Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkasalaisuus pitää loppua

Vierailija
30.10.2016 |

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/palkansaajajarjestoilta-vih…

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kertoisitko-itse-palkkasi-e…

Olisi erittäin hyvä että palkat tulisi julki. Silloin palkkauksesta tulee tasa-arvoista ja kaikki saavat samaa palkkaa

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä kaikki?

Vierailija
2/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, että palkat tulisivat julki ja tietäisi mikä olisi oikea palkkataso. Mutta eivät kaikki silti samaa palkkaa saisi. Samaakin tehtävää tekevät voivat olla työnantajalleen ihan eri arvoisia. Toinen esim huomattavasti nopeampi ja siksi tuottavampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, että palkat tulisivat julki ja tietäisi mikä olisi oikea palkkataso. Mutta eivät kaikki silti samaa palkkaa saisi. Samaakin tehtävää tekevät voivat olla työnantajalleen ihan eri arvoisia. Toinen esim huomattavasti nopeampi ja siksi tuottavampi.

Silloin on provisiopalkka jos halutaan antaa palkkaa saavutusten mukaan.

Vierailija
4/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki?

Työntekijät

Vierailija
5/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös palkkojen julkistamista. Yleistä avoimuutta. Ei se kaikkien palkkoja tule tasaamaan, mutta tekee asiasta läpinäkyvää.

Entistä enemmän palkat on menossa tulosperusteiseksi, nykyisen läsnäolopalkan sijaan. Palkkausjärjestelmät kehittyy ja sillä tiellä avoimuus on tärkeää.

Vierailija
6/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin on provisiopalkka jos halutaan antaa palkkaa saavutusten mukaan.

Eipä tämä esim it-alalla onnistu. Paljon on töitä, josta proviisiota ei voida maksaa. Tai jos esim minä tuotan työnantajalle miljoonan euron säästöt plus mahdollista tuottavien päätösten tekemisen, joiden avulla firma voi tuottaa vaikkapa 5 miljoonaa enemmän kuin ilman näitä tietoja. Mutta silti myyjän pitää myydä, että tuotto saavutetaan. Niin mistä mulle maksetaan provisio?

Vierailija
7/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi samaa työtä tekevän työtoverini jolla ei ole mitään ammattikoulutusta ja työkokemusta vain tästä tehtävästä työpaikkakoulutettuna pari vuotta, pitäisi saada samaa palkkaa kuin minä jolla on alalle sopiva koulutus ja monipuolinen 15 vuoden työkokemus eri firmoista?

Vierailija
8/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo3 kirjoitti:

Miksi samaa työtä tekevän työtoverini jolla ei ole mitään ammattikoulutusta ja työkokemusta vain tästä tehtävästä työpaikkakoulutettuna pari vuotta, pitäisi saada samaa palkkaa kuin minä jolla on alalle sopiva koulutus ja monipuolinen 15 vuoden työkokemus eri firmoista?

Entä jos se kouluttamaton työkaverisi nosteleekin paljon kovempia palkkoja, kun vain veljeilee pomonne kanssa?

Vierailija
9/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki?

Työntekijät

Meinaatko, että kaikki-kaikki työntekijät saisi samaa palkkaa, vai kaikki samaa työtä tekevät?

Vierailija
10/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joopajoo3 kirjoitti:

Entä jos se kouluttamaton työkaverisi nosteleekin paljon kovempia palkkoja, kun vain veljeilee pomonne kanssa?

No ei se nostele, eikä veljeile esimiehen kanssa. Valittaa ettei yhtä paljon kuin muut.

Vierailija
11/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joopajoo3 kirjoitti:

No ei se nostele, eikä veljeile esimiehen kanssa. Valittaa ettei yhtä paljon kuin muut.

Sekin tilanne on joillain työpaikoilla, vaikka ei teillä.

Vierailija
12/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo3 kirjoitti:

Miksi samaa työtä tekevän työtoverini jolla ei ole mitään ammattikoulutusta ja työkokemusta vain tästä tehtävästä työpaikkakoulutettuna pari vuotta, pitäisi saada samaa palkkaa kuin minä jolla on alalle sopiva koulutus ja monipuolinen 15 vuoden Työkokemus eri firmoista?

Koska palkka maksetaan työstä ja työhön liittyvästä osaamisesta ja siitä suoriutumisesta. Ei ylikoulutuksesta tarvitse maksaa, palkka tehtävän vaativuuden ei koulutuksen mukaan.

Vierailija
13/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo3 kirjoitti:

Koulutuksella ei ole mitään merkitystä palkkaan.

Jos tulos on sama niin palkka on sama

Vierailija
14/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki?

Työntekijät

Meinaatko, että kaikki-kaikki työntekijät saisi samaa palkkaa, vai kaikki samaa työtä tekevät?

Lopeta toi näsäviisastelu trollailu

Vierailija
15/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärstäkerroin ratkaisee nykyään työpaikoilla ja se on helvetin väärin. Ainoastaan tuloksen pitäisi vaikuttaa ja ehkä jonkun verran kokemuksen ja koulutuksen alkupalkkaan.

Vierailija
16/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki?

Työntekijät

Lopeta toi näsäviisastelu trollailu

Lopeta itse kirjoittelemasta mitä sattuu.

Vierailija
17/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/palkansaajajarjestoilta-vih…

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kertoisitko-itse-palkkasi-e…

Olisi erittäin hyvä että palkat tulisi julki. Silloin palkkauksesta tulee tasa-arvoista ja kaikki saavat samaa palkkaa

Vitun kommunisti.

Vierailija
18/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään kannattanut, hyvä jos tätä lähdetään nyt ajamaan. EK tietenkin vastustaa, ei sovi heidän käsitykseensä "vapaasta markkinataloudesta." :D

Ylipäätään yhteiskunnassa ja ihan maailmanlaajuisesti tulee pyrkiä eroon liikesalaisuuksista ja kaikenlaisesta harmaasta taloudesta. Avoimuuden lisääminen helpottaa tässä savotassa.

Vierailija
19/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis just torstaina ajattelin tuota. Olisi niin kiva kun minun 3 esimiehen palkka lukisi niiden oven ulkopuolella. Itse hoidan omien töiden lisäksi heidän töitään ja palkkaa saan nettona 1600 e.

Vierailija
20/39 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helvetin hyvä kun pomon kaveri saa paljon parempaa palkkaa ja etenee urallaan vaikka on vähemmän koulutettu ja laiskempi. Töitä tehdään vaan silloin kun on hierarkiassa korkeampia paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme