Kuukautisten aikaan unettomuus?
Onko muilla tätä että kuukautisten aikaan ei vaan uni tule? Kivut yleensä hiljennän buranalla yöksi mutta kuumat aallot ja pääkopan jatkuva tunnetilojen heilahtelu pilaa unen saannin mahdollisuuden. Miten ootte päässeet unettomuudesta eroon?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että vaihdevuodet tulossa?
Ei ole mahdollista sillä olen 21. Yhdellä ystävällänikin on kuumia aaltoja menkkojen aikana joten olen ymmärtänyt että voi olla muutenkin.
Ap
Ei ole vaihdevuodet tulossa.olen 39 v 4:jän lapsen äiti ja käynyt lukuisia kertoja viiimeisen 10 vuoden aikana eri lääkäreillä hakemassa apua samaan vaivaan eli kuukautisten aikaiseen unettomuuteen ja yöhikoiluun.on testattu ja todettu että ei ole alkavat vaihdevuodet.on kokeiltu jos jonkinlaisia lääkkeitä mutta ne ovat vain pahentaneet oireita. Unilääkkeetkään eivät auta.ei vain saa nukuttua.hiloilen ja palelen.aina 2 peittoa pitää olla ja sittenki on vähän kylmä.3: men unettoman yön jälkeen olo on aika jännä.kerran mitattiin verenpaine valvottujen öiden jälkeen ja huiteli katossa.lääkärit eivät osaa tehdä asialle mitään joten näillä mennään ja kauhulla oottaa niitä tulevia vaihdevuosia
Aivan samanlaista viikko ennen kuukautisia en nuku kunnolla.. Ei kevyttä.. Kokeilen nyt melatoniinia....oon kyl 52.mutta lääkäri ultrassa en vielä vaihdevuosissa fyysisesti sanoi.... Muuten kyl kilppari vajaatoiminta... Ei sekään syy ettei uni normi
Ihan yleinen PMS-oire. Olen kokenut pakolliseksi ottaa melatoniinia, joskus valvoin 3 yöllä kun en vain saanut unta. Oire paha etenkin juuri ennen kuukautisia, niiden alettua nukun kyllä mutta heräilen tavallista enemmän.
Kuulostaa siltä, että vaihdevuodet tulossa?