Mies haukkui äitini lyttyyn koska hänen kirjahyllyssään on Raamattu
Olimme ensimmäistä kertaa kylässä äitini luona. Mies katseli kirjahyllyssä olevia kuvia ja huomasi samalla Raamatun. Hän veti minut eteiseen ja alkoi sähistä (vapaa suomennos)
"Onko äitisi joku v*tun idiootti, miksi hänellä on paskakirja hyllyssä, uskooko hän sellaiseen paskaan"
Äiti ei onneksi kuullut. Mies oli minullekin tästä loppuillan vihainen. Äiti siis on helluntailainen ja vahvasti uskossa. En tiedä haluanko enää jatkaa suhdetta, mies kuitenkin loukkasi minulle tärkeintä ihmistä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4, Iranista ja edustaa sitä uskontoa minkä nimeä täällä ei saa mainita tai keskustelu poistetaan. Alkaa i-kirjaimella.
Ap
Tuntuu oudolta, että miehesi suhtautuu uskonnollisuuteen noin negatiivisesti, jos itsekin on uskonnollinen. Yleensähän hänen uskontonsa edustajat ymmärtävät kristittyjä siinä mielessä paremmin kuin uskonnottomia, että he kunnioittavat uskonnollisen vakaumuksen olemassaoloa. Ja kristillisessä maassa asuvat muslimit harvoin heittävät hernettä nenään jostain Raamatusta toisen ihmisen kirjahyllyssä, koska tajuavat kuitenkin olevansa maassa jonka valtauskonto on kristinusko.
Sanoisin että mies vaikuttaa arvaamattomalta ja vaarallisen ajattelemattomalta ja itsekkäältä. En jatkaisi suhdetta tuollaisen kanssa missään nimessä.
T: muslimin vaimo
Tämä kokemus mullakin ja tunnen heitä/teitä kymmeniä, ellen satoja.
Ette ole ilmeisesti olleet kauaa yhdessä? Jos tuollaisesta raivoaa niin seuraavaksi vaatimukset menevät vain pahemmaksi.
Te provon huutelijat, tällaisia ihmisiä on olemassa. Kerron teille siskoni tarinan.
Siskoni 19v rakastui muslimimieheen. Mies oli asunut Suomessa muutaman vuoden. Ensin hän kohteli siskoa kuin kukkaa kämmenellä, kehui, osti lahjoja yms. Sitten tekivät "sopimuksen" että sisko ei syö sianlihaa. Myöhemmin kuulin että se ei ollut sopimus vaan vaatimus/käsky.
Ihmettelin että ennen niin elämäniloinen sisko muuttui vaisuksi ja alkoi pukeutua paljon peittävämmin kuin ennen. Tätä jatkui puolisen vuotta kunnes sisko aloitti huivin käytön omien sanojensa mukaan koska se tuntuu hänestä hyvältä ja oikealta. Tästä vähän jälkeenpäin ilmestyi ovelleni itkien, silmä mustana ja kertoi kaiken.
Mitään hän ei ollut tehnyt omasta tahdostaan vaan mies oli käskenyt, kiristänyt, uhkaillut ja viimeisimmässä tapauksessa uhannut jopa siskon pientä tytärtä. Se riitti, turvakoti ja lähestymiskielto vaadittiin että tuo mies jätti siskon rauhaan sekä muutto toiselle paikkakunnalle.
Yhä edelleen sisko on arka ja pelokas + erittäin ylisuojeleva lastaan kohtaan.
Anteeksi pitkä jaaritus, mutta Ap, lue ajatuksella ja mieti. Sinun kohdallasi ero on mahdollisesti vielä melko kivuton ratkaisu, mutta järkevin mitä tulet tekemään.
Äitisi on tyhmä ja miehesi vielä tyhmempi.
Tuo kyllä kuulostaa enemmänkin suomalaisen ateistin kuin islaminuskoisen purkaukselta.
Mutta nice try.
Minä itse olen ihan ev.lut, tapakristitty, en usko Jumalaan.
Ap
Kuulostaa siltä, että
1. Mies on ahdasmielinen.
2. Mies on suvaitsematon.
Tai no, yksi ja sama asia.
Voisinko itse seurustella ihmisen kanssa, jolla on noin kapea ja kulttuurien osalta epäsensitiivinen maailmankatsomus? En. Mutta sinun asiasihan tämä tietenkin on.
Jos tosiaan on m/i, niin kapeaksi menee jo ihan oman uskonnon sisällä. Siellä voi päästä hengestään, jos on vaikkapa shia, eikä sunni tmv.
En voisi jatkaa tapailua noin idiootin miehen kanssa. Minullakin on raamattu kirjahyllyssä (ei edes oma, vaan ns. Pelastettu kirja, jos omistaja sittenkin haluaisi sen joskus takaisin), enkä ole kristitty missään nimessä. Joten mitään ei voi päätellä, vaikka raamattu minulla onkin. Tai voi, mutta metsään menee.
Yleensä kyllä muslimit tunnustavat Raamatun olemassaolon. Taitaa olla sittenkin suomalainen ateisti, joka noin suhtautuu pyhään kirjaan.
Jos mies, uskonnosta riippumatta, puhuisi minun äidistäni tuolla tavalla, suhteemme päättyisi siihen
Ap on paska trolli. Kristityt ovat kirjan kansaa ja Jeesus profeetta muiden joukossa.
T. Muslimi
24, sukulaisnaisella sama kokemus. Juuri tämä kukka kämmenellä-vaihe, joka loppui naimisiinmenon yhteydessä. Sitten asioita selviteltiinkin ihan poliisinkin voimin useaan otteeseen, kunnes nainen lopulta pääsi (sananmukaisesti) karkaamaan mieheltä, kun olivat käymässä ulkomailla.
No kyllä minä pidän uskovaisia ihmisiä idiootteina kun uskoo näkymättömiin satuolentoihin..mutta en sitä nyt suoraan menisi sanomaa tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä pidän uskovaisia ihmisiä idiootteina kun uskoo näkymättömiin satuolentoihin..mutta en sitä nyt suoraan menisi sanomaa tuollaisessa tilanteessa.
Näiden muslimien uskonto on sitten jotenkin vähemmän idioottimaista kuin kristinusko?
Osa Raamatusta pitäisi kai olla i-uskoisten mukaan Jumalan sanaa tms. Jeesus on myös ilmeisesti profeetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden muslimien uskonto on sitten jotenkin vähemmän idioottimaista kuin kristinusko?
Öö sanoinko niin?kyllä se allahkin on satuolento..kaikki uskonnot on mielestäni paskaa..uskomatonta et jengi täällä puolustaa uskovaisuutta.jos esim teidän puolison isä tai äiti uskoisi aku ankkaa ja selittäs et on olemassa ja vielä puhuu hänelle.iltasin rukoilee akulta apua jne,tosissannekp ette siitä mainitsisi puolisollenne ?samasta asiasta kyse.aku anjan nimeen tosin ei tapeta ihmisiä..luulisin.
Ihaonko oikeasti kysyt täältä neuvoa? Noh, jos minä olisin sinä, kysyisin mieheltä kuinka monella hänen maassaan on heidän pyhä kirjansa kotona? Sitten kysyisin, että ihanko tosissaan hän on yllättynyt siitä että kristityssä maassa ihmisiltä löytyy kotoa kristinuskoon kuuluvaa rekvisiittaa. Tämän jälkeen kertoisin, että mikäli Suomen valtionuskonto hönen herkkiä tunteitaan noin pahasti loukkaa, kannattanee muuttaa maahan jossa on jokin muu uskonto vallalla.
Jo on outoa. Ei tulisi mieleenkään hikeentyä jos jollain läheisellä olisi Raamattu kirjahyllyssä. Itsekin joskus luen sitä mielenkiinnosta.
t. muslimi
Ai että tällaista provoa tällä kertaa. Just oli joku nainen jonka mies raivosi kun tytär (joka ei ollut edes miehen oma) halusi käydä rippikoulun. Ja mies oli siinäkin tapauksessa muslimi. Huoh.
Tiesitkö, että vain heikkolahjainen uskoo ilmiselvään provoon?