Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tuntenut kateutta?

01.11.2016 |

Mä 15v sitten kun sairastuin vakavasti olin kateellinen muiden terveydestä,varsinkin sellaisten jotka ei arvostanut omaa terveyttään sit mietin että vain minun elämänkatsomus muuttui sairauden takia ja sen jälkeen en ole kateutta tuntenutkaan koskaan,en ikinä oo kadehtinut jonkun menestymistä,omaisuudesta parisuhteesta tms ja minusta kateus on turha tunne,se syö vain häntä joka kateutta tuntee.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin hyviä parisuhteita ja julkisin rakkaudenosoituksia niissä.

Vierailija
2/3 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain harvoin ja en voimakkaasti. Olen tyytyväinen omaan elämääni ja jos haluaisin jotain, mitä toisella on, niin tekisin sen eteen jotain. Silloin kun ei pysty, jos kyse on tuosta terveydestä tai vastaavasta, niin on turhaa olla negatiivinen sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Olen tälläkin hetkellä kateellinen, mutta en ilmennä sitä käytöksessäni (tai ainakin pyrin tähän.) On asioita, joiden eteen voi tehdä töitä ja asioita, joihin ei juurikaan voi vaikuttaa. Jälkimmäiset herättävät yleensä enemmän kateutta. Kai se on ihan luonnollista tuntea hieman kateutta, jos jollain on esim. kaikki mistä itse haaveilet :) Tietysti olen usein myös iloinen heidän puolestaan, vaikka samalla haluaisin itse samaa. Evoluutio ja biologia tukevat kyllä "itsekeskeisyyttä", tai ehkä ennemminkin pyrkimystä menestymiseen parhaiden resurssien avulla siinä määrin että en koe tuota tunnetta luonnottamana/häpeällisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan