Pidättekö kengät jalassa koko työpäivän?
Kommentit (19)
Eipä konttorilla viitsi kamalasti sukkasillaankaan hiippailla. Välillä otan pois kengät, mutta en kyllä silloin liiku misään kauempana, korkeintaan omalla kaapilla (avokonttorissa).
Kurja tuolla ulkona olisi ilman kenkiä kävellä.
Turvakengät on ihan työturvallisuussyitä määritelty pakolliseksi, joten ilman niitä ei ole mitään asiaan työmaalle.
Käytän sandaaleita töissä. Siis toimistotyö ja jos olen siinä omalla pisteellä, niin käytän sandaaleita. Mutta tietysti eri asia, jos on asiakastapaaminen tms.
Höpsistä.
On hyvin suomalainen ilmiö, että sisätiloissa hipsutellaan sukkasillaan. Oikeastaan missään muualla kuin Pohjoismaissa ja Japanissa EI olla sisällä ilman kenkiä.
Asiakkaat yleensä haluaa, että pidän korkokengät jalassa töiden ajan.
Omalla työpisteellä potkaisen sandaalit pois, pajan puolelle laitan turvakengät.
Mietipä vaikka jotain poliisipartioita... voro juokseee karkuun kun pollarit vetää vasta saappaita jalkaan.
Nahkakengät, nahkavuori. Ei happane jalat yhtään, ei edes hikoa. Joskus pöydän ääressä istuessani otan hetkeksi kengät pois jalasta, muuten ovat koko työpäivän jalassa. Kun poistun lounaalle talon ulkopuolelle, vaihdan ulkokengät. Samoin kotiin lähtiessä.
Ei paljoa huvittaisi sairaalan lattioita kuljeskella sukkasilteen...hrr..
Ei hyvistä materiaaleista valmistuissa kengissä jalat happane. Kerran ostin tekonahkasaappaat ja niitä ei kyllä voisi pitää koko päivää jalassa. Omalla pisteellä ollessa otan joskus kengät pois, mutta kenkien pitäminen jalassa on ihan työturvallisuusjuttukin kun liikkuu muualla toimistossa.
Pidän. Mulla on parit työkengät töissä, joita käytän sen mukaan mitä on päällä. Mulla on se ongelma, että hikoilen jaloistani ja sen takia vaihdan kenkiä päivittäin, joskus keskenkin päivän töissä. Todella epämiellyttävää, mutta ei voi oikein ilmankaan kenkiä töissä olla. Kesällä käytän aina sandaaleja, jotta jalat tuulettuu. Tosin usein hikoilen kuumalla niissäkin...
Tietysti. Tosin vaihdan kengät toisiin ruokatauolla, niin ei jalat väsy niin paljon ja kengät säilyvät pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat yleensä haluaa, että pidän korkokengät jalassa töiden ajan.
Eihän sulla muuta päällä olekaan, paitsi sukkanauhaliivit ja mustat sukat :)
Pidän sisäkenkiä. Kesälläkin vaihdan yleensä toisiin kenkiin toimistolle tullessani, vaikka jalassa jo olisi ihan mukavat ja kevyet jalkineet.
Turvakengät pakolliset pitää jalassa.
Vaihtelen turvakengien, aamutossujen ja niiden kenkien välillä, jotka oli tullessa jalassa. Tänään reiskat.
En todellakaan. Kengät aina hiostavat jonkin verran, jolloin kylmässä avokonttorissa tuloksena on jäätävännihkeät jalat. Vaihdan aina työpäivän ajaksi jalkaan neljät tai viidet villasukat (ja silti varpaitani välillä paleltaa). Olen puhelintyössä, joten ulkonäölläni ei ole niin väliä. Lämpimämmässä toimistossa käyttäisin siistejä sisäkenkiä/sandaaleita.
Ei pidetä, ne pysyy ihan pitämättäkin. Heko heko :)
Toimistossa ei olla sukkasillaan. Eivät jalat päivässä happane.