Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden työn löytäminen, tarvitsen todella apuanne/ tsemppiä!

Vierailija
02.11.2016 |

Tilanne on tämä: olen hyvinkoulutettu (tohtori) ja tehnyt töitä tauotta läpi elämäni (myös opiskeluajat). Olen työskennellyt ihan hyvämaineisissa työpaikoissa - jopa EU:ssa hetken. Olen ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla, mutta senkin jälkeen olen päässyt kiinnimtyöelämään. Nyt sitten nykyinen duuni loppuu toukokuussa ja olen jotenkin aivan jumissa työnhaun suhteen (ajatus on, että hyppään uuteen duuniin koska vain tämän syksyn/ ensi kevään aikana).

Käyn tällä hetkellä eri paikkakunnalla töissä, mutta haluan uuden työpaikan kotikaupungista eli Helsingistä. Lisäksi tutkijanpaikat ovat ovat tosi vaikeasti saatavilla, joten ainoa vaihtoehtoni olisi järjestö/ sihteeristö/ virasto - tyyppinen työpaikka. Nyt on vaan niin, että oma koulutukseni/ erikoisalani on tosi erityinen. Olen kyllä ollut töissä laidasta laitaan (tehnyt käännöstöitä ja ollut assarina tuontantoyhtiössä jne.) etenkin opiskeluaikana, mutta silti tämä nyt vähän hirvittää.

Olen altivoitunut LinkedIn:ssä ja minulla on siellä paljon kontakteja. Twiittaan joka päivä jotain omalta alaltani/ vähän sinnepäin = yritän luoda brändiä itsestäni oman alan - vähän laajemman alan asiantuntijana. Teen avoimia työhakemuksia. Kyselen tutuilta ja entisiltä työkavereilta apua jne. Ja - ei mitään! Missään ei ole edes avoinna sopivia työpaikkoja. Yksi täysin oman alani sihteeristö (harvinaisuus!) juuri ilmoitti, että heillä ole paikkoja, mutta voivat pitää cv:n kyllä tallessa. Juuri näin on tapahtunut kaikille avoimille hakemuksille.
Piilotyöpaikkoja tuntuu vaikealta kalastella, kun oma ala on niin erityinen, että osaamista on vaikea alkaa myydä.

Mitä nyt kannattaa tehdä? Olen hionut hakemusta ja CV:tä, minulla on kuva mukana (otatin sen valokuvaajalla ja cv:n taittoi ystäväni), muotoilen ne aina sopiviksi työnantajalle, mutta ei vaan mitään! Ja - olen iltaisin vapaaehtoistyössä parissa hyvätntekeväisyysjärjestössä (vaikka on siis työtä ja pienet lapset) paitsi siksi että haluan myös siksi, että työnantajat sitä ehkä arvistavat.

Tänään on jotenkin toivoton olo taas. Mitä ajattelette?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa itseäsi suoraan headhuntereiden listoille nyt kun vielä olet työsuhteessa.

Vierailija
22/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa itseäsi suoraan headhuntereiden listoille nyt kun vielä olet työsuhteessa.

Totta! Teen sen heti illalla! Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun tänhetkinen työ loppuu? Älä nyt vielä hermoile, toukokuuhunhan on paljon aikaa vielä.

Vierailija
24/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks sun tänhetkinen työ loppuu? Älä nyt vielä hermoile, toukokuuhunhan on paljon aikaa vielä.

Tutkimusrahoitus loppuu. Ja koska minulla on pienet lapset ja koska on aika rankkaa pendelöidä (miehellä on matkatyö, joten koko ajan hirveää sumplimista päiväkotiin viemisten ja hakemisten kanssa), päätin, että en hae enää rahoitusta tänne vaan lähden hakemaan töitä Helsingistä. Eikä se paikka täälläkään mikään itsestäänselvyys olisi, ei sen puoleen. Ap

Vierailija
25/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät ilmauksissa "järjestö/ sihteeristö/ virasto" ja "tämän syksyn/ ensi kevään aikana" välilyöntejä tuolla tavalla? Löytyykö hakemuksistasi noin pahoja virheitä? Ja tekemistäsi käännöksistä?

Ei löydy. En käytä hakemuksissa välilyöntejä. Kirjoitan nyt ihan vapaa-ajalla nopeasti enkä ehdi ajatella kieliasua. Sen hion vimpan päälle, kun haen työtä, joten kielioppi tms. ei ole syy siihe, ettei töitä löydy. Ap

Kieliasusi on oikein hyvä, mutta minun harjaantuneeseen silmääni nuo mainitsemani virheet paistoivat tuolta tekstistä ennen kuin ehdin edes ryhtyä lukemaan. Teet tuon virheen niin johdonmukaisesti, että kyse ei ole huolettomasta kirjoittamisesta vaan siitä, että et tiedä kirjoittavasi väärin. Näetkö itse, mikä noissa lainaamissasi kohdissa on vialla?

En kysele ollenkaan pahalla. Olen nähnyt tuota kirjoitustapaa IT-ihmisillä, mutten ole saanut selville sitä, mistä he ovat sen oppineet. Mistä se on mahtanut sinulle tarttua? Se kannattaa korjata siltä varalta, että rekrytoijana on joku minun kaltaiseni virheettömän kirjoituksen ystävä.

