mies käytti huumeita pari viikkoa, tunteet muuttuivat :/
Suhteessa ollut haasteita monesta, ihan luonnollisestakin syystä mutta mies on vähän herkemmän puoleinen, reagoi riitelyyn herkästi ja menettää yöuniaan ja stressaantuu pikku huutamisesta ja naisellisista tunnepurkauksista yms. Kertoo että oli toista kuukautta vaikea nukkua ja ahdistusta ja sydämentykytystä yms.
Ilmeisesti ei sitten enää keksinyt muuta keinoa lievittää krooniseksi muuttunutta stressiään kuin käyttämällä kannabista! Aloin ihmetellä uutta tuoksua enkä tiennyt mikä se on. Huomasin kuitenkin sen päivittäin ja mieskin muuttui, alkoi olla iloisempi ja nukkui hyvin ja halaili enemmän ja jotenkin enemmän tuli lähelle ja oli ystävällinen vaikka oisin riidellyt juuri.
Sitten kysyin yksi päivä että mistä tuo tuoksu tulee, ja kertoi että kannabiksesta. Järkytyin tosi pahasti. Kuulemma vielä mun syytä kun hän stressaantunut eikä keksinyt muuta keinoa tilanteessa, eikä edes kadu asiaa. Hän ei ollenkaan tunnu pitävän sitä pahana asiana.
Kertoi että määrät olivat minimaalisia, että se oli lääkkeeksi, että käytti parissa viikossa vähemmän kuin mitä hupikäyttäjät käyttävät yhdellä kertaa yms. Riideltiin monta kertaa asiasta enkä kestä enää kuulla koko sanaa. Hän lopetti sitten käytön ja sanoi ettei käytä enää jos se on niin paha asia, eikä käytä enää.
Järkyttävää. Jokin muuttui sydämessä, se että mies käytti huumeita muutti tunteet enkä tiedä miten tästä eteenpäin.
Kommentit (34)
Eihän nyt yksittäisistä kannabiksen pössyttelyistä mitään geenivikoja tule.
Huolestuttavampaa sen sijaan on se, millaisissa piireissä mies liikkuu, jos huumeita saa helposti hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavampaa sen sijaan on se, millaisissa piireissä mies liikkuu, jos huumeita saa helposti hankittua.
Ei siinä mitään piirejä tarvita. Helsingissä myydään avoimesti kadulla. Kotiin voi kätevästi tilata silkkitieltä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hemmettiä, oikeastiko ihmiset puolustelevat täällä huumeiden käyttöä! Ei ole todellista! Minä en hyväksy minkäänlaista kokeilua tai käyttöä. Jos kuulisin, että oma mieheni on moiseen sortunut niin se olisi suhteen loppu.
Jättäisitkö myös, jos miehesi kokeilisi alkoholin juomista tai tupakointia? Ovat huomattavasti vaarallisempia ja enemmän riippuvuutta aiheuttavia kuin kannabis. Olethan itsekin raitis ja savuton?
Kannabis on tosiaan ihan eri asia kuin vaikkapa suonensisäiset huumeet. Toki se laittomuuden rajan ylittäminen voi madaltaa joillain kynnystä pahempiin kokeiluihin. Tähän voisi auttaa kannabiksen laillistaminen - lääkekäytössähän se jo onkin.
Minä olisin sitä mieltä, että ennemmin sallittaisiin kannabis ja kiellettäisiin tupakka lailla, koska tupakka oikeasti tappaa jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Ennemmin ap on tässä se sika, joka huutaa ja sekoilee kotonaan niin, ettei mies kestä häntä, jossei ole pilvessä. Että ennemmin ap:n miehen tässä täytyisi jättää se sika niin voisi olla elämäänsä tyytyväinen ja stressitön ilman pössyttelyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui. Tänään just oli Hesarissa mielipideosastolla tyypistä, joka masennuksessaan turvautui huumeisiin. Sen jälkeen se ei saanut apua siihen mistään, koska huumeongelma! Vaikkei huumeet siis olleet muodostuneet ongelmaksi, vaan ongelma oli edelleenkin se masennus.
Eli ei sitten kannata mainita tuota omahoitokokeilua missään, jos mies tarvitsee apua henkisiin pulmiin.
