Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pussilakana ei näköjään ole itsestään selvä asia Euroopassakaan

Vierailija
30.10.2016 |

Oltiin syyslomareissulla Barcelonassa ja hotellissa oli viltti+lakana. Viimeksi tuollaisen viritelmän näin 70-luvulla mummolassa =)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikan tasosta.

Vierailija
2/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käytiin nizzassa, siellä oli sama systeemi. tuli yllättävän kylmä yöllä vaikka koko viikon oliki hellettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikan tasosta.

Suomessa on kyllä kämäsimmässäkin luukussa pussilakanat. Tuo oli ihan hyvä hotelli kuitenkin.

Ap.

Vierailija
4/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzassa 5 tähden hotellissa oli pussilakana.

Vierailija
5/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun käytiin nizzassa, siellä oli sama systeemi. tuli yllättävän kylmä yöllä vaikka koko viikon oliki hellettä

Millaiset vessat siellä oli? 2000-luvun alussa Nizzassa törmäsin baarissa reikä-lattiassa vessaan. Hotellissa oli ihan pöntöt.

Vierailija
6/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just nyt Espanjassa, vierailen espanjalaisessa perheessä ja pussilakanassa olen nukkunut. Tästä kaupungista löytyy jopa IKEA, maailma on pieni.

Vierailija
7/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa viltti+lakana? Että sängyssä oli siis pelkkä aluslakana, jonka päällä maaataan ja sitten viltti ilman lakanaa vai aluslakanan lisäksi viltti, jonka alle nukkujan päälle laitetaan toinen lakana, ettei viltti sotkeennu?

Vierailija
8/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin syyslomareissulla Barcelonassa ja hotellissa oli viltti+lakana. Viimeksi tuollaisen viritelmän näin 70-luvulla mummolassa =)

Englannissa ihan vakiokauraa.

Vierailija
9/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa viltti+lakana? Että sängyssä oli siis pelkkä aluslakana, jonka päällä maaataan ja sitten viltti ilman lakanaa vai aluslakanan lisäksi viltti, jonka alle nukkujan päälle laitetaan toinen lakana, ettei viltti sotkeennu?

Aluslakana alla ja päällyslakana viltin alla. Lakanoita on siis kaksi.

Vierailija
10/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aluslakana sitten lakana ja sen päällä viltti. Mies nukkuu niin levottomasti, joten ei tuollainen viritelmä aamuun asti pysy. Toinen ihmetys oli tyyny. Koko oli about 30×100cm. Kyllä matkailu avartaa =)

Ap.

Vierailija
11/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus Barcelonasta kesältä, kahden lakanan välissä oli peitto. Hiton hankalaa ja epäkäytännöllistä. Hotellin tähtiluokitus oli ****S.

Vierailija
12/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon just nyt Espanjassa, vierailen espanjalaisessa perheessä ja pussilakanassa olen nukkunut. Tästä kaupungista löytyy jopa IKEA, maailma on pieni.

Onko niissä pussilakanoissa käsikolot?

Vierailija
13/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai jossain Välimerellä tarvita peittoa ikinä? Miksi olisivat siis pussilakanaakaan koskaan tarvinneet? Joku viltti riittää hyvin.

Vierailija
14/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Niin aina joskus vinosti hymyilyttää, kuinka monikaan suomalainen ei oikeasti tajua millaisessa "hyvinvointi valtiossa" asuu ja elää. Ei tämäkään tietenkään mikään paratiisi ole, mutta on täällä impivaarassa kuitenkin moni asia ihan arkipäiväistä siinä, mitä sivistyneessä keskieuroopassa vielä harvinaista. Itse en esimerkiksi olisi osannut ajatella kaipaavani kunnollista vesihanaa - kahden vesihanan asemasta, astiain kuivasukaappia, kunnollisa muovikasseja, melkein mitä tahansa muuta lattiamateriaalia kuin likaista ja ummehtunutta kokolattiamattoa, useampi "kerroksisia" ikkunoita.... 

Vierailija
15/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen matkustanut paljon englannissa ja irlannissa, varmaankin yhteensä yli 30 kertaa. 80- luvulla erässä tosihalvassa hotellissa oli vastaava viltti, ja toisen kerran n 15 v sitten erään vanhan mummon pitämässä B& B: ssä Ballyvaughnissa Irlannissa. Ja Irlantia olen kiertänyt Noissa aamiaismajoituksissa ja vuokrannut mökkejä.

Vierailija
16/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa kuivatella pussilakanapyykkejä ilman kuivausrumpuja tai ilmastointeja välimeren ilmastossa, huomaat kyllä nopeasti miksi pussilakanat eivät ole se kaikista käytännöllisin ratkaisu :)

Vierailija
17/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niissä pussilakanoissa käsikolot?

Ei ole, ja sen takia mä ostan lakanat aina Ikeasta tai H&M Homesta. Peitto on paljon siistimmän näköinen ilman niitä reikiä. :) Meillä on tuplaleveä peitto, ja senkin saa pujotettua pussilakanaan kivuttomasti ilman niitä reikiäkin.

Vierailija
18/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa on kyllä enemmän sääntö kuin poikkeus, että pussilakanan sijaan on lakana ja viltti. Ehkä ei hienommissa hotelleissa, mutta semmoisia ei ole juuri suosittukaan. :D

Vierailija
19/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa kuivatella pussilakanapyykkejä ilman kuivausrumpuja tai ilmastointeja välimeren ilmastossa, huomaat kyllä nopeasti miksi pussilakanat eivät ole se kaikista käytännöllisin ratkaisu :)

Olettaisin että 4 tähden hotelli pesettää lakanansa pesulassa. Ja helpompi se pussilakana on pestä ja kuivata kuin se viltti joka väkisinkin likaantuu myös kun lakana ei pysy.

Vierailija
20/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aluslakana sitten lakana ja sen päällä viltti. Mies nukkuu niin levottomasti, joten ei tuollainen viritelmä aamuun asti pysy. Toinen ihmetys oli tyyny. Koko oli about 30×100cm. Kyllä matkailu avartaa =)

Ap.

Pitkulaiset tyynyt on standardi myös Brittein saarilla. Saksassa taas tyynyt voi olla tosi isoja, Samoin unkarissa. Tai noi pitkät tyynyt taitaa olla monissa englanninkielisissä maissa, ainakin kokemukseni mukaan Kanadassa ja Etelä- Afrikassa.