysymyksiin parhaansa mukaan. Ammattilaiset hoitavat loput.
Kun ei ole enää poliisin numeroa, niin mihin soitetaan jos naapurin teinit mekkaloi niin ettei nukuttua. Tuskin hätätapaus kuitenkaan??