Jos omin luvin käytät esim. kannabista vaivoihin niin lääkärin mielestä sinulla on huumeongelma. Apua on sen jälkeen turha odottaa. Lääkäreillä on vahvat ennakkoasenteet itselääkintään, potilas on aina väärässä. Vähintään kummallista mihin kaikkeen lääkekäytön sallineissa yhdysvaltojen osavaltioissa kannabista saa lääkkeeksi. Ihmiset on siellä samanlaisia mutta lääkäreillä on eri asenteet.
Juu, minä ainakin, kun hain masennushoitoon, pidin turpani kiinni alkoholinkäytöstäni. Sanoin, että saatan minä joskus lasin viiniä ruokajuomana ottaa. Todellisuudessahan vedän kännit pari kertaa kuussa ja saatan joskus arkenakin tissutella vinkkua ja lonkkua harva se päivä. Toki pyrin maltillisesti vähentämään ja pyrin kohtuukäyttöön - esim. nyt olen lopettanut tuon arkitissuttelun ja ottanut viikonloppuisinkin kevyemmin.
Epäilen kuitenkin, etten olisi apua masennukseeni saanut, jos olisivat - iik apua - saaneet kuulla, että mä ihan ongelmitta vetäisen 6-8 lonkeroa tai pullon valkkaria (tai molemmat) illan aikana, jos sellaisella päällä olen.
Tosin vältän alkoholin juomista masennukseen. Juon silloin, jos istutaan iltaa kavereiden kanssa, jauhetaan paskaa, lauletaan baarissa karaokea yms. Masennusjaksoilla pyrin välttämään alkoholin käyttöä, vaikkei lääkitykseni sitä estäkään. (Lääke tosin poistaa darran mukavasti, jos sellaisen satun joskus itselleni juomaan.)
Narkkari mikä narkkari, etsi parempi.
Miten nykyään ihmiset ovat niin kannabismyönteisiä? Ei se kannabis mitenkään haitaton vaihtoehto ole. Toisaalta en kannata mitään päihteiden käyttöä, joten olen kai hyvin tuomitseva kaikille aineille.
Itse ottaisin eron huumeitten käyttäjästä. Ja varmasti tulee alapeukkuja tästä mutta aivan sama.
Vierailija kirjoitti:
Hamppua saa ihan tavallisilta, työssäkäyviltä ihmisiltä. Yleensä noissa piireissä ei käytetä oikeita huumeita, mitä nyt satunnaista alkoholinkäyttöä ilmenee joillain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamppua saa ihan tavallisilta, työssäkäyviltä ihmisiltä. Yleensä noissa piireissä ei käytetä oikeita huumeita, mitä nyt satunnaista alkoholinkäyttöä ilmenee joillain.
kannabiksen hankinta= kirjoita googleen huumeita netistä. ongelma ratkennut... vaikkahan tuota hyvin harmitonta ainetta ei oikeen huumeeksi voi sanoa. kannattaa muuten chekata miksi se on suomessa laitonta^^ mielummin itse pelaisin jatsia huvikseen enkä päättääkseni asioista
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyään ihmiset ovat niin kannabismyönteisiä? Ei se kannabis mitenkään haitaton vaihtoehto ole. Toisaalta en kannata mitään päihteiden käyttöä, joten olen kai hyvin tuomitseva kaikille aineille.
Siksi että nykyään monilla on realistinen käsitys kannabiksesta. Ei ole haitaton mutta vähiten haitallinen päihteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään huume ei ole okei, jos se on ainoa keino olla onnellinen. Oli se sitten kannabis tai alkoholi.
Jos hyvä mieli on täysin riippuvainen aineesta, niin sen käyttö ei lopu koskaan.
Niin no Suomessa ainakin yksi kolmekymppinen perheen isä saa lääkekannabista masennukseen laillisesti. Monikaan ei saa mutta onko sinusta ok että erilaisia lääkkeitä pitää syödä masennukseen vaikka kannabis olisi parempi lääke mutta lääkärit ei sitä kirjoita?
Moni masennuslääke altistaa itsemurha-ajatuksille ja oikeasti koukuttaa. Kannabishan ei aiheuta vieroitusoireita kuten lääkkeet.
Jos omin luvin käytät esim. kannabista vaivoihin niin lääkärin mielestä sinulla on huumeongelma. Apua on sen jälkeen turha odottaa. Lääkäreillä on vahvat ennakkoasenteet itselääkintään, potilas on aina väärässä. Vähintään kummallista mihin kaikkeen lääkekäytön sallineissa yhdysvaltojen osavaltioissa kannabista saa lääkkeeksi. Ihmiset on siellä samanlaisia mutta lääkäreillä on eri asenteet.