Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana mies, mutta elämänhallinta hukassa

celbell
01.11.2016 |

Mitä mä teen.. Olen löytänyt kivan miehen, hän on vasta 20-vuotias (eli aika poika...) Itse olen 4 vuotta vanhempi. Olen tuntenut hänet jo entuudestaan, ja meillä synkkaa hyvin. Kemiaa on, seksi on kivaa, hänen seurassaan saan nauraa ja huumoria riittää..

Mutta miehen elämänhallinta on ihan hukassa. On kai jotenkin masentunut kun ei ole elämässään saanut mitään aikaiseksi. Ei tiedä mitä haluaa tehdä. Asuu yksin ja käy kyllä matalapalkka työssä, jolla elättää itsensä. Ei omista autoa, ei edes ajokorttia. On siis riippuvainen aina kaikista esimerkiksi kulkemisen suhteen. Töihin nyt sentään kävelee. Ammattia ei ole, koska ei ole tiennyt mitä haluaisi opiskella. Onneksi töitä saanut suhteiden kautta, mutta opintoja hankala aloittaa ilman sitä korttia ja autoa. Sellainen oravanpyörä mistä ei saa kammettua itseään pois. Yrittää säästää, mutta en tiedä tuleeko siitä mitään. Armeijaakaan ei ole vielä käynyt.

Ärsyttää kun tulemme niin hyvin toimeen ja on kemiaa, mutta en näe parisuhteelle mahdollisuutta (vaikka mies on ihan minuun rakastunut eikä halua ketään muuta), mutta kaipaan parisuhteessa mieheltä tiettyä elämänhallintaa ja oma-aloitteisuutta. Olen itse 16-vuotiaasta elättänyt itseni ilman että saan vanhemmiltani rahaa, työmoraalini on hyvä koska haluan saavuttaa asioita ja olen valmis tekemään niiden eteen töitäkin. Mies on aivan vastakohta minussa tässä asiassa.

Jotenkin minustakin tulee ihan laiska hänen seurassaan, ja tämä aikaisempi elämänasenne katoaa. Tuntuu, ettei sillä rahalla ole niin väliä, tai statuksella/materialla muutenkaan. Mutta jotenkin ilotonkin olo, en tiedä mistä unelmoisin hänen seurassaan kun tuntuu että mitään vakavampaa kuten omakotitaloa tms on turha odottaa suhteeltamme jos se jatkuisi vakavana.

Kun mies ei ole töissä, ei hän tee perus kotiaskareita/harrastuksia mitä muut vaan istuu koneella ja pelaa. Hänen rytminsä on ihan sekaisin (tekee paljon iltavuoroa koska ei saa aamuisin itseään ylös), ja valvoo sitten johonkin 3-4 öisin.. Ihme kun ei saa itseään ylös, kun ei mene ajoissa nukkumaan tai elä "normaalin" ihmisen elämää.. Sitten nukkuu tosi pitkään.

Rutiinimme on niin eri rytmissä, että kun näemme joudun aina valvomaan. Rytmini on ihan päin p*rsettä, kun aina valvotaan kun ollaan miehen kanssa yhdessä. Jotenkin olen ihan sekaisin koko ämmä, kun elämä ei ole säännöllistä. Mennään nukkumaan milloin sattuu, syödään milloin sattuu, ei ymmärrä että minä saatan herätä aikaisin kouluun jne. Mies ei muutenkaan ole kiinnostunut mistään miesten töistä mitä useammat miehet tekee (remontointi, autot jne.) vaan elää vaan siellä omassa yksiössään.

Mies lupaa että ryhdistäytyy ja tästä suhteesta tulee jotain, mutta jotenkin epäilen. Miksi tulisi kun häntä kiinnostaa erilaiset asiat ja on tuollainen ihminen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siinä kehitteillä tyypillinen mieslapsi. Ota se hoiviisi, ja se jää tuollaiseksi. Erittäin huolestuttavaa, että hänen seura saa sinutkin laskemaan tasoasi. Et halua elää niin.

Ehdotan parin vuoden aikalisää. Jos poitsu miehistyy, suhdetta voi harkita uudelleen.

