Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kautta linjan, miksei naiset ja äidit välillä vaadi arvostusta omana itsenään?

01.11.2016 |

Niin sukupuolisesti, äitinä, naisena, työntekijänä. Ikinä ei vaadita arvostusta siitä mikä on luonnollista tai itselle arvokasta.
Työssä nainen ottaa mielellään vastaan naisen palkan koska ei ole yhtä hyvä kuin mies. Toisaalta kun pitäisi jonkin asian puolesta taistella, pyydetään huonontamaan toisilta eikä parantamaan omaa asemaa tai vaikka palkkaa. Ei pyydetä arvostusta omana itsenään vaan koitetaan pyrkiä jonkun toisen tasolle.
Äitinä sama juttu, ei ole haettu arvostusta äitinä vaan huudetaan miksi mies ei vaan tee samaa kuin äidit.
Nainen ei kelpaa naisena, naisen ominaisuuksilla ja pyydetä ja vaadita että sitä arvostettaisiin, vaan verrataan itseä miehiin ja halutaan tehdä hampaat irvessä samoja juttuja kuin mies.
Työpaikoilla kilpailu perseennuolennassa on usein niin kovaa että unohdetaan vaatia kunnioitusta omasta arvokkaasta työpanoksestaan.
Minä haluan arvostusta ja kunnioitusta siitä että olen äiti, nainen, vaimo ja hyvä työntekijä. En halua osoittaa sormella ketään et " katsopa kuinka huonosti tuo tekee".. Itsellä menee edelleen yhtä huonosti mutta onneksi menee sillä toisellakin????

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen sitä vimmaa, jolla äiti-ihmiset halutaan saada kotoa lapsia hoitamasta töihin. Tätä jauhavat myös naiset. Minulla on tutkinto, muttei työpaikkaa johon mennä. Siksi valitsin lasteni hoidon. Haen koko ajan töitä, mutten saa. Mihin siis menisin, jos laittaisin lapset hoitoon kunnalliselle?

Eläkkeitäni en mieti, koska tulevaisuuden eläkkeet ehditään muuttaa useita kertoja ja ehkä jopa lopettaa kokonaan. Työuraani naisena ei haitannut lasten teko, vaan pikemminkin niin päin, ettei sitä uraa koskaan edes tullut yhteiskuntamme surkean taloudellisen tilanteen vuoksi ja päätin sitten hankkia edes ne lapset, että meillä riittää tulevaisuudessakin veronmaksajia.

t. Perintöä odotellessa

No näin juuri... Mut eikö kuitenkin kannattaisi vaatia sitä kunnioitusta siitä mitä teet siellä kotona, eikä vähän hävetä itseään??

Miksi kenenkään pitäisi erityisesti kunnioitella tuntemattomia kotiäitejä?

No ehkä siksi että äidit tekevät kotona tärkeää työtä.

Niin, itselleen hankkimiensa lasten kanssa laulelua. Pitäisikö velanaisia kunnioittaa vähemmän? Entä miehiä jotka laittavat lapsen kunnalliseen ja tienaavat rahaa sen maksamiseen?

22/24 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen sitä vimmaa, jolla äiti-ihmiset halutaan saada kotoa lapsia hoitamasta töihin. Tätä jauhavat myös naiset. Minulla on tutkinto, muttei työpaikkaa johon mennä. Siksi valitsin lasteni hoidon. Haen koko ajan töitä, mutten saa. Mihin siis menisin, jos laittaisin lapset hoitoon kunnalliselle?

Eläkkeitäni en mieti, koska tulevaisuuden eläkkeet ehditään muuttaa useita kertoja ja ehkä jopa lopettaa kokonaan. Työuraani naisena ei haitannut lasten teko, vaan pikemminkin niin päin, ettei sitä uraa koskaan edes tullut yhteiskuntamme surkean taloudellisen tilanteen vuoksi ja päätin sitten hankkia edes ne lapset, että meillä riittää tulevaisuudessakin veronmaksajia.

t. Perintöä odotellessa

No näin juuri... Mut eikö kuitenkin kannattaisi vaatia sitä kunnioitusta siitä mitä teet siellä kotona, eikä vähän hävetä itseään??

Niin, itselleen hankkimiensa lasten kanssa laulelua. Pitäisikö velanaisia kunnioittaa vähemmän? Entä miehiä jotka laittavat lapsen kunnalliseen ja tienaavat rahaa sen maksamiseen?

Niin, vastakkainasettelua taas.

Nainen joka on äiti on äiti. Nainen jolla ei ole lapsia on lapseton, eikä siinä mitään. Ketään ei tarvi juuri arvostaa vähempää mutta toinen saa vaatia enemmän arvostusta.

Ja en nyt ymmärrä miten miehet jotka hoidattavat kunnallisessa liittyvät tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Esim. työelämässä naiset eivät ole koskaan nousuissakaan päässeet yhtä hyvään flowhun kuin miehet koska asiat menee keskenään tappeluksi. Olen itse todella rahakkaassa, isossa hyvin menestyvässä firmassa töissä. Sen sijaan että vaaditaan yhdessä parempaa palkkaa tai oloja, työnantaja jallittaa naiset kilpailuasemaan keskenään ja kukaan ei hyödy. Samaan aikaan miehiä palkataan kuukausipalkkalaisiksi mutta naiset eivät tätä huomaa kun tappelevat keskenään.

Yleensä naisia ei laiteta tappelemaan keskenään vaan tekevät sen ihan itse. Huomaa täälläkin välillä kommenteista, kun naiset pitävät esimerkiksi opiskelijakavereita kilpailijoina. Miehet puolestaan vetävät yhtä köyttä ja tajuavat pitää oikeita ystäviä (mutta on näitä naisissakin ja niin minäkin sain ensimmäisen kunnon työpaikan).

Vierailija
24/24 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Perintöä odotellessa

Niin, vastakkainasettelua taas.

Nainen joka on äiti on äiti. Nainen jolla ei ole lapsia on lapseton, eikä siinä mitään. Ketään ei tarvi juuri arvostaa vähempää mutta toinen saa vaatia enemmän arvostusta.

Ja en nyt ymmärrä miten miehet jotka hoidattavat kunnallisessa liittyvät tähän.

Vaatia saa vaikka kuuta taivaalta. Lasten porsiminen ei ole mikään mitalin paikka.

Sitä, että pitäisikö kotona lasta hoitavaa äitiä arvostaa enemmän kuin isää joka maksaa päivähoidosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan