Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi synnyttäessä mies joutuu lähtemään kun vierailuaika päättyy

Vierailija
31.10.2016 |

Vai eikö silloin olla vielä salissa? Toisenlaiset äidit sarjassa vain kerran tuli vastaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies on yötä päivää synnärillä ollut, kuten mäkin. Kätilöopisto ja naistenklinikka.

Vierailija
2/6 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä synnytyssalissa ole vierailuaikaa. Osastolla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu missä ovat. Mies saa olla synnytyssalissa niin kauan kuin nainenkin. Ja jos vauva syntyy esim klo 19 ja vierailuaika loppuisi klo 20 niin pyritään järjestämään perhehuone. Jos ei ole vapaata ja kaikissa kahden hengen huoneissa on jo joku niin sitten on vaan pakko mennä isän kotiin kun synnytyssalista lähdetään. Harmittavaa kyllä mutta ei sille mitään voi.

Vierailija
4/6 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistyi synnytys yöllä, olin osastolla käynnistyksessä. Mies sai heti sairaalaan tultuaan tulla ihan sinne osastolle, keskellä yötä. Tosin synnytys eteni todella nopeasti ja saleja ei ollut vapaana, joten alettiin jo valmistautua synnytykseen siinä osastolla. Onneksi sali viime hetkellä vapautui ja juoksin kahden supistuksen välissä sinne saliin synnyttämään. Olin salissa siis n. 5 minuuttia ennen kuin vauva syntyi.

Mutta varmaan jos ollaan osastolla odottelemassa, niin pitää lähteä vierailuajan päättyessä. Synnytysosastolla ei ole vierailuaikaa.

5/6 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa jäädä Suomessa aktiivisen synnytyksen jälkeen, jos kello on yli 21:00, ellei ole perhehuonetta. Aivan käsittämätöntä, että äiti ja nainen, joka on juuri kokenut yhden elämänsä vaarallisimmista, kauheimmista ja ehkä kauneimmista hetkistään, jätetään yksin siinä tilanteessa. Samoin se mielestäni estää miehiä kokemasta vauvansa kanssa niitä tärkeitä ensimmäisiä hetkiä, kun hänet lähetetään yksin kotiin psyykkisesti raastavan kokemuksen jälkeen, ilman vaimoa ja vauvaa.

Vierailija
6/6 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut mieleenkaan tuo et pitaa lahtea pois jos syntyy vahan ennen vierailuajan paattymista.

sori toi yks kirjain ei toimi jostai syysta nyt