Mun kaverit ja sun kaverit
Mitä mieltä tällaisesta kohtelusta? Mies järkkäsi meillä kotona illanistujaiset kavereilleen, kyseessä siis "poikien ilta". Mies pyysi apuani ruokien laitossa ja yhdessä kokkasimme hyvät tarjottavat ym. herkut. Sovittiin että jään syömään yhdessä heidän kanssaan ja sen jälkeen lähden pois. Meillä oli oikein kivaa ja juttu luisti. Hyvillä mielin lähdin pois jaloista, että saavat saunoa ja pelata korttia. Tässä vaiheessa olisi ollut jotenkin omituista, jos olisin jäänyt.
Kaikki oli siis minulle täysin ok ja minusta on tärkeää, että kumpikin saa viettää aikaa omien kavereidensa kanssa. En edes tunne kovin hyvin mieheni kavereita. Minua ei ole koskaan pyydetty mukaan heidän illanistujaisiin tai jos vaikka olisikin, en ole ollut siitä tietoinen. Mieheni haluaa nähdä omia kavereitaan ilman minua ja hänen puoleltaan en ole oikein tervetullut heidän bileisiinsä vaikka mukana olisikin muiden tyttöystäviä ym. Joskus olen kuitenkin puhunut, että olisipa kiva tutustua vaikka hänen kavereidensa tyttöystäviin ja samalla olla osa heidän porukkaansa. Mies ei ole tähän oikein reagoinut mitenkään ja asia on jäänyt roikkumaan ilmaan. En halua painostaa, enkä tuppautua mihinkään. Olen kuitenkin sen verran itsenäinen, että pärjään kyllä itsekin enkä jää kotiin mököttämään.
Viime illanistujaisten jälkeen kuitenkin jäi vähän tyhmä olo. Kun tulin omista menoista kotiin, oli kämppä tyhjä ja koko porukka oli lähtenyt jatkoille baariin. Facebookiin tägätyistä kuvista huomasin että täällä meillä "poikien illassa" olikin ollut mukana kahden tyypin tyttöystävät. Kun kysyin mieheltäni asiasta, niin hän sanoi että tyttöystävät änkesivät heidän illanviettoonsa. En tätä ihan purematta niellyt, sillä kuka hölmö nyt oikeasti kutsumatta änkeää toisten juhliin. Lopulta sain miehen myöntämään, että hän oli itse kutsunut tyttöystävät mukaan, kun oli ajatellut että niillä on varmaan ihan tylsää yksin himassa. Kauniisti ja hyväntahtoisesti ajateltu mieheltäni. Samaan aikaan hän tiesi, että minä kulutin aikaani kaupungilla kirjastossa, sitten kahvilassa ja ties missä kuppilassa, että heidän poikien iltansa onnistuisi.
Onko tästä ihan järjetöntä loukkaantua? En voi mitään sille ulkopuolisuuden tunteelle, että miksi minä en kelpaa illanistujaisiin mukaan, jos ne järjestetään meidän yhteisessä kodissa ja mukana on muidenkin tyttöystäviä. Jotenkin sellainen halpa tunne, että kelpasin kyllä kokkaamaan (ja siivoamaan juhlien sotkut) mutta osaksi kaverporukkaa en kelpaa :(
Mieheni ei ymmärrä miksi loukkaannuin ja siitä nyt täällä väännetään. Ollaan oltu yhdessä kaksi vuotta, jos jotakuta kiinnostaa. Mietin että oonko mä joku säälittävä marttyyri vai vaan hölmö, jota saa kohdella miten vaan? Onko muilla tällaista jakoa mun kavereihin ja sun kavereihin?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Huh kiitos kaikille tuesta :) Itsekin olen ollut jotenkin ihan ällistynyt, että ei toista voi kohdella näin. Mies jotenkin yrittää kääntää mun ajatukset, että loukkaannuin turhasta jne. En tiedä sitten mitä hänellä on meneillään, kun tällainen urpoilu on ihan uutta. Aikaisemmin olen kokenut saavani ihan normaalia avostusta ja että ollaan oltu hyvä tiimi.
Tietysti selittelee ja änkyttää, kun ei halua hyvästä kodinhoitajasta eroon. Hyvä tiimi? Vaikka mies ei halua sinua kavereidensa kanssa yhteisiin juttuihin ja kun kyse ei ole mistään jätkien illoista näemmä. Ei halua sinun kavereihin tutustua, kun exäsi hengaa siellä? Tavallaan ymmärrän tämänkin ja ties vaikka yrittäisi jotenkin kostaa?
Mitenhän äijäsi on vastannut näille muijille, kun ovat varmasti kysyneet missä sinä olet? Vai tietävätkö edes sinun olemassaolosta? Jotenkin myös röyhkeää miehen kavereilta, kun söivät sinun tekemää safkaa ja sinä lähdit heidän vuoksi kirjastoon istumaan!? Hei haloo nyt ap! Äijäsi on täys sika, joka ei vissiin ole ihan niin täysillä suhteessa, kuin sinä...
Kertoisin tälle miehelle miltä kohtelu tuntuu. Jos vähättelee niin enpä tulevaisuutta sellaisen ihmisen kanssa rakentaisi..
Ap tule kertomaan mitä miehesi vastaa?
Mulla rupes ainakin vituttamaan kun luin sun tekstisi. En pääsisi moisesta yli, suuuttuisin todella. 😑 Tekisin ite samalailla, menisin tyttöjen kans saunomaan ja vihjailisin jälkeenpäin kotona että oli siellä muutama mies-puolinenkin..
Joo ap tässä, selvennyksenä vielä että tehtiin siis ruoat miehen kanssa yhdessä ja syötiin porukalla, jolloin kaikki oli ihan ok. Poikien ilta vaan jotenkin muuttui saunomisten jälkeen baariinlähtö etkoiksi. En tiedä sitten mistä lie vanhasta tottumuksesta vaiko jostain muusta syystä mies ei pyytänyt minua mukaan. Ei siis koskaan olla oltu samaan aikaan samassa baarissa tai yökerhossa. Aina mä menen omien kavereiden kanssa ja mies omiensa.
Mitä nyt olen jälkikäteen miettinyt, niin ne facebook päivitykset on voitu tehdä ihan tarkoituksella. Siihen en ota kantaa, että hyvällä vai pahalla, koska en tunne ihmistä joka ne teki mutta varmasti sillä ajatuksella, että minä ne huomaisin. Mietin myös että mieheni saattaa olla kaverpiirissään sosiaalisesti vähän juro/hiljainen, joten ehkä hän pelkäsi että minun mukanaolo veisi huomion häneltä tai jtn muuta typerää.
Oli miten oli, vakavat keskustelut käydään suhteen jatkosta ja toisen arvostamisesta. En oikein voi uskoa, että toinen on ollut oikeasti noin välinpitämätön :(
Ehkä ap:n mies pelkäsi, ettei nää sen kaverit tulekaan ilman tyttöystäviään, joten kutsui ne varmuuden vuoksi..
Mutta sun poikaystäväsi oli kutsunut ne kavereiden tyttöystävät etteivät olisi yksinäisiä. Niin paljon ajatusta siitä mitä ne muijat tuntee ja on heillä kaikki ok. Sinä et edes käväissyt hänen mielessä kun lähtivät jatkoille...
Vierailija kirjoitti:
Mutta sun poikaystäväsi oli kutsunut ne kavereiden tyttöystävät etteivät olisi yksinäisiä. Niin paljon ajatusta siitä mitä ne muijat tuntee ja on heillä kaikki ok. Sinä et edes käväissyt hänen mielessä kun lähtivät jatkoille...
Tämä! Ihan käsittämätöntä perseilyä!
Itse en hevillä loukkaannu mutta tosta olisin kyllä jo ihan helisemässä. On eri asia olla kiltti, kuin antaa toisen käyttää hyväksi. Oletko aidosti kysynyt mieheltä miksei sinua kutsuttu? Täysin pöyristyttävän törkeää käytöstä. Ymmärrän vielä sen, että toinen "ajetaan kotoa", kun halutaan viettää aikaa omien kavereiden kanssa. Mutta jos muutkin tyttöystävät on yllättäen pyydetty mukaan niin törkeää.