Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kasviskinkku jouluksi?

Vierailija
30.10.2016 |

Miniä on kasvissyöjä, joten ajattelin hankkia tavallisen kinkun lisäksi jonkun kasvisversion. Soijapohjaisia taitavat olla, joten laittakaa reseptejä tai jos ostan kaupasta, niin onko suosituksia mistä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekaan kuin kasvis-kinkku. Ihan sama kuin minä sanoisin että haluan grillata liha-porkkanoita.

Vierailija
2/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviskönttejä on mutta ei ne ole kinkkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista olekaan kuin kasvis-kinkku. Ihan sama kuin minä sanoisin että haluan grillata liha-porkkanoita.

Kaikki tajusivat kuitenkin AP:n pointin: koostumukseltaan kinkun kaltainen, ehkä kinkkumaiselta maistuva kasvisruoka. Linda McCartneyn kasviskeittokirjassa oli ainakin jonkin soijapohjaisen paistin ohje!

Vierailija
4/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaisin tällaisen kasviskinkun jollakin muulla hyvällä kasvisruualla. Jos en itse tietäisi mitä, kysyisin miniältä toivetta.

Vierailija
5/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettuja seitankinkkuja sai ainakin Ruohonjuuresta muistaakseni viime vuonna. Jos haluaa itse tehdä seitania, Vegekaupoista saa kätevän jauhomixin. 

Vierailija
7/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessss!!! Hienoa kun otitte puheeksi! :-D En olisi hoksanut, tuota pitää kokeilla!

Vierailija
8/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan selvittää, että syökö hän munia vai ei. Tässä on jamie oliverin ohje.

Itse ihan näin äkkiseltään tekisin ehkä soija rouheesta, fenkolista (aika lihaisa rakenne) ja kuivatuista shiitakesienistä (moneen kertaan uitettina ja tyhjäksi puristettuina, jotta liiasta omasta aromista pääsee eroon) haketta joka pitää kosteutta "paistissa ja imee aromit itseensä. Siihen sitten sipulia, selleriä, soijaa mausteeksi, ym. Valkosipulia chiliä, Jaimeien savupaprika olisi varmaan kova, jotta saisi vähän savua makuun. Jos syö juustoa niin ihan prosessoitu cheddar tai ne matalassa lämpötilassa sulavat viipale juustot on hyviä sekaan leivottuina, vaikka täällä luultavasti pidetään liian eineksenä.Oikeiden juustijen rakenne on vaan liian kova ja venyvä lihan korvikkeeksi ja kosteuttajaksi.

No kannattaa leipoa parit kokeeksi ja katsoa mika maistuu.

Vierailija
9/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hail seitan.

Vierailija
10/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn lehtiä läjä ulkoa keoksi tarjoiluvadille. Sinappia päälle.

Vierailija
11/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöks

Vierailija
12/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitan on hyvää

Vierailija
13/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorrutettu savutofu on ollut helppo ja kiva jouluruoka.

Vierailija
14/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tajusivat kuitenkin AP:n pointin: koostumukseltaan kinkun kaltainen, ehkä kinkkumaiselta maistuva kasvisruoka. Linda McCartneyn kasviskeittokirjassa oli ainakin jonkin soijapohjaisen paistin ohje!

En tajua miksi aito asia pitää vaihtaa kehnoon korvikkeeseen? Jouluruoissa on ihan kivasti  kasvisvaihtoehtoja  ilman kinkunkorvikettakin.

Vierailija
15/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvissyöjät eivät kaipaa leikkikinkkua. Olisi aika kiusallista jos minua varten laitettaisiin joku mukakinkku-klöntti pöytään. Syön mieluiten normaalia ruokaa. Selvitä minkälaisista tarjoiluista miniä pitää jos haluat huomioida häntä.

Vierailija
16/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitania voi näköjään tehdä itse. Vehnägluteiinia kai saa jostain. Seitan on siis vehnägluteiini, vettä, leivinjauhetta. Mausteena yleensä soijaa ja suolaa. Todella yksinkertainen tuote. Toki voi maustaa mielensä mukaan. Marinoimalla seitania mieleissään soosseissa siihen saa erilaisen pinnan ja lisää makua. Sen jälkeen voi paistaa pannulla/lämmittää uunissa.

Vierailija
17/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä on kasvissyöjä, joten ajattelin hankkia tavallisen kinkun lisäksi jonkun kasvisversion. Soijapohjaisia taitavat olla, joten laittakaa reseptejä tai jos ostan kaupasta, niin onko suosituksia mistä?

Paista kurpitsa uunissa ja voitele se sinapilla ja koristele neilikoilla.on muuten ihquu.sopii tosi hyvin hummuksem kanssa

Vierailija
18/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran seitania.

Sillä ohjeella siitä tuli suolaista ja tiivistä. Vaikutti lähinnä meetvurstilta.

Mutta on kai niitä muitakin ohjeita, jos nyt kinkunkorviketta tarvitaan. Joku on kehunut Silvupleen "kinkkua". Silvoltahan ilmestyi vastikään keittokirja. Ehkä resepti löytyy sieltä.

Vierailija
19/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paista kurpitsa uunissa ja voitele se sinapilla ja koristele neilikoilla.on muuten ihquu.sopii tosi hyvin hummuksem kanssa

Joo menee joulu iloisesti siemeniä räkiessä. Kanakin kannattaa vaan heittä elävänä höyhenineen uuniin ja sinapit päälle, jos haluaa joskus lihaa kokeilla.

Vierailija
20/27 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitan on hyvää

Ihan jäätävää paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi