Ihmiset jotka eivät tule riippuvaisiksi ovat jotenkin puutteelisia. Ei ole normaalia, ettei kokukutu esim nikotiiniinm
Tuttava kertoi, että poltti nuorena 5 vuotta. 15 vuotiaasta - 20 vuotiaaksi ja tuli järkiin ja päätti lopettaa. Hän pystyi lopettaa, kuin seinää päivittäisen sauhuttelun.
Ilman vierotusoireita. Kuulemma poltti aluksi seuran takia ja samalla jokin muu kiehtoi tupakoinnissa.
Ei siis riippuvuuden takia.
Kyllä ihmisen täytyy olla jotenkin puutteellinen jos ei koukutu asioihin.
Vaikka se kuinka helpottaisikin elämää niin se on vain merkki että jotain puuttuu päästä ja siitä voi olla taas ongelmaa jossain muualla.
Kommentit (17)
Jossain kirjoitettiin, että 30% ihmisistä koukuttuu nikotiiniin. Jotkut taas koukuttuvat sokeriin. Toiset peleihin. Kolmannet seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielen heikkoutta.
Ai riippuvuus vai se ettei tule riippuvaiseksi?
Olkoon sitten niin, että olen jotenkin päästäni vialla :D Mielummin se, kuin nikotiiniriippuvuus muista riippuvuuksista puhumattakaan.
Minä en tule riippuvaiseksi mistään, lääkkeistä, viinasta tai mistään ei tule mitään oloja, euforiaa tai mitä nyt jotkut saakin,lyricatkin lopetin kerralla ilman mitään vieroitusoireita, nekään ei tehnyt muuta kuin väsyttivät vähän,seksistä tykkään mutta ei sekään tunnu hyvälle kuin sen hetken.
Avokkikin voisi paka laukkunsa ja häipyä enkä varmaan parin päivän päästä edes muistaisi sitä, en myöskään näe unia ikinä.
Mulle ei tullut nikotiiniriippuvuutta, noin 10v sauhuttelua päivittäin tai silloin tällöin seurassa. Loppui ilman viekkareita kertalaakista. Eikä ole tullut kofeiinistakaan riippuvuutta, monille päänsärky kertoo kahvitauon ajasta lähes minuutilleen.
Toisaalta kiinnostaisi kokeilla muitakin koukuttavia aineita, että koukuttaako mikään fyysisesti mutta ehkä en halua kuitenkaan ottaa riskiä :D. Elämäntilannekaan ei nyt oikein anna myöden koehiirenä olemiseen.
Mielenkiintoinen trolli. Voihan sitä tosiaan noinkin ajatella, jos omat riippuvuudet on muuten vaikeaa hyväksyä. Että joo, jotain vikaa on niissä 90 % ihmisistä, jotka eivät koukutu alkoholin juomiseen kuten minä! Ja mussa on jotain vikaa kun en ole nikotiiniriippuvainen vaikka poltin pari vuotta päivittäin, enää en muuta kuin kännissä.
No miksi minun piti olla se, joka on koukussa nikotiiniin, alkoholiin ja sokeriin?
Työnarkomaani en onneksi ole eikä seksikään kiinnosta.
9
Hauska provo. Lähivuosinahan sitä ollaan tutkittu paljon ja tulos on, että terve ihminen ei jää koukkuun.
Addiktoituvat tyypit ovat niitä, joilla on köyhä ja kurja elämä tai mielenterveysongelmia.
Nikotiinin en jää jostain syystä riippuvaisiksi, mutta alkoholiriippuvuus kehittyi silti.
Miulla on alkomaholiriippuvuss ja nikotiiniriippuvuus. Rommia on nytekin tullut nautittua. Tavallisesti juon viskiä.
Vierailija kirjoitti:
Miulla on alkomaholiriippuvuss ja nikotiiniriippuvuus. Rommia on nytekin tullut nautittua. Tavallisesti juon viskiä.
Minä en jaksa edes lukea otsikoita joku provo helvata. no antaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa edes lukea otsikoita joku provo helvata. no antaa mennä.
ostsikko vai mikä lepiäteksti se onkaan.
Mä olen koukussa sokeriin ja myös kahviin. Juon kahvia vain pari mukillista päivässä, mutta jos jätän kokonaan pois, saan päänsäryn.
Mies taas on herkkä kofeiinin sivuvaikutuksille, hänelle ei kahvi sovi lainkaan. Nikotiiniriippuvuus iskee, jos hän polttaa yhtään mitään, joten täydellinen kieltäytyminen kaikesta nikotiinista on ainoa vaihtoehto. Viikonloppuolusistaan hän ei luopuisi.
Varmaan melkein kaikki koukuttuu jostain, aineet vain vaihtelee. Kaikki ei onneksi halua kokeilla, koukuttuisiko heroiiniin vai ei.
Joo niin on puuttelinen jos ei omaa samoja huonoja ominaisuuksia kuin katkera ap!
T. Polttanut 3 vuotta jäämättä koukkuun ja lopettanut!