Mies haukkui äitini lyttyyn koska hänen kirjahyllyssään on Raamattu
Olimme ensimmäistä kertaa kylässä äitini luona. Mies katseli kirjahyllyssä olevia kuvia ja huomasi samalla Raamatun. Hän veti minut eteiseen ja alkoi sähistä (vapaa suomennos)
"Onko äitisi joku v*tun idiootti, miksi hänellä on paskakirja hyllyssä, uskooko hän sellaiseen paskaan"
Äiti ei onneksi kuullut. Mies oli minullekin tästä loppuillan vihainen. Äiti siis on helluntailainen ja vahvasti uskossa. En tiedä haluanko enää jatkaa suhdetta, mies kuitenkin loukkasi minulle tärkeintä ihmistä.
Kommentit (44)
Jos miehesi järkyttyy noin paljon tuollaisesta normiasiasta, niin onkohan mies ihan tasapainoinen.
Miehesi ainakin ymmärtää kaiken tarpeellisen Raamatusta.
"Vapaa suomennos"
Eli siis miehesi on joku ulkomaalainen joka ei pidä kristinuskosta?
Taitaa olla kulttuurit liian kaukana toisistaan. Eikä ole hyvä, että uskonnon vapaus koskee vain itseä. Harkitse jatkoa hyvin tarkkaan, ei hyvältä vaikuta.
4, Iranista ja edustaa sitä uskontoa minkä nimeä täällä ei saa mainita tai keskustelu poistetaan. Alkaa i-kirjaimella.
Ap
Minulla on kirjahyllyssäni useampiakin Raamattuja, vaikka en ole mitenkään uskovainen. Yhtä hyvin hyllyssäni voisi olla myös Koraani, vaikka en ole islaminuskoinen.
Vierailija kirjoitti:
"Vapaa suomennos"
Eli siis miehesi on joku ulkomaalainen joka ei pidä kristinuskosta?
No niinpäs onkin, jos kerran pitää suomentaa ja pelätään rasistisia kommentteja. No hyvä että ap:lle selviää näinkin varhain, että eivät ne eri kulttuurit ja uskonnot noin vain sulaudu yhteen.
En olisi miehen kanssa enää hetkeäkään jos hän sähisee minulle muille kuuluvista asioista. Olisin ehkä todennut hänelle että sen kun kysyt äidiltä mihin hän uskoo ja alkanut itse tekemään pois äidin luota.
Pistä mies vaihtoon. Itse en tuollaisia kommentteja kuuntelisi äidistäni (tai kenestäään muustakaan).
Mitä sä sitten edustat?
Miksei miehes ymmärrä, että Suomi on kristitty maa? Valtiota myöten. Täällä saattaa törmätä muutamaan kristittyyn.
Vaikka provon puolelle tämä menee kuitenkin.
Ei kai miehellesi tule yllätyksenä että Suomessa kristinusko on aika monen uskonto ja se vaikuttaa myös kulttuurissa vaikka ei uskottaisikaan. Raamattukin on varmaan monen kirjahyllyssä tai yöpöydän laatikossa vaikka olisi vain riviuskova. Ateisteillakin Raamattu voi olla yleissivistävässä mielessä.
Vetikö hän sinut hiuksista sinne eteiseen?
Meillä löytyy kirjahyllystä monenlaisten uskontokuntien ja kunnattomien pyhiä kirjoja.
Kukaan vieraista ei ole paskahalvausta saanut, edusti mitä uskontoa tahansa.
Niistä saa usein hyviä, hedelmällisiä keskusteluita.
Vierailija kirjoitti:
4, Iranista ja edustaa sitä uskontoa minkä nimeä täällä ei saa mainita tai keskustelu poistetaan. Alkaa i-kirjaimella.
Ap
Tuntuu oudolta, että miehesi suhtautuu uskonnollisuuteen noin negatiivisesti, jos itsekin on uskonnollinen. Yleensähän hänen uskontonsa edustajat ymmärtävät kristittyjä siinä mielessä paremmin kuin uskonnottomia, että he kunnioittavat uskonnollisen vakaumuksen olemassaoloa. Ja kristillisessä maassa asuvat muslimit harvoin heittävät hernettä nenään jostain Raamatusta toisen ihmisen kirjahyllyssä, koska tajuavat kuitenkin olevansa maassa jonka valtauskonto on kristinusko.
Sanoisin että mies vaikuttaa arvaamattomalta ja vaarallisen ajattelemattomalta ja itsekkäältä. En jatkaisi suhdetta tuollaisen kanssa missään nimessä.
T: muslimin vaimo
Itsellään on paska uskonto. Ja saa kirjahyllyssä olla fiktiotakin.
O/5, eihän hän edes loukannut äitiäsi.
Ps. Ei rasistisia kommentteja ja pidetään asialinja ettei poisteta.
Ap