Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt lähti pankki vaihtoon!

Vierailija
02.11.2016 |

Yritin 2500€ bruttotuloilla saada 120tn lainaa. Pankkitapaamisessa virkailija ehdotti yhdeksi vaihtoehdoksi, että 30tn tästä summasta tarvitsisi takauksen.

Nyt sieltä soitettiin, että sittenkin 40 tonnin osuudelle haluaisivat takauksen! Olen nyt 34v ja teinistä asti ollut (Nordean) asiakas. Olen ollut 7v samassa työpaikassa ja viimeisen 2-vuoden aikana olen saanut säästettyä 8000€. Vuosi sitten tuli ykskaks kirje kotiin ja siinä ehdotettiin, että voin nostaa luottokortin rajaa 1000€ -> 1500€. Ja kaiken huippu, että muutama kuukausi sitten sieltä taas yllättäen otettiin yhteyttä ihan soittamalla, että haluaisinko tulla keskustelemaan säästämiseen/sijoittamiseen liittyvistä asioista.

Olin hyvä asiakas niin kauan kun en pyytänyt lainaa. Ihan periaatteesta lähtee pankki vaihtoon!
Vinkkejä hyvistä pankeista?!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me otettiin aika lailla saman verran lainaa. Asp säästöjä oli 14 000. Ei tarvittu muita vakuuksia. Laina opsta. Meillä oli vaan määräaikaiset työt ja kymmenen vuotta aloittajaa nuorempia.

Siis 240 000?

Vierailija
22/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me otettiin aika lailla saman verran lainaa. Asp säästöjä oli 14 000. Ei tarvittu muita vakuuksia. Laina opsta. Meillä oli vaan määräaikaiset työt ja kymmenen vuotta aloittajaa nuorempia.

Kuten sanoit, otitte ASP-lainan. Jos ASP-säästäjä on kerännyt 10% lainasta, ei pankilla ole muitavaihtoehtoja kuin myöntää laina.

Ap:n tapauksessa ap:lla ei (ilmeisesi) ole ASP-säästöjä, ei 10% omia säästöjä eikä ilmeisesti muita vakuuksiakaan tarjota kuin tuleva kämppä. Ei tarvitse käydä pitkää matikkaa, että tajuaa, ettei ap saa mistään pankista nykyisessä taloustilanteessa haluamaansa lainaa ennen kuin joko omat säästöt tai vakuudet ovat kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi