Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko omakantaan kaikki verikokeet mitä lääkäri on määrännyt?

Vierailija
01.11.2016 |

Oli määrännyt lisäkokeita enkä nyt muista enää niiden nimiä ja haluaisin googletella että mitä niistä mahdollisesti etsitään. Omakannassa vain tyhjää tän päivän kohdalla kun lääkäri soitti. Joskus ollut siinä sivussa "tutkimukset" kohta

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lääkäristä. Oma kokemukseni on että terveyskeskuslääkäri on julkistanut labratulokset omakanssa. HUSsissa taas ei. Kyllä vastaanotolla luetteli kaikki tulokset jotka on punaisella, mutta eihän niitä jälkikäteen muista eikä ne näy omakannassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terveysasemani ei kirjaa sinne verikokeita tai niiden tuloksia. Kuulemma siitä seuraisi vain sekaannusta, pelkoa ja lisätyötä henkilökunnalle kun potilaat omin päin tutkisivat netistä mitä poikkeavat arvot voivat tarkoittaa ja soittelisivat terveysasemalle.

Vierailija
4/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa tk:n vastaanottoon ja pyytää toimittamaan tuloksesi postitse sinulle jos et pääse hakemaan.  Jos menet paikalle siellä tulostetaan sinulle pyytämäsi kokeet ja lääkärinlausunnot.  Kantaan eivät ole laittaneet minunkaan verikokeita.  Hain itse vastaanottoapulaiselta.

Vierailija
5/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hyvä, jos verikokeiden tulokset tulisivat kantaan. Itse olen vaihtanut terveydenhuoltopaikkaa useasti (opiskelijaterveys, kahden kunnan terveyskeskukset, erityissairaanhoidon poliklinikka kahdessa eri kunnassa, joku työterveyskin saattoi olla mukana) ja ainut, jolla on käsitys mun mitattavien arvojen muuntelusta olen minä itse. Toistaiseksi olen säilyttänyt verikokeiden tuloksia kansiossa, mutta helpompaa olisi, jos ne olisi nähtävillä kannasta.

Vierailija
6/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullehan ne tulokset kuuluvat.  On kysymys sinusta ja sinun terveydestäsi.  Varmasti saat ne kun vain pyydät.  Eivät ne lääkärit ja hoitajat siellä ole itseään varten huvittelemassa vaan hoitamassa asiakkaita/potilaita.  Sinä olet se pääasia tässä.

Vierailija
7/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse tuloksia siis vaan pelkästään kokeiden nimet. En ole vielä käynyt edes koko kokeessa mutta unohdin kysyä lääkäriltä miksi lisäkokeet otetaan ja niiden nimien avulla varmasti löytyisi syy.

Toinen oli ainakin joku jak tms

Vierailija
8/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin tullut kantaan kaikki terveyskeskuslääkärin määräämät kokeiden tulokset

9/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tule mitkään huslabissa otetut kokeet, oli lähete labraan tehty sitten tk:ssa, sairaalassa tai yksityisellä.

Vierailija
10/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulokset pitöisi olla näkyvissä. Ei välttämättä heti, sillä lähetteen tekijä kuittaa tulokset ensin ja sen jälkeen vasta siirtyvät kantaan.

Vierailija
11/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kannassa mutta tulevat sinne mahdottomalla viiveellä esim. 6-8 viikkoa.

Vierailija
12/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tulokset pitöisi olla näkyvissä. Ei välttämättä heti, sillä lähetteen tekijä kuittaa tulokset ensin ja sen jälkeen vasta siirtyvät kantaan.

Riippuu lääkäristä ja myös hoitopaikan kirjaamiskäytännöistä. Osassa niitä ei periaatteen mukaan koskaan 'kuitata' kantaan siirrettyväksi. Monella lääkärillä on isoja varauksia omakantaa kohden. Haluaisivat kirjoittaa seuraavaa lääkäriä varten epäilyistä suoraan, mutta eivät voi kirjoittaa kun sama teksti menisi potilaalle. Tieto ei kulje enää niin hyvin kuin ennen. Ei kirjata ollenkaan, tai käytetään ammattislangia ettei potilas ymmärtäisi.

Vierailija
13/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lääkäristä ja myös hoitopaikan kirjaamiskäytännöistä. Osassa niitä ei periaatteen mukaan koskaan 'kuitata' kantaan siirrettyväksi. Monella lääkärillä on isoja varauksia omakantaa kohden. Haluaisivat kirjoittaa seuraavaa lääkäriä varten epäilyistä suoraan, mutta eivät voi kirjoittaa kun sama teksti menisi potilaalle. Tieto ei kulje enää niin hyvin kuin ennen. Ei kirjata ollenkaan, tai käytetään ammattislangia ettei potilas ymmärtäisi.

Kaikki tiedot pitäisi mennä kantaan tiettyjä hoitotahoja lukuunottamatta (esim psyk puoli).

Labratuloksetkin menevät automaattisesti ilman kuittausta mutta tähän menee muistaakseni useita viikkoja, en muista tarkkaa aikaa. Jos lähetteen tehnyt lääkäri/ hoitaja kuittaa tulokset tuoreeltaan niin ne on heti näkyvissä.

Hoitohenkilökunta ei voi valita mitä tietoja kantaa menee ja mitä ei!

14/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tiedot pitäisi mennä kantaan tiettyjä hoitotahoja lukuunottamatta (esim psyk puoli).

Labratuloksetkin menevät automaattisesti ilman kuittausta mutta tähän menee muistaakseni useita viikkoja, en muista tarkkaa aikaa. Jos lähetteen tehnyt lääkäri/ hoitaja kuittaa tulokset tuoreeltaan niin ne on heti näkyvissä.

Hoitohenkilökunta ei voi valita mitä tietoja kantaa menee ja mitä ei!

Ei kyllä tosiaan mene meillä mitkään labratulokset kantaan viiveellä tai ilman. Kyllä ne ilmeisesti pitää erikseen hoitavassa tahossa hyväksyä, että näkyisivät kannassa. Itseltäni otetaan suht. säännöllisin väliajoin labroja ja ikinä ei ole tullut lähetteet eikä labratulokset kantaan näkyviin. Aina on lääkäri soittanut tulokset ja määrännyt tarvittaessa uusiin labroihin. Kannassa noi ei näy ainakaan meillä.