Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun puoliso ei suostu puhumaan ongelmista?

Vierailija
02.11.2016 |

Kysymys otsikossa. Kaikki keskustelunavaukseni tyssäävät siihen että toinen on vain hiljaa. Vaikka avaukseni olisi vain että kerro mitä mieltä olet. Tai haluan kuulla mitä ajattelet. Näen että hän on tyytymätön johonkin, mutta kun ei suostu millään tavoin sanomaan että mihin. Mistään riidasta ei voi jälkikäteen puhua, koska toinen ei vain suostu sanaista arkkuaan avaamaan. Miten saada puoliso puhumaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa kommentoida? Olenko ainoa joka on tässä tilanteessa?

Vierailija
2/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin kerran pahan riidan jälkeen puolisolleni kirjeen. En oikein osaa puhua, joten oli helpompi avautua kirjallisesti. Auttoi ainakin siinä tilanteessa ja molemmat sai rauhassa pähkiä asiat läpi.

En tiedä toimisiko teillä.

Jostain syystä meistä on helpompaa aina puhua "isoista" asioista muualla kuin kotona, jossain neutraalissa paikassa. Olisko joku pieni irtiotto teille mahdollinen?

Jos saat puolisos puhumaan, niin älä missään nimessä suutu/huuda/kiihdy, yrität ottaa ihan lunkisti ettei se hiljene uudestaan

Mutta jos toinen ei kykene puhumaan/avautumaan missään tilanteessa, ei suhteella oikein ole tulevaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sika jätetään

Vierailija
4/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun puoliso pitää siis mykkäkoulua. Siihen ei ikävä kyllä pure oikein mikään. Jos toinen päättää olla hiljaa, niin ei se siitä ala puhumaan, vaikka sille kuinka anelisi.

Ainoa mitä voi tehdä, voit kertoa miltä sinusta tuntuu ja sanoa, että olet valmis keskustelemaan heti kun hän on. Mutta pakottamaan ei pysty.

Vierailija
5/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en "valita" koska en koe että asia on tarpeeksi iso, kuvittelen liikoja tai en ole oikeutettu murahtamaan.

Esim. jos ei ole seksiä vähään aikaan, aattelen että vika on minun aloitteessani, huomion puuttesta tai vaikka työttömyydestäni johtuva "turn off".

Jos naiseni tulisi humalassa pilkun jälkeen kotiin ja herättäisi seksiä varten, kieltäytyisin.

En muutenkaan pidä kännisistä seksin ehdotteluista.