Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies paljasti inhottavan asian menneisyydestään

Vierailija
30.10.2016 |

Olen seurustellut jo pitkään yhden ihanan miehen kanssa ja olemme molemmat hyvin vakavissaan tässä suhteessa. Mies kertoi minulle, että oli teininä rakastunut serkkuunsa ja serkku tähän ja että heillä oli vakavana aikeena mennä naimisiin. Serkun äiti oli sitten lopulta torpannut koko kuvion ja kieltänyt avioliiton. Ja tästä miehen sydän silloin aikanaan murtunut. Vaikka asiasta on jo melkein 20 vuotta aikaa, mies puhui tästä edelleen hyvin vakavana. No, minä empaattisena kuuntelin, mutta en vaan jotenkin nyt pääse yli tästä ajatuksesta, että minusta on tosi sairasta rakastua omaan serkkuunsa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta on tosi sairasta rakastua omaan serkkuunsa.

Perustele loogisesti asian vääryyttä.

Vierailija
2/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan laillista kuitenkin.unohda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun kanssa saa mennä naimisiin.

Ihan lain mukainen suhde siis.

Onkohan mies päässyt yli vai kaipaako rakastaan, näkee kuitenkin juhlissa....

Vierailija
4/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se maailman fiksuinta ole jos lapsia meinaa vääntää, mutta se on kuitenkin entisajan kontekstissa ollut ihan normaalia, eikä tänäkään päivänä rikollista(?).

Vierailija
5/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja nai oma serkkusi.

Vierailija
6/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uussuomalaisille normi toimintaa

Vierailija
7/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

J?

Vierailija
8/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakkaat edesmenneet isovanhemmat olivat serkkuja keskenään. Heidän lapsensa olivat ja ovat ihan poikkeuksellisen fiksuja ja sivistyneitä ihmisiä. Oksettaa lukea sun tekstiä, ap. Todella.

Vierailija
9/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillista joo, mut ymmärrän kyllä AP:ta. Tosi puistattavaa munki mielestä serkuksien keskeinen nainti...

10/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan tuo oli normaalia, varsinkin aatelisissa piireissä. Mitä tuosta, älä juutu asiaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläänhän tavalla serkun äiti ei olisi todellisuudessa pystynyt liittoa estämään, jos pari olisi halunnut naimisiin eli ihan höpöhöpöä taas.

Vierailija
12/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin enemmänkin huolissaan siitä, että mies haikailee 20 vuoden takaista rakkautta. Ihan sama onko se serkku tai muu herkku.

Kyllä noin kauan aikaa tapahtuneet asiat pitäis olla jo käsitelty ja sen verran unohdettu, että ei tyttöystävää niillä vaivattais...

Vierailija
13/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä tulee sisäsiittoisuutta jälkikasvuun, voi ilmetä sairauksina yms ongelmina yllättäen...

Vierailija
14/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitään outoa. Serkut saa rakastua jos haluaa..

Vierailija
15/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että on tosi kiusallista jos joutuu sukujuhlissa yms tapaamaan ja entäs kaikki mahdolliset perhekuvat joissa ehkä näkee nämä entiset rakastavaiset onnellisena yhdessä jo lapsesta saakka? Moniltahan löytyy albumikaupalla näitä.. Eli on monin veroin pahempi kuin "tavallinen" nuoruuden rakkaus.

Vierailija
16/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ite on todellakaan voi sillä silmällä katsella pikkuserkkujanikaan!! Mutta toisaalta heillä tilanne ohi nyt, joten try to get over it?

Vierailija
17/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut että se on kiellettyä. Ei hemmetti!

Vierailija
18/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Onko se todella laillista?

Vierailija
19/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama! Onko se todella laillista?

Jep.

Vierailija
20/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on laillista. Lisäksi tämä on ollut ihmiskunnan historian saatossa hyvin yleistä. Suvun varallisuus pysyy suvussa, eli se on ollut myös järkevä taloudellinen järjestely. Serkun kanssa yhteisiä geenejä on vain 12,5 % eli ei nyt kovin paljon. Ei sitäkään jos on joku postimies käynyt kovan paketin kanssa. Toki siitä tulee ongelmia jos sama meno jatkuu vuosisatoja kuten on joissakin tapauksissa käynyt hoveissa ym yhteisöissä. Ei mielestäni ole syytä pitää mitenkään ylikieroutuneena.