Olen samantapaisessa tilanteessa kuin sinä, mutta pahemmassa. Toinen ammattialoistani on murentunut ja toinen vuokrafirmojen käsissä. Viime aikoihin asti olen pitänyt pelkkänä sanontana sitä, että maisteri on ylikoulutettu siihen ja tuohon, mutta totta se on. Työpaikkoja on mennyt nenäni edestä sisäpiiriläisille. Nyt opiskelen työnhaun ohella itselleni tutkintoa, jolla saan uusia ovia auki. Toivottavasti.

Nro 10

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta kuten sanoin, niin hakemukseni ovat erilaisia. Mieheni oikolukee ne jne. Tämä menee vaan vähän ohi koko pointin. Eli pointtini oli, että sopivaa työtä ei des oikein ole tarjolla. Ap.

Juu, pointin ymmärsin kyllä ja sitä kommentoinkin tuossa ylempänä.

En usko, että et tee noita virheitä hakemuksessasi. Toivottavasti sentään uteliaisuutesi heräsi sen verran, että otat selvää siitä, mitä ne ovat ja miten ne korjataan. Kysypä muuten mieheltäsi, miten hän ne korjaisi. Yllätyt tavalla tai toisella.

Nro 10

Vierailija
26/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät ilmauksissa "järjestö/ sihteeristö/ virasto" ja "tämän syksyn/ ensi kevään aikana" välilyöntejä tuolla tavalla? Löytyykö hakemuksistasi noin pahoja virheitä? Ja tekemistäsi käännöksistä?

Ei löydy. En käytä hakemuksissa välilyöntejä. Kirjoitan nyt ihan vapaa-ajalla nopeasti enkä ehdi ajatella kieliasua. Sen hion vimpan päälle, kun haen työtä, joten kielioppi tms. ei ole syy siihe, ettei töitä löydy. Ap

Kieliasusi on oikein hyvä, mutta minun harjaantuneeseen silmääni nuo mainitsemani virheet paistoivat tuolta tekstistä ennen kuin ehdin edes ryhtyä lukemaan. Teet tuon virheen niin johdonmukaisesti, että kyse ei ole huolettomasta kirjoittamisesta vaan siitä, että et tiedä kirjoittavasi väärin. Näetkö itse, mikä noissa lainaamissasi kohdissa on vialla?

En kysele ollenkaan pahalla. Olen nähnyt tuota kirjoitustapaa IT-ihmisillä, mutten ole saanut selville sitä, mistä he ovat sen oppineet. Mistä se on mahtanut sinulle tarttua? Se kannattaa korjata siltä varalta, että rekrytoijana on joku minun kaltaiseni virheettömän kirjoituksen ystävä.

Olen samantapaisessa tilanteessa kuin sinä, mutta pahemmassa. Toinen ammattialoistani on murentunut ja toinen vuokrafirmojen käsissä. Viime aikoihin asti olen pitänyt pelkkänä sanontana sitä, että maisteri on ylikoulutettu siihen ja tuohon, mutta totta se on. Työpaikkoja on mennyt nenäni edestä sisäpiiriläisille. Nyt opiskelen työnhaun ohella itselleni tutkintoa, jolla saan uusia ovia auki. Toivottavasti.

Nro 10

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta kuten sanoin, niin hakemukseni ovat erilaisia. Mieheni oikolukee ne jne. Tämä menee vaan vähän ohi koko pointin. Eli pointtini oli, että sopivaa työtä ei des oikein ole tarjolla. Ap.

En usko, että et tee noita virheitä hakemuksessasi. Toivottavasti sentään uteliaisuutesi heräsi sen verran, että otat selvää siitä, mitä ne ovat ja miten ne korjataan. Kysypä muuten mieheltäsi, miten hän ne korjaisi. Yllätyt tavalla tai toisella.

Nro 10

Tämä se jaksaa jankata. Ei ihme ettet itsekään ole urasi huipulla.

Vierailija
27/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laittanut hakemuksia vuokrafirmoihin?

Itse kohta työtön nelikymppinen, mutta luottanut että vuokrafirmojen kautta ainakin saa töitä (taloushallinto). Vai meneekö siellä nuoret ohi?

Vierailija
28/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro 10

Nro 10

Kiinnostukseni on ihan kielellistä, ja kielen ammattilaisena jaksan jankata yksityiskohdista, vaikkei siitä maallikko aina oikein tykkää. Ap ei valitettavasti suostunut kertomaan, miksi hän kirjoittaa väärin ja tajuaako hän ollenkaan, missä virheet ovat. Kokemuksen perusteella tiedän oikein hyvin, miksi hän ei halunnut vastata, mutta tiedätkös sinä?

Nro 10

Vierailija
29/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei halunnut vastata? Mikä oli noin väärin?

Vierailija
30/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro 10

Nro 10

Kiinnostukseni on ihan kielellistä, ja kielen ammattilaisena jaksan jankata yksityiskohdista, vaikkei siitä maallikko aina oikein tykkää. Ap ei valitettavasti suostunut kertomaan, miksi hän kirjoittaa väärin ja tajuaako hän ollenkaan, missä virheet ovat. Kokemuksen perusteella tiedän oikein hyvin, miksi hän ei halunnut vastata, mutta tiedätkös sinä?

Nro 10

Ymmärrän toki sen, että kirjoitukseni sisältää virheitä. Kirjoitin asiani nopeasti tänne palstalle mobiililaitetta käyttäen. Kirjoitin kieliopillisesti, koska minulla oli kiire. En ehtinyt tarkistaa oikeinkirjoitusta. Työhakemusta kirjoittaessani olen toki täsmällisempi. Ap.

Vierailija
31/31 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*väärin kieliopillisesti

Ap.