Vierailija
2/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä ole elämänhallinta hukassa. Hän käy töissä ja hoitaa asiansa. Ei kaikkien tyyliin kuulu se säännöllinen elämänrytmi. Itse syön kun on nälkä ja nukun kun väsyttää. Ja olen 3-kymppinen. Minun näkökulmastani mies on jo armeijassa kun pidät hänelle yhtä tiukkaa kuria. En jaksaisi tuollaista kumppania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä ole kemiaa kun jo nyt yrität muuttaa miestä. N39

4/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

En ota kantaa miesystäväsi elämään, vaan omaan kysymykseesi.Kirjoitat lopussa, että mies lupaa ryhdistäytyä. Se ei kuulosta minun korviini aikuisen, tasaveroisen suhteen perustalta. Jos suhde lähtee alkuun olettamuksesta tai toiveesta, että toinen osapuoli muuttuu, jotta parisuhde voisi hyvin, on lähtökohta mielestäni epärealistinen. Jokainen voi vastata vain omasta käyttäytymisestään. On eri asia toivoa jotain yksittäistä asiaa toiselta, kuin kokonaista elämänasennetta. Mielestäni asetelmassa näkyy hierarkkisuus, jos toinen osapuoli 'lupailee' muuttuvaansa. Suhteen elinehto on kummankin osapuolen itsenäisyys ja erillisyys, jota pitkin lähdetään läheisyyden, kumppanuuden ja sitoutumisen siltaa rakentamaan. Mitä ajattelet tästä? 

Vierailija
5/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en ole kyllä ennen kuullut, että ilman autoa ja ajokorttia ei voisi Suomessa aloittaa opintoja.

Vierailija
6/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija voisi saada ryhtiä mieheen, ainakin normaalin päivärytmin. Miksi on saanut lykkäystä armeijaan kun ei edes opiskele?

Vierailija
7/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse

Vierailija
8/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei ap.

En ota kantaa miesystäväsi elämään, vaan omaan kysymykseesi.Kirjoitat lopussa, että mies lupaa ryhdistäytyä. Se ei kuulosta minun korviini aikuisen, tasaveroisen suhteen perustalta. Jos suhde lähtee alkuun olettamuksesta tai toiveesta, että toinen osapuoli muuttuu, jotta parisuhde voisi hyvin, on lähtökohta mielestäni epärealistinen. Jokainen voi vastata vain omasta käyttäytymisestään. On eri asia toivoa jotain yksittäistä asiaa toiselta, kuin kokonaista elämänasennetta. Mielestäni asetelmassa näkyy hierarkkisuus, jos toinen osapuoli 'lupailee' muuttuvaansa. Suhteen elinehto on kummankin osapuolen itsenäisyys ja erillisyys, jota pitkin lähdetään läheisyyden, kumppanuuden ja sitoutumisen siltaa rakentamaan. Mitä ajattelet tästä? 

Kyllä mun mielestä tuossa on vielä  potentiaalia kun ikää on vasta  20 v. Jotkut miehet ovat  hitaita tuossa kypsymisessään. Käy kuitenkin töissä, mikä on hyvä merkki. Jotain ryhdistäytymistä täytyisi kyllä parin vuoden sisällä tapahtua.

Vierailija
9/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kaikki elä tietyn "kaavan" mukaan, jolloin täytyy herätä ja mennä nukkumaan samaan aikaan, syödä tiettyinä kellonaikoina tietyllä tavalla jne.. Jos olette lähtökohtaisesti kauhean erilaisia, ei suhteesta välttämättä onnellista tule, toisaalta voisitte oppia paljonkin toisiltanne.

Vierailija
10/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki se sinne armeijaan.

Vierailija
11/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalin kuuloinen parikymppinen. Monella on tuossa elämäntilanteessa vähän hakemista, kun on juuri muuttanut pois kotoa ja voi nukkua miten huvittaa, eikä tiedä vielä mitä haluaa elämältä. Käy kuitenkin töissä. Mihin ajokorttia tarvitsee, vai asutteko jossain ihan maalla?

Vierailija
12/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jännämies hyvällä alulla. Kohta alkaa viina maistua kun muija nalkuttaa ja...loput voidaan lukea iltapäivälehdistä.

Vierailija
13/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma päämääräsi on pysyvä suhde ja perheen perustaminen, etsi aikuisempi kumppani.

Jos taas pelkkä yhdesäolo riittää, niin ei siinä mitään, olkaa ihmeessä yhdessä. Kuulostaa siltä, että teillä on niin erilaiset perusasenteet, että suhde varmaan kaatuu jossain välissä ihan itsestään, koska olette liian erilaisia. Siksi ei mielestäni kannata liikaa sitoutua.

Vierailija
14/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on täällä jo sanonut, ei kyse ole siitä, että sinä olet kypsempi tai elämänhallintasi on parempi. Hänellä on vain erilainen elämäntyyli. Itse en halua herätä aikaisin aamulla ja ajokortinkin hankin vasta 24-vuotiaana, mutteivät nämä tehneet minusta mitään kyvytöntä, yhteiskuntakelvotonta urveloa. Mies (ei mikään poika ja on alentavaa, että kutsut häntä pojaksi) saattaa kyllä muuttua, mutta muutos pitää lähteä hänestä itsestään. Hän muuttuu, koska haluaa muuttua - toisen takia ei koskaan pitäisi.

Sinä vaikutat huonolta ihmiseltä parisuhteeseen. Ei jatkoon.